Jäähdytysnesteet ne vaan vuotaa...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Rommitommi kirjoitti:
peinu kirjoitti:Ettei teillä vain olis kotimaiset laatuautot? Luulis, että valmistussarjan loppupään autot olisi ihan idioottivarmoja vempeleitä, mutta ei ihan kuulosta siltä.

Toivottavasti alkaa viat jo loppumaan.
Omani on ainakin tehty ruotsissa. Mut ei ne pari kolme korjaamokäyntiä tunnu missään kun saa ajaa Saabilla :D
pertti666 kirjoitti: Kyseessä on ominaisuudet, eli kai ne seuraa alkupään autoista ihan siihen vihoviimeiseen hihnalta tulleeseen (joka museoitiin) :P

(olin tosiaan eilen huollossa, ja kun ulisin paukkuvasta jousituksesta ja natisevasta kojetaulusta kertoi että "tässä on niin kova ja jäykkä alusta että siksi paukkuu pakkasella :!: :!: :!: JEP !! näinhän se on..no laittoivat sitä molyncotea vai mikä se on jousiin, mutta silti meinas pokka pettää ton kommentin suhteen)
Pitäsköhän munki mennä ulisemaan huoltoon tosta asiasta. Kun tuntuu jouset paukkuvan kylmällä ja kojelauta natisevan, mutta alustasta ei kyllä mitään natinoita kuulu..
Mulla on Made in Finland, ja mä olen tyytyväinen että mulla on hifit kunnossa, peittyy paukkeet ja natinat, eli omainaisuudet :P

Natinaa kuuluu vain kun on rouva vieressä (johtuisko sitten siitä että rouva kääntää "radion" pienemmälle volyymille :P

Ja kyllä on saabilla silti mahtava ajaa vaikka onkin ominaisuutta, lue vaikka offtopic-puolelta mun koeajoni Opel Corsalla jonka sain huollon ajaksi...oli sentään vielä upouusi malli
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2714
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

93t sport kirjoitti: Mä ostin useemman kunnollisen satsin torx: seja + 3kpl momenttiavaimia eli ny pärjää, ja ihan hyvin sain ne kiristettyä, no problemo 8)
Pitäsköhän sitä itekki ostaa momenttiavain tai avaimet. Oiskohan tosta bilteman kalliimmasta monenttiavaimesta mihinkään?

3 Momenttiavain 20 - 210 Nm.
Ammattimaiseen erityistä tarkkuutta
vaativaan käyttöön. Asetetun ja todellisen
momentin ero ±4 %. Räikkäväännin,
neliökiinnitys ½”, aukko, josta näkyy
asetettu vääntömomentti, sekä momentin
lukitustoiminto. Pituus 405 mm. Toimitetaan
muotoon valetussa muovilaatikossa.

10vuoden takuu tuolla olisi, mutta maksaa 60e. Onkohan sen arvonen? Vai mitä kannattas ostaa?
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Rommitommi kirjoitti:
93t sport kirjoitti: Mä ostin useemman kunnollisen satsin torx: seja + 3kpl momenttiavaimia eli ny pärjää, ja ihan hyvin sain ne kiristettyä, no problemo 8)
Pitäsköhän sitä itekki ostaa momenttiavain tai avaimet. Oiskohan tosta bilteman kalliimmasta monenttiavaimesta mihinkään?

3 Momenttiavain 20 - 210 Nm.
Ammattimaiseen erityistä tarkkuutta
vaativaan käyttöön. Asetetun ja todellisen
momentin ero ±4 %. Räikkäväännin,
neliökiinnitys ½”, aukko, josta näkyy
asetettu vääntömomentti, sekä momentin
lukitustoiminto. Pituus 405 mm. Toimitetaan
muotoon valetussa muovilaatikossa.

10vuoden takuu tuolla olisi, mutta maksaa 60e. Onkohan sen arvonen? Vai mitä kannattas ostaa?
OSta pois, hinta on ok.
Joku uus direktiivi on nostannu noitten hintoja (vaaditaan joku perhanan todistus tms) "sikana" eli saattaa muualla maksaa "hunajaa"

Ja varmasti on tarkuus riittävä 8)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Monellakos bultilla se kansi on kiinni? Onko venakopan alla vai missäpäin mualimaa ne sijaitsee?

Jos tarkistas omastakin.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti:Monellakos bultilla se kansi on kiinni? Onko venakopan alla vai missäpäin mualimaa ne sijaitsee?

Jos tarkistas omastakin.
Jep, siel ne on ja tais olla 10kpl, mutta heitin tonne WIS-tiedon kannen irroituksesta/kiinnityksestä eli siellä kaikki tarpeellinen.

Muista että tarviit TORX-hylsyn, kokoa en muista, oisko 14mm?? :roll:

Siellä ihan alhaalla:
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/wis.htm
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti:
NG900T kirjoitti:Monellakos bultilla se kansi on kiinni? Onko venakopan alla vai missäpäin mualimaa ne sijaitsee?

Jos tarkistas omastakin.
Jep, siel ne on ja tais olla 10kpl, mutta heitin tonne WIS-tiedon kannen irroituksesta/kiinnityksestä eli siellä kaikki tarpeellinen.

Muista että tarviit TORX-hylsyn, kokoa en muista, oisko 14mm?? :roll:

Siellä ihan alhaalla:
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/wis.htm
Ok, tänks.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Asiasta jälleen hieman poiketen :oops:...minkäs kokoisia termaireita teillä on ng900??
En oo ees kattonut omaani, mutta uskon sen olevan aikas pieni!
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2714
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Nonniin

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

No niin. Viikonlopun yli auto oli huollossa ja nyt sitten huomasivat vuotavan coolerin. No ainakin se on nyt uusi :D
Saa nähdä vuotaako vielä jostain :D :D
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Vastaa Viestiin