NG satkun vaihhekepin yllättävän rimpula rakenne!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

NG satkun vaihhekepin yllättävän rimpula rakenne!

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Eilen illalla ajellessa vaihdekepistä jäi käteen vaihteista kertova lätkä. tänään sitä paikalleen liimatessa huomasin koko nupin olevaan halki. Nupin alla oli joku muovi, jonka ympärillä nupin kuuluisi pysyä. Vilkaisin myös kumisen haitarin alle, josta paljastui lisää muovia mm. pakinestorajoitin. Olen lukenut tältä foorumilta, että joku on joutunyt vaihtamaan kahdesti sen kepin nivelsysteemin muoviosan. Miksi tehdään tämmösiä rimpuloita? Oletetaanko ettei nyky saabeilla ajeta kymmentä vuotta pidempään? Olen huomennut jo monta asiaa, jotka olivat paremmin entisessä og satkussa. Ei ole kumma jos merkin uskottavuus kärsii!
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

eilen kävin ostamassa tilalle uuden, kun ei tarvikenupit käy. Hinta oli 40€ plus vaihto 15€

kyllä syletti
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Ooppelin sukua :x
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Noo, olihan 10 vuotta jo ihan hyvä kestoaika noinkin tiheästi käytettävälle osalle, kieltämättä aika rimpula se on, nahkakin tuppaa rispaantumaan jo 10 vuodessa :)
Mutta on tuossa uudemmassa mallissa parempaakin kuin vanhassa, mm. ACC, AS, SID, Airbagit, jne, joita ainakin itse osasin arvostaa, on vähän jo ikävä ng900:aa, voisi hankkia sellaisen vielä joskus :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: NG satkun vaihhekepin yllättävän rimpula rakenne!

Viesti Kirjoittaja tevisu »

ruohonet80 kirjoitti:Oletetaanko ettei nyky saabeilla ajeta kymmentä vuotta pidempään?
Järkevästi hallinnoidussa länsimaisessa sivistysvaltiossa ei tarvitsisi miettiä yli 10 vuotta vanhalla autolla ajamista... :roll:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: NG satkun vaihhekepin yllättävän rimpula rakenne!

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tevisu kirjoitti: Järkevästi hallinnoidussa länsimaisessa sivistysvaltiossa ei tarvitsisi miettiä yli 10 vuotta vanhalla autolla ajamista... :roll:
Totta, mutta sittenhän meiltä loppuisi keskustelut lyhyeen kun ei voitaisi pähkäillä näiden "vanhuksien" vikoja :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin