öljypaine valo
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38
öljypaine valo
mistä apu kun öljypainevalo ei syty vaihdoin anturin ei auttanu ei oikeen uskalla ajaa auto on saab 900 se vm1995
Huom! Valohan palaa kun koneessa EI ole painetta (jolloin polttimon MINUS nasta on MAADOITETTU anturin kautta) ja autossa ON virrat päällä (eli polttimolle tulee PLUS 12v jännite).
Jos valo ei pala pelkkien virtojen päällä ollessa (moottorin ollessa pysähdyksissä), niin vikavaihtoehdot jäävät Anturiin ja polttimoon. Tietty katkennut johtokin on periaatteessa mahdollinen.. Esim. apikoliitin&johto pätkii anturin juuresta..
Itse olen joskus tarkistanut valon toiminnan/paineen säilymisen niin että kun valo ei pala koneen pyöriessä tyhjäkäyntiä, niin teen epäonnistuneen liikkelle lähdön kytkintä nostamalla (ilman kaasua=epäonnistunut liikkelle lähtö->kone sammahtaa) , niin valon pitää syttyä 1-10 sekunnin kuluttua moottorin (öljypumpun) pysähtymisestä. Mitä tiiviimpi kone/jäykemmät öljyt/herkempi anturi sitä pidempään valon syttyminen kestää.
Itsellä oli anturi vialla viime kesänä, jolloin öljynpaineenPUUTTUMISEN merkkivalo ei palanut koskaan... jolloin en olisi tiennut jos moottorista olisi kadonnut paineet ajon aikana, eli vika kannttaa korjata. Halpa vakuutus
mittariston purku on sitten ihan hauska operaatio NG900/og9-3:sissa. Haku toiminto auttaa tällä foorumilla. ehjän polttimon voit vaihtaa öljynpaineen merkkivalolle esim "Shift up" tai (manuaalivaihteisessa) winter/sport paikoista.
Hook
Jos valo ei pala pelkkien virtojen päällä ollessa (moottorin ollessa pysähdyksissä), niin vikavaihtoehdot jäävät Anturiin ja polttimoon. Tietty katkennut johtokin on periaatteessa mahdollinen.. Esim. apikoliitin&johto pätkii anturin juuresta..
Itse olen joskus tarkistanut valon toiminnan/paineen säilymisen niin että kun valo ei pala koneen pyöriessä tyhjäkäyntiä, niin teen epäonnistuneen liikkelle lähdön kytkintä nostamalla (ilman kaasua=epäonnistunut liikkelle lähtö->kone sammahtaa) , niin valon pitää syttyä 1-10 sekunnin kuluttua moottorin (öljypumpun) pysähtymisestä. Mitä tiiviimpi kone/jäykemmät öljyt/herkempi anturi sitä pidempään valon syttyminen kestää.
Itsellä oli anturi vialla viime kesänä, jolloin öljynpaineenPUUTTUMISEN merkkivalo ei palanut koskaan... jolloin en olisi tiennut jos moottorista olisi kadonnut paineet ajon aikana, eli vika kannttaa korjata. Halpa vakuutus

mittariston purku on sitten ihan hauska operaatio NG900/og9-3:sissa. Haku toiminto auttaa tällä foorumilla. ehjän polttimon voit vaihtaa öljynpaineen merkkivalolle esim "Shift up" tai (manuaalivaihteisessa) winter/sport paikoista.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38
saab 900 se -95 öljypainevalo
tuli vaihdettua mittarin valon poltin vika oli siinä. oli muuten ihan kiva homma. 
