Jäähdytysnesteet ne vaan vuotaa...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2711
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Jäähdytysnesteet ne vaan vuotaa...

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

No tänäänpä avasin Saabin konepellin ja ikäväkseni huomasin, että jäähdytysnesteen taso oli vajonnut n. sentin alle kylmärajan. :(

Ollut reilu kuukausi sitten kannentiivisteen vaihdossa ja siitä vielä kuukausi pari taaksepäin oli kannen kiristyksessä. Vuoto vain jatkuu. :cry:
Mikäköhän mahtaisi olla seuraava mahdollinen syy vuodolle?
Perjantaina menee huoltoon.

Alkaa vaa pelottaa ettei oo koneen sisukset p*askana kun on kohta jo pari litraa saanut lisätä nestettä....

No onneksi menee takuuseen kaikki ja uuden SS:n varasivat täysin ilmaiseksi käyttöön :twisted: :twisted:
Tomppa & Saabit myyty :(
Baas 009
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 19:51
Paikkakunta: Ååbu

Viesti Kirjoittaja Baas 009 »

Meillä vastaavasta autosta vuoto tosiaan loppui kun väännettiin yksi kannenpultti takaisin momenttiin, oli kuulemma oli melkein sormilöysällä.
Mitä tupelointeja pulteissa sitten lienekään kun eivät pysy kireällä. Letkuliitokset kannattaa tarkistaa hyvin

-Ville
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2711
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

juu-u...

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

No niin. Tänään auto huoltoon ja tänään sen kuulemma saa jo takaisinkin.
Vesipumppu se sitten vuoti tällä kertaa. Kuukausi sitten kannentiiviste.
Taisi käydä paska tuuri valinnan kanssa..
Tomppa & Saabit myyty :(
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Pitäiskö mun huolestua: olin tänään 10 000 km:n huollossa ja jäähdytysnestettä oli lisätty 0,5l..8 kk sitten rekisteröity auto.vai liekö ollut lisärahastus.Huoltomiehen mukaan ei syytä huoleen
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2711
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

......

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

pertti666 kirjoitti:Pitäiskö mun huolestua: olin tänään 10 000 km:n huollossa ja jäähdytysnestettä oli lisätty 0,5l..8 kk sitten rekisteröity auto.vai liekö ollut lisärahastus.Huoltomiehen mukaan ei syytä huoleen
No itselläni on ajettu kohta 57000km ja nyt on viimeiset reilu 10000km kai mennyt ilman suurempaa jäähdytysnesteen vuotoa. Ehkä desin saisi nyt lisätä, mutta kai ihan normaalia :roll: :?:
Kun auton ostin viime vuoden huhtikuussa oli mittarissa 14700km ja ensimmäisen kerran huomasin jäähdytysnesteen vuotaneen n. 19000km kohdalla(?). Varmaan juuri puoli litraa sai lisätä tuolloin. Ei ainakaan minulla ollut normaalia.. :(
Toisaalta kyllä herttoniemen länsi-autossa ilmasivat jäähdytysjärjestelmän ja sanoivat, että saattaa nestetaso laskea lähiaikoina jos johonkin on jäänyt ilmaa. Ainakin noin sen käsitin :oops:
Uudessa autossa voisi kuvitella olevan samanlaista :?:

Mutta tarkkaile ihmeessä jäähdytysnesteen tasoa.
Jos sinullakin vuoto jatkuu varmaan odotettavissa jatkuva ravaaminen korjaamolla, kun ensin kiristävät kannen ja sen jälkeen vaihtavat kannentiivisteen ja kolmannella kerralla vaihtavat vesipumpun :evil:
No mutta siihen se varmaan loppuu :D
Tomppa & Saabit myyty :(
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Itse kun ostin nykyisen saabin,silloin ajettu 55000km.Kerkesin ajaa vain 7kk ja se ilo purkautui suullisella kirosanoja jotka melkein valu suusta.Kannentiivisteen välistä tuli nestettä kun kylmästä laittoi käyntiin.

Tiivistaan haku ja kansi irti.Tulos:4 pulttia irti sormin pyörittämällä!Onneksi ei pahempaa(halkeamia kannessa)Tulipahan hiottua kansi.

Mutta edelleen saa silloin tällöin lisäillä nestettä,vajaa litra vuodessa.

Isäni Saapissa sama juttu.Kannen pultit löysällä.Huomattiin vasta ku ei auto lähteny käyntiin.Paineet tuli ulos.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

230 000 km ajetussa edellisessä saabissa 9000:ssa piti lisätä jäähdytysnestettä toi puolilitraa pari kertaa vuodessa. Siksi pistin auton vaihtoon ennen suurempia remppoja :P , mutta arvelin ettei uudessa 8O no seuraan asiaa
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ettei teillä vain olis kotimaiset laatuautot? Luulis, että valmistussarjan loppupään autot olisi ihan idioottivarmoja vempeleitä, mutta ei ihan kuulosta siltä.

Toivottavasti alkaa viat jo loppumaan.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

peinu kirjoitti:Ettei teillä vain olis kotimaiset laatuautot? Luulis, että valmistussarjan loppupään autot olisi ihan idioottivarmoja vempeleitä, mutta ei ihan kuulosta siltä.

Toivottavasti alkaa viat jo loppumaan.
Joo, mäkin seurasin asiaa omassa autossa kun ko. asiasta kuulin ja kyl sieltä hieman oli nestettä hävinny.
Mä kiristin kannen pultit, ainakin yks oli löysä, saa nähä auttoko kiristys :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Pitää munkin varmasti piirtää viiva säiliön kylkeen vaikken oo mitään huomannu.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

peinu kirjoitti:Pitää munkin varmasti piirtää viiva säiliön kylkeen vaikken oo mitään huomannu.
Kai sä voit sen piirtää ihan ite??? :mrgreen:
(tosi sanakikkailua..joopajoo)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2711
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

93t sport kirjoitti: Joo, mäkin seurasin asiaa omassa autossa kun ko. asiasta kuulin ja kyl sieltä hieman oli nestettä hävinny.
Mä kiristin kannen pultit, ainakin yks oli löysä, saa nähä auttoko kiristys :roll:
´

Joo ite yritin kanssa noita kiristellä, mut ei siitä oikeen mitää tullu sellasella pienellä torxilla. :oops: Vai onnistuitko kiristää niit sellasella?
Pitäsköhän vaihtaa ihan normaalit ristipäät noiden torxien tilalle... :roll:
Tomppa & Saabit myyty :(
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

peinu kirjoitti:Ettei teillä vain olis kotimaiset laatuautot? Luulis, että valmistussarjan loppupään autot olisi ihan idioottivarmoja vempeleitä, mutta ei ihan kuulosta siltä.

Toivottavasti alkaa viat jo loppumaan.
Kyseessä on ominaisuudet, eli kai ne seuraa alkupään autoista ihan siihen vihoviimeiseen hihnalta tulleeseen (joka museoitiin) :P

(olin tosiaan eilen huollossa, ja kun ulisin paukkuvasta jousituksesta ja natisevasta kojetaulusta kertoi että "tässähän on vakiona niin kova ja jäykkä alusta että siksi paukkuu pakkasella :!: :!: :!: JEP !! näinhän se on..no laittoivat sitä molyncotea vai mikä se on jousiin, mutta tosiaan meinas pokka pettää ton alustakommentinsuhteen, en viittinyt sitten mitään vetelyistä ja löysyydestä ruveta valittamaan, koska se on ominaisuus)
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2711
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

peinu kirjoitti:Ettei teillä vain olis kotimaiset laatuautot? Luulis, että valmistussarjan loppupään autot olisi ihan idioottivarmoja vempeleitä, mutta ei ihan kuulosta siltä.

Toivottavasti alkaa viat jo loppumaan.
Omani on ainakin tehty ruotsissa. Mut ei ne pari kolme korjaamokäyntiä tunnu missään kun saa ajaa Saabilla :D
pertti666 kirjoitti: Kyseessä on ominaisuudet, eli kai ne seuraa alkupään autoista ihan siihen vihoviimeiseen hihnalta tulleeseen (joka museoitiin) :P

(olin tosiaan eilen huollossa, ja kun ulisin paukkuvasta jousituksesta ja natisevasta kojetaulusta kertoi että "tässä on niin kova ja jäykkä alusta että siksi paukkuu pakkasella :!: :!: :!: JEP !! näinhän se on..no laittoivat sitä molyncotea vai mikä se on jousiin, mutta silti meinas pokka pettää ton kommentin suhteen)
Pitäsköhän munki mennä ulisemaan huoltoon tosta asiasta. Kun tuntuu jouset paukkuvan kylmällä ja kojelauta natisevan, mutta alustasta ei kyllä mitään natinoita kuulu..
Tomppa & Saabit myyty :(
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Rommitommi kirjoitti:
93t sport kirjoitti: Joo, mäkin seurasin asiaa omassa autossa kun ko. asiasta kuulin ja kyl sieltä hieman oli nestettä hävinny.
Mä kiristin kannen pultit, ainakin yks oli löysä, saa nähä auttoko kiristys :roll:
´

Joo ite yritin kanssa noita kiristellä, mut ei siitä oikeen mitää tullu sellasella pienellä torxilla. :oops: Vai onnistuitko kiristää niit sellasella?
Pitäsköhän vaihtaa ihan normaalit ristipäät noiden torxien tilalle... :roll:
Mä ostin useemman kunnollisen satsin torx: seja + 3kpl momenttiavaimia eli ny pärjää, ja ihan hyvin sain ne kiristettyä, no problemo 8)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin