900/9-3 saabin viritys?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
anttil
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Touko 26, 2005 17:53

900/9-3 saabin viritys?

Viesti Kirjoittaja anttil »

Oliskohan kellään tietoa mitä mahdollisuuksia on jos haluaa lisäpotkua saabiin? Autoni on 900 vm.98 185 hv t

Map tunin lastut on ilmeisen hyviä, mutta onko muuta vaihtoehtoa? Asustelen itse Turunseudulla, joten joutsenoon on hieman pitkä matka!

Kiitokset jo etukäteen!
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Lastun asennus on niin helppoa että tilaa se postiin ja asenna itse.
Olisko Nordicilla ollut joku alennus kampanja tällä hetkellä? Muistaisin jostain lukeneeni että niillä olis nyt halvimmat softat. En vaan muista mistä tuon luin.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ja Nordicci taitaa olla ihan saman veroinen kuin Maptunikin. :wink:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
anttil
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Touko 26, 2005 17:53

Viesti Kirjoittaja anttil »

Kiitoksia vaan!

Onko kellään kokemuksia noista maptunin lastuista? nordicin lastut näyttivät olevan itseasiassa kalliimpia kuin maptunin.
Maptunin lastu stage1 oli 663€ tehoa tuli 40hv lisää ja vääntöä vajaa 80nm, tuntuuko nämän luokan tehon lisäys jo selvästi?

Saabi on vienyt miehen! :D
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Itse suosittelen aina suoraan stage3 settiä. Ihan vaan sen takia ettei tartte olla heti tilaamassa lisä hevosia... :oops:

Ja en voi tällä hetkellä suositella muutakuin maptunia koska muista putkista ei ole kokemuksia.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Hyvinhän itellä on toiminut tuo Speedpartsin stage3.Ei mitään ongelmia ole ollut,ainakaan ohjelmaan viittaavaa.Mitä nyt kerran on tulppa sulanu mut se oli omaa tyhmyyttä kun tankissa ei ollut tarpeeksi soppaa ja ajoin useamman sadan metrin mutkaramppia tennari ojossa jolloin välillä hörppäs ilmaa väliin ja onneksi ei mäntäpistiäinen käyny kylässä vaan suli tulppa.

Eli softa lupaa 245hv/356Nm.Sopivalta tuntuu.Sp alkaa ahtaan kunnolla tuolla ylempänä kuin vastaavasti Maptun lähtee alempaa.
Viimeksi muokannut SEPA, La Heinä 30, 2005 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
anttil
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Touko 26, 2005 17:53

speedpart

Viesti Kirjoittaja anttil »

Mitä toi speedparts stage 3 maksoi? Maptunin stage 3 joutuu pulittamaan 1580 euroa. Siinä tulee kyllä mukana 3 tuuman putkisto ja sport katti ja ilmansuodatin. Ja oliko helppo asentaa?
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Re: speedpart

Viesti Kirjoittaja Milli »

anttil kirjoitti:Mitä toi speedparts stage 3 maksoi? Maptunin stage 3 joutuu pulittamaan 1580 euroa. Siinä tulee kyllä mukana 3 tuuman putkisto ja sport katti ja ilmansuodatin. Ja oliko helppo asentaa?
On helppo.Saat asennettua itse koko paketin.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Viesti Kirjoittaja nef »

täällä on 9-3 virittäjille oivat sivut:
http://www.lehigh.edu/~cak7/Upgrades.html
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Ja sitten parin vuoden päästä kun hulluun kasvaa niin alkaa yehdä mieli tällaista pellin alle ... ;)

Kuva

Kuva

Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

[quote="93t sport"]Ja sitten parin vuoden päästä kun hulluun kasvaa niin alkaa yehdä mieli tällaista pellin alle ... ;)

Mikäs turbo se tuollainen jo on? Taitaa riittää tehovara aika pitkälle :wink:
Saab 900 2.0t Cab -97
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Harrimatias kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Ja sitten parin vuoden päästä kun hulluun kasvaa niin alkaa yehdä mieli tällaista pellin alle ... ;)
Mikäs turbo se tuollainen jo on? Taitaa riittää tehovara aika pitkälle :wink:
Eli laita vaan kunnon cuuleri jo valmiiks :wink:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

NG900T kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Ja sitten parin vuoden päästä kun hulluun kasvaa niin alkaa yehdä mieli tällaista pellin alle ... ;)
Mikäs turbo se tuollainen jo on? Taitaa riittää tehovara aika pitkälle :wink:
Eli laita vaan kunnon cuuleri jo valmiiks :wink:
Sitähän tässä koitetaankin metsästää ;)
Kunhan vaan jostain hyvän keksisi kohtuu hintaan ja vielä sitä kuka sen asentaa vaikka kaljapalkalla 8)
Saab 900 2.0t Cab -97
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Harrimatias kirjoitti:
NG900T kirjoitti: Eli laita vaan kunnon cuuleri jo valmiiks :wink:
Sitähän tässä koitetaankin metsästää ;)
Kunhan vaan jostain hyvän keksisi kohtuu hintaan ja vielä sitä kuka sen asentaa vaikka kaljapalkalla 8)
Kysy amworksilta tosta, se piisaa aika pitkälle, viggencooler alkaa käydä pieneks 300hp:lla. http://www.amworks.com/gallery/fin/intercoolers2.htm

Se on helppo laittaa itekkin säästyy kaljat omiin suihin jos alkaa asennuksessa janottaa. :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Harrimatias kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Ja sitten parin vuoden päästä kun hulluun kasvaa niin alkaa yehdä mieli tällaista pellin alle ... ;)

Mikäs turbo se tuollainen jo on? Taitaa riittää tehovara aika pitkälle :wink:
Allekirjoituksestani voi fiksumpi päätellä mikä ahdin on kyseessä ;
Eiköhän tuolla pääse sinne 600hv kantturoille, eli ei varmasti lopu kapasiteetti ahtimesta kun sinne luvuille ei kuiteskaan ole tarkoitus ees pyrkiä.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin