Virtalukon haitoista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Weccu
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 20:46
Paikkakunta: Hyvinkää

Virtalukon haitoista

Viesti Kirjoittaja Weccu »

Virtalukko jämähti jumiin. :cry: Pakki jäi päälle. Avain ei liikkunut mihinkään suuntaan. Rasvaus ei auttanut edes aseöljyllä. Tai tuli se lukosta pois. No lukkoahan ei saa pois jos avain ei käänny. Eikun purkamaan vaihdekeppi pois. Kun sain purettua koko lukkopesän käsiini, niin sain rassattua ja kolisteltua lukkoa sen verran että avain kääntyi hieman ja patruuna tuli ulos. Diagnoosi: haittalevyt kuluneet. Siis oma.
Paikallisesta Vähämaan Autopalvelusta sanottiin ettei haittoja saa irtonaisena, vaan pitää ostaa koko patruuna. Se toimitetaan kuitenkin valmiiksi sarjoitettuna. Hinta yli 100 eskoa.
Sitten vaan viilaa ja lukko kasaan. Taas toimii. :wink:
Onko kellään tietoa mistä saisi pelkkiä haittalevyjä?
Autohan oli NG 900 -94 160tkm.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Entisessä ng-satkussa oli ensin avaimien vaihto edessä. Kauko-ohjausta ei autossa ollut, joten ovikin avattiin aina avaimella, mikä tietysti kulutti aviamia.

Virtalukko oikutteli ensimmäisenä. Aluksi takkusi, ja lopulta juuttui. Tilasin uuden n.500mk, mutta sitä odotellessä alkoi keskikonsolin purku ja kasaaminen tulla tutuksi. Virtalukon alapäässä oleva pystyttäinen levy oli mennyt jotenkin epäsynkkaan pohjan kanssa. Kamat takas kasaan rasvan kanssa, eikä sen jälkeen ole ollut ongelmia mulla, eikä seuraavalla omistajalla (3v). Uuden virtalukon annoin mukaan, eikä sillä ole tietääkseni ollut käyttöä tähänkään päivään mennessä.

Kesälomareissulla sitten Tampereella (Tampere on paska maa) avaimella ei saanutkaan auki kuin takaluukun. Aluksi oli epäilyksiä jostain sähköviasta, varfkauden estosta sun muusta. Ovien lukotkin tuli purettua, haittoja hinkattua, maalia naarmutettua, rasvattua sun muuta, mutta sisälle ei vaan päässyt avaimella. Uusien avaimien myötä ongelma poistui, eikä tullut takaisin.

Yhtään lukkoa ei siis tarvinnut vaihtaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin