Öljyä virranjakajan kannen sisällä
Öljyä virranjakajan kannen sisällä
Onko miten yleistä, että öljyä tulee virranjakajan sisälle? Auto on vm-96, 2,3i ja ajettu noin 190t. Onko olemassa korjaus keinoa?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38
öljyvuoto
joo väittivät et uusi jakaja on ainut keino maksaa tääl lappeenrannassa 272Egeä. mut itse vaihdoin o renkaan vuoto loppu siihen
Re: öljyvuoto
Öljy kai tulee akselia pitkin... Onko jakajassa muita o-renkaita kuin venttiilikannen kohdalla?samppa1976 kirjoitti:joo väittivät et uusi jakaja on ainut keino maksaa tääl lappeenrannassa 272Egeä. mut itse vaihdoin o renkaan vuoto loppu siihen
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38
Re: öljyvuoto
Mulla tuli kanssa öljyt jakajan akselia pitkin, vaikka kuinka yritin sitä tiivistää. 3 rikkaa löysin akselin kummastakin päästä. no ei muu auttanut kuin uusi jakaja tilalle 230€ . autona on ng900s-97
Repa62, muistako mitkä on stefan mitat? Tarttis 2.3:ssa kanssa tehdä jotain kun pissii öljyä vesiletkun päälle. Jotkut mitat stefalle joskus olin löytävinäni, vaan nyt tieto on hukassa.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Jaahas, meikälle on taas kerrottu toista informaatiotarepa62 kirjoitti:itselläni vuoti myös virranjakajan sisään öljyä loppui kun vaihdoin stefan akselille. stefa löytyy kun virranjakajan hammaspyörästä poistaa tapin niin akseli tulee läpi jakajan ja nyt pitäisi stefa näkyä. auto oli 2.3 vm -94
Talvella kävin paikallisen huollon kanssa aiheesta keskustelua, ja sanoivat että ei voi tehdä mitään, ainoa vaihdettava tiiviste on jakajan ja moottorin väliin tuleva o-rengas. Akselin stefoja ei voi vaihtaa. Ja mikä parasta, niin sanoivat jakajan hinnaksi vähän yli 500 €. Eli kohtalainen pohjoislisä, jos muualta saa ~230€...
Ja autohan on ´98 9-3 2.3i, olettaisin että on sama virranjakaja kuin ng900:ssa vastaavassa moottorissa.
# 2072
9-5 2.3T Arc 2004, projekti: 9-5 2.3T 2005
9-5 2.3T Arc 2004, projekti: 9-5 2.3T 2005
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38
öljyä jakajan sisällä
niihän ne väittää ettei saa korjattua mutta miksi myyvät sitten korjattuja jakajia 272€. sain ainakin vaihdettua o-renkaan ja stefan ja hyvin on toiminut.
Onko tuo O-renkaan / stefan vaihto paha homma? Ja kuinka se noin pääpiirteittäin käy? Mää luulin, että öljyvuto virranjakassa on joku Saabin ominaisuus eikä vika. On näet pieni reikä virranjakajassa, josta öljy valuu nätisti jäähdytys putkelle Tarvii korjata vuoto. Tuskin virranjakajaa tarvii moottoriöljyllä voidella
Itseäni lainaten...
arttu kirjoitti:Otetaanpa vielä puheeksi tämä öljyä vuotava virranjakaja.
Elikkä tänään vaihdoin sen stefan ysisatkun jakajaan.
Toimenpiteet:
Kansi auki, johto se pikaliitin jutska poijes, jakaja irti (12mm kannalla olevalla pultilla)
Kannatta sitten heti tässä vaiheessa painaa mieleen että mitenkä ja mitenkä päin ne virranjakajan osat on...
Tampilla lyödään lukitus tappi pois (kun olet ensiksi ottanut ehjänä sen jousen siitä ympäriltä) akselin päästä joka menee akselin ja sen "renkulan" (ehdottomasti tultava kasattaessa oikein päin ja ei symmetrinen...) läpi jossa ne hampaan. Akseli lähtee varovasti vetämällä pois. Ei kannata sitten puotella tai hukata niitä rikkoja sieltä jakajan sisältä. kommassakin päässä teräsrikkojen välissä jonkun sortin pakeliitti rikka jota ei kannata rikkoa.
Elikkä akseli on nyt pois, niin stefa löytyy sen kirkkaan rikan alta sieltä kopanpuolipäästä joka lähtee varovasti mensselillä vääntämällä hissukseen eri puolelta.(painettu jollain prässillä jakajan runkoon hammastuksilla kiinni).
Stefa irti mikä näkyy kun olet saanut rikan pois. Steffan koko(19*12,5*5) tota kokoa en löytänyt mistään.
Laitoin kaksi uutta stefaa kokoa, halkaisija 19mm, reikä 12mm ja paksuus 3mm (hyvin mahtui se "prässiprikka" takaisin paikalleen.
Puhdistin jakajan hyvin ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Ai niin joo. Kannattaa myös vaihtaa/laittaa se o-rengas sinne jakajan juureen.
Eipä tämä nyt mikään niin ihme homma lopen ollut...
Korjatkaa jos räikeitä virheitä neuvoissa, kiire SAUNAAN koska tuli tehtyä tännää muutakin töiden jälkeen :n hyväksi. Saa nähdä lähteekö toi piki ja paska naamasta...
Pitää laitaa tässä kun ehdin kuvien kaa sen tasauspyörästön holkin vaihto sinne kuskin puolelle. Jonka tein ajat sitten...