Pakarin putkien liitokset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
DDT
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 07:38
Paikkakunta: Espoo

Pakarin putkien liitokset

Viesti Kirjoittaja DDT »

Pakarin putkien tiiviys (tai niiden puute)

Vaihdoin viime kesänä takapöntön ja en saanut liitoskohtaa tiiviksi. Törinä loppui kun vaihdoin risan takapöntön, mutta liitoskohta fuskasi -> törinää/tirinää yms. Sen vielä kesti.

Kaks puolikasta palloa vastakkain ja puristetaan kiinni. Olen nähnyt parempiakin ratkaisuja jo 80-luvun kärryissä.

Nyt on välipönttö pashana ja siinähän on kaksi liitoskohtaa. Saanko kaksi ampiaspesää auton alle, vai onko jotakin niksejä olemassa. Original Saab -tuotteet (ei kai).

Vaihdan kyllä putkenkiristimet yms., mutta jos niksejä löytyy, niitä ilolla otetaan vastaan. Viimeksi unohdin putsata vanhan pinnan ruosteesta yms. Jahka sinne jäi joku nökäre/kökkäre, jotta pinnat eivät päässeet vastakkain. Nyt otan teräsharjan mukaan.

Tää homma on helteellä kivaa. Kaikkee muutakin olis ollut. Lomat painaa päälle. Aika vuodesta, jolloin on pakko tehdä duunissa ne hommat, joita on pitkällä tikulla siirtänyt myöhemmäs (aikaa olis ollut, mutta...)

Ja eihän tässä muuta, mutta kun pitäis aloittaa loma Ellivuoren kautta jo perjantaina.

...tana.., ...kele, kaikki vaan niin tiukalle kuin mahdollista ja matkaan... :twisted:
3 * 99 75-84 (R.I.P.), OG900 -84 (R.I.P.) , NG900 -98
9-3 1.8t SC -07 ajossa
#2127
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Olen pariin NG900 saappaaseen vaihdellut/iirroitellut pakoputken liitoksia (putken vaihtoa, 2xkytkinremppaa, tasapainoakselien poistoa yms apurungon=alkuputken irroitusta..) ja aina on tiivistä tullut, kun on laittanut tiivistetahnaa liitoksiin. Itse olen kiittänyt kehitystä, kun nämä liitokset/putket saa irti useiden vuosien jälkeenkin ehjänä, kun taasen perinteisiä "päällekkäisliitoksia" ei saa yleensä rälläkkää pienemillä työkaluilla irti... :evil:
Muutaman vuoden vanhoista pannoista voi kyllä tulla entisiä kun pultit ruostuu "liian tiukkaan" kiinni ja katkeaa avatessa, mutta halpoja putkistoon nähden.. :)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Hook puhuu asiaa.

Tiivistetahna on must ja keskimmäiseen pätkään vielä kaksi uutta pantaa mukaan.

Liitoksissa ei ole mitään vikaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin