Öljyä virranjakajan kannen sisällä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Ilves
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 19:33
Paikkakunta: Uusikaupunki

Öljyä virranjakajan kannen sisällä

Viesti Kirjoittaja Ilves »

Onko miten yleistä, että öljyä tulee virranjakajan sisälle? Auto on vm-96, 2,3i ja ajettu noin 190t. Onko olemassa korjaus keinoa?
samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

joo väittivät et uusi jakaja on ainut keino maksaa tääl lappeenrannassa 272Egeä. mut itse vaihdoin o renkaan vuoto loppu siihen :wink:
Ilves
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 19:33
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Ilves »

samppa1976 kirjoitti:joo väittivät et uusi jakaja on ainut keino maksaa tääl lappeenrannassa 272Egeä. mut itse vaihdoin o renkaan vuoto loppu siihen :wink:
Öljy kai tulee akselia pitkin... Onko jakajassa muita o-renkaita kuin venttiilikannen kohdalla?
samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

vaihdoin yhden o-renkaan ei sil muita ollu
900ässä
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2005 13:54

Re: öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja 900ässä »

Mulla tuli kanssa öljyt jakajan akselia pitkin, vaikka kuinka yritin sitä tiivistää. 3 rikkaa löysin akselin kummastakin päästä. no ei muu auttanut kuin uusi jakaja tilalle 230€ :x . autona on ng900s-97
repa62
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 21:25
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja repa62 »

itselläni vuoti myös virranjakajan sisään öljyä loppui kun vaihdoin stefan akselille. stefa löytyy kun virranjakajan hammaspyörästä poistaa tapin niin akseli tulee läpi jakajan ja nyt pitäisi stefa näkyä. auto oli 2.3 vm -94
:D
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Repa62, muistako mitkä on stefan mitat? Tarttis 2.3:ssa kanssa tehdä jotain kun pissii öljyä vesiletkun päälle. Jotkut mitat stefalle joskus olin löytävinäni, vaan nyt tieto on hukassa.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
repa62
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 21:25
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja repa62 »

valitettavasti en muista :cry: kun vaihdosta on jo yli puolivuotta mutta purin jakajan otin stefan irti ja marssin kauppaan ostamaan uuden sopiva löytyi heti hyllystä. :wink:
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Kiitoksia Repa, täytyypä purkaa jakaja ja mennä tiivistekaupan tiskille.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Ilves
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 19:33
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja Ilves »

cc kirjoitti:Kiitoksia Repa, täytyypä purkaa jakaja ja mennä tiivistekaupan tiskille.
Jos saat stefan mitat tietoon,niin voisitko ilmoittaa...
Bis
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Helmi 07, 2004 14:49
Paikkakunta: Hki / Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bis »

repa62 kirjoitti:itselläni vuoti myös virranjakajan sisään öljyä loppui kun vaihdoin stefan akselille. stefa löytyy kun virranjakajan hammaspyörästä poistaa tapin niin akseli tulee läpi jakajan ja nyt pitäisi stefa näkyä. auto oli 2.3 vm -94
:D
Jaahas, meikälle on taas kerrottu toista informaatiota :?
Talvella kävin paikallisen huollon kanssa aiheesta keskustelua, ja sanoivat että ei voi tehdä mitään, ainoa vaihdettava tiiviste on jakajan ja moottorin väliin tuleva o-rengas. Akselin stefoja ei voi vaihtaa. Ja mikä parasta, niin sanoivat jakajan hinnaksi vähän yli 500 €. :evil: Eli kohtalainen pohjoislisä, jos muualta saa ~230€...
Ja autohan on ´98 9-3 2.3i, olettaisin että on sama virranjakaja kuin ng900:ssa vastaavassa moottorissa.
# 2072
9-5 2.3T Arc 2004, projekti: 9-5 2.3T 2005
samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

öljyä jakajan sisällä

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

niihän ne väittää ettei saa korjattua mutta miksi myyvät sitten korjattuja jakajia 272€. sain ainakin vaihdettua o-renkaan ja stefan ja hyvin on toiminut. :wink:
petok
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja petok »

Onko tuo O-renkaan / stefan vaihto paha homma? Ja kuinka se noin pääpiirteittäin käy? Mää luulin, että öljyvuto virranjakassa on joku Saabin ominaisuus eikä vika. On näet pieni reikä virranjakajassa, josta öljy valuu nätisti jäähdytys putkelle :roll: Tarvii korjata vuoto. Tuskin virranjakajaa tarvii moottoriöljyllä voidella :D
vanhaaho
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Huhti 30, 2006 21:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja vanhaaho »

Näytti olevan vuoden takaista keskustelua virranjakajan vuoto-ongelmasta. Itsellä sama ongelma. Onkohan kukaan muu purkanut akselia ja selvittänyt stefan kokoa ?
HV
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

Itseäni lainaten... :)
arttu kirjoitti:Otetaanpa vielä puheeksi tämä öljyä vuotava virranjakaja. :)

Elikkä tänään vaihdoin sen stefan ysisatkun jakajaan. :wink:

Toimenpiteet:

Kansi auki, johto se pikaliitin jutska poijes, jakaja irti (12mm kannalla olevalla pultilla)
Kannatta sitten heti tässä vaiheessa painaa mieleen että mitenkä ja mitenkä päin ne virranjakajan osat on... :wink:
Tampilla lyödään lukitus tappi pois (kun olet ensiksi ottanut ehjänä sen jousen siitä ympäriltä) akselin päästä joka menee akselin ja sen "renkulan" (ehdottomasti tultava kasattaessa oikein päin ja ei symmetrinen...) läpi jossa ne hampaan. Akseli lähtee varovasti vetämällä pois. Ei kannata sitten puotella tai hukata niitä rikkoja sieltä jakajan sisältä. kommassakin päässä teräsrikkojen välissä jonkun sortin pakeliitti rikka jota ei kannata rikkoa.

Elikkä akseli on nyt pois, niin stefa löytyy sen kirkkaan rikan alta sieltä kopanpuolipäästä joka lähtee varovasti mensselillä vääntämällä hissukseen eri puolelta.(painettu jollain prässillä jakajan runkoon hammastuksilla kiinni).
Stefa irti mikä näkyy kun olet saanut rikan pois. Steffan koko(19*12,5*5) tota kokoa en löytänyt mistään.
Laitoin kaksi uutta stefaa kokoa, halkaisija 19mm, reikä 12mm ja paksuus 3mm (hyvin mahtui se "prässiprikka" takaisin paikalleen.

Puhdistin jakajan hyvin ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
8) Ai niin joo. Kannattaa myös vaihtaa/laittaa se o-rengas sinne jakajan juureen.

Eipä tämä nyt mikään niin ihme homma lopen ollut... :roll:

Korjatkaa jos räikeitä virheitä neuvoissa, kiire SAUNAAN koska tuli tehtyä tännää muutakin töiden jälkeen :saab: :n hyväksi. Saa nähdä lähteekö toi piki ja paska naamasta... :oops:

Pitää laitaa tässä kun ehdin kuvien kaa sen tasauspyörästön holkin vaihto sinne kuskin puolelle. :wink: Jonka tein ajat sitten... :oops:
Vastaa Viestiin