sähköongelmaa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
marko.hirvonen
"Tuplakaasari"

sähköongelmaa

Viesti Kirjoittaja marko.hirvonen »

moro

mistähän vikaa alkaisi etsiä. oireet: akku lämpenee/kuumenee ja akun huohotus "venttiilistä" tulee hyöryä eli akku kait ilmeisesti "kiehuu". voiko vika olla itse akussa vai latausreleessä ym. eli työntääkö liikaa virtaa kun rele ei katkaise. kokeilin toisella akulla ja tekee samaa kuin yllä mainitsin eli vika vois olla latauspuolella. ja missähän lataus rele sijaitsee onko laturissa vai erillinen. lataus valo ei pala, mutta välillä palaa abs merkkivalo ja srs merkkivalo. eivät pala loogisesti vain satunnaisesti silloin tällöin ja nämä alkoivat samaan aikaa kuin akku ongelma. eli voisivatko nämä kaikki olla yhteydessä toisiinsa. ja autohan oli 900S vm 94 ja normaali 2-litran perusmylly ruiskulla.
kf3461
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Lataussäädin kaput, älä aja tulee vain lisää propleemia. Vikahan istuu laturissa, tai oikeastaan siihen ympätyssä säätimessä. Ylijännite tuhoo kaiken, mitä sitä sattuu huvittaan, yleensä kalliimmasta päästä.

Sun tyyppis saapin pellin alle en ole katsellut, vanhemmissa saapeissa oli hiilisilta ja säädin irroitettavissa laturia purkamatta. Jos tossa on joku GM-
laturi menee palikointi hommiin.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Hook
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hook »

Motonetistä

JÄNNITTEENSÄÄTÄJÄ SAAB 900 "GM" 94-- JA 9-3 --02
Sama kuin latausrele
GM-900/9-3 Bosch hiilillä. . . . . . . . . . . . . . . . . 11-3096 19.90 ???

Tuon vaihtamala vika pitäisi korjaantua.

Vaihdoin itselleni hiilet viime syksynä tuohon säätimeen joten ei mahdoton homma tehdä itsekkään vaikka helpompia säätimen vaihtoja olen nähnyt...
Itse tein näin montulla hiilien vaihdon säätimeen.
- Akun minus napa irti
- Moniurahihnan kiristin löysälle 1/2" jatkovarrella, tappi 6mm reikään (löysälle lukitus), hihna pois laturin päältä.
- Laturin alempi pultti irti. (kuusiokolo, apumiehen renkaan takaa, en irroittanut pyörää).
En muista irroitinko muovisen suojalevyn joka on kampiakselin kohdalla lokasuojassa, mutta ei tästä haitaakaan voi olla. 3 pientä pulttia...
- Ylempi pultti on haasteellisemmassa paikkaa, joten en ole koskaan irroittanut.. vaan
- Väänsin varovasti sorkkaraudalla laturia 3-5cm irti koneesta. Kääntyy yläpultin varassa.
- Laturin johdot irti.
- Laturin päässä on muutama ruuvi ja klipsi jolla musta muovinen päätykoppa on kiinni jonka alta löytyy tuo säädin.
Säädin itsessään on kahdella ruuvilla kiinni. Nuo irroittamalla sinulla on säädin kädessäsi.

Laturin musta päätykoppa ei siis mahdu irtoamaan jos laturi on koneen kyljessä kiinni, josta syystä pitää kääntää hieman irti koneesta.
Sorkkaraudalla vääntelin taas laturin koneeseen kiinni ja pultti paikalleen. Kahdessa saabissa olen "joutunut" tuota vääntökikkaa käyttämään myös vaihdelaatikko rempoissa että apumiehenpuolen vetoakselin korvakon saa irti laturin alta..

Virallisissa ohjeissa käsketään irroittamaan koko laturi, mutta laiska kun olen.. :)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
marko.hirvonen
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja marko.hirvonen »

kiitokset ohjeista, pitää tässä kun vapaata niin käydä purkamaan. en ole saabilla ajellutkaa vaan nyt kesä aikaan kelpaa huristella sillä vm-73 99:llä
Vastaa Viestiin