Voisiko olla EGR-venttiilissä häikkää(H-moottori), kun joutokäynti on heikonpuoleista, jollei moottori ole aivan täyslämmin. Seokset on ookoo(CO 2,8 % ja HC 100 ppm) ja kansi/kannentiiviste kunnossa.
Miten EGR-venttiili tulpataan kotikonstein jos vika on siinä?
EGR
Eli kyseessä on peruskone Pierburg 175 CDUS -kaasuttimella. Tänään yritin saada EGR:n johtavaa metalliputkea irti, kierreliitokset lähtivät auki, mutta putki ei vain irronnut. Onkohan siinä jokin kikka? Tuo putki on kai pakko ottaa veke, koska muuten itse venttiiliä ei saa nostettua pois sokean tiivisteen asennusta varten.
Viimeksi muokannut Saab99, La Joulu 27, 2003 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kaverin saappaassa on pierburgin kaasari ja sammuu kun nostaa kaasun pois vapalla ollessa (esim. liikennevalohin tultaessa) silloin kun moottori ei ole täysin lämmin , mutta ei tartte enää ryyppyä . missä voi olla vikaa , kumi ja vaimennus öljyt ok , just laitettu .
ÄH , tuli väärään paikkaan , piti tulla og900 puolelle (pistäkää sinne pls)![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ÄH , tuli väärään paikkaan , piti tulla og900 puolelle (pistäkää sinne pls)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839