9-3 2.0t '99 & ostanko

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
t0rque
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 08:53

9-3 2.0t '99 & ostanko

Viesti Kirjoittaja t0rque »

Eli liikkeessä ois tuollainen, ajettu 158tkm, automaatti ilmastoinnilla ja muilla herkuilla, hintapyyntö 13900e. Onko liian kova hinta (ottakaa nyt pliis osaa, ei ole MITÄÄN hajua saabien hinnoista? :D )

Saako tuohon koneeseen lastua mitenkään? ahtopainemittarikin pitäisi erikseen ostaa..

Muita ongelmia tuon mallin kanssa, onko paljon tyyppivikoja tms.?


JA, kellään antaa mitään kulutusarvoja tuolle? autotalli sanoo 14 kaupungissa..ei taida pitää paikkaansa?
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Taipaapa olla hinta melkeempä kohillaan.

Vm.-99 on vielä trionic5 ja Garretin T25:lla. Eli jos olet lukenut noita topicceja kampikammion tuuletusongelmista ja turbon hajoamisesta, tuo yksilö ei ole niitä herkimpiä.

"Ominaisuuksista" sen verran että alustan narahtelu pakkasilla ja ohjauksen vetely ovat niitä yleisempiä. Muista tyyppivioista seet selville haulla mutta muista että vioista kirjoitetaan (kuten pitääkin) kovin helposti.

Lastua löytyy monelta eri viritysputkalta, haeppa vaikka sanalla Maptun.

Lycka till, ja loppujen lopuksi kun kumminkin sen ostat niin tervetuloa mukaan.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: 9-3 2.0t '99 & ostanko

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

t0rque kirjoitti:

JA, kellään antaa mitään kulutusarvoja tuolle? autotalli sanoo 14 kaupungissa..ei taida pitää paikkaansa?
Mulla maantiellä reipastakin ajoa 8 litran pintaan kaupungissa 10 paikkeille. Lomalla vei 8,3 suksiboxi katolla ja ilmastoinnin pauhatessa kokoajan. Talvella vie luonnollisesti hieman vähemmän maantiellä.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
t0rque
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 08:53

Viesti Kirjoittaja t0rque »

Juusokas kirjoitti: Lastua löytyy monelta eri viritysputkalta, haeppa vaikka sanalla Maptun.
Miten näissä matalapaineturboissa, mitä tuo lastu tuo lisää? toimivatko jotenkin eri tavalla kuin normaalit täyspaineturbot? ahtoja voi ilmeisesti varovasti myöskin nostella?

....jaa, näihin pitää siis hankkia jokin magneettiventtiilikin? taitaa mennä liian vaikeeksi :P
av
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja av »

Käypä kattomassa esim http://www.maptun.fi ja sieltä sarjat - Matalapaineturboihin saa kovinkin helposti lisää tehoa ja magnettiventtiilin lisäystä ei kannata pelästyä :D
Kannattaa tosissaan hakea tolla searchilla näitä vanhoja topicceja : esim. sanoilla: viritys, maptun, nordic, hirsch yms. Sieltä löytyy kyllä infoa moottorin laitosta/kestävyyksistä - näin lyhyesti voisi todeta, että esim pelkän lastun vaihdolla + mankkuvena (joka autossasi olisi, mikäli se olisi 185hp versio) tuohon sinun 154hp vehkeeseen saa kyllä hinta/teho suhteessa ihan mukavasti paukkua, eikä keston kanssa pitäisi olla mitään kummempia ongelmia.... sen jälkeen kannattaakin sitten miettiä uusia iskareita/jousia, ellei jo ennen viritystä 8), tässä sinua auttaa: Pro-Carservice.
9000CS 2.3T S
t0rque
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 08:53

Viesti Kirjoittaja t0rque »

av kirjoitti:Käypä kattomassa esim http://www.maptun.fi ja sieltä sarjat - Matalapaineturboihin saa kovinkin helposti lisää tehoa ja magnettiventtiilin lisäystä ei kannata pelästyä :D
Kannattaa tosissaan hakea tolla searchilla näitä vanhoja topicceja : esim. sanoilla: viritys, maptun, nordic, hirsch yms. Sieltä löytyy kyllä infoa moottorin laitosta/kestävyyksistä - näin lyhyesti voisi todeta, että esim pelkän lastun vaihdolla + mankkuvena (joka autossasi olisi, mikäli se olisi 185hp versio) tuohon sinun 154hp vehkeeseen saa kyllä hinta/teho suhteessa ihan mukavasti paukkua, eikä keston kanssa pitäisi olla mitään kummempia ongelmia.... sen jälkeen kannattaakin sitten miettiä uusia iskareita/jousia, ellei jo ennen viritystä 8), tässä sinua auttaa: Pro-Carservice.
Joo täytyy lueskella..mitä tuolla venalla on hintaa? oikeastaan auto tuntui ottavan "hetkessä" 160 lasiin jo vakiona (edes 185hv 900s ei tuntunut näin tehokkaalta? :D)

edit: löytyykö mitään halvempaa vaihtoehtoa kuin maptun? kun en kuitenkaan ole mitään järkyttäviä tehoja hakemassa, jos ne 180 saisi niin olisin tyytyväinen..mutta 800e sijoitus tuntuu silti suurelta :P
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vesil »

t0rque kirjoitti: Joo täytyy lueskella..mitä tuolla venalla on hintaa? oikeastaan auto tuntui ottavan "hetkessä" 160 lasiin jo vakiona (edes 185hv 900s ei tuntunut näin tehokkaalta? :D)
Ettei vaan olisi jo valmiiksi viritetty auto :D Yksi täsmälleen samanlaisen auton tapaus on osunut minun kohdalle. Myyjä kehui mahdollisuutta virittää, mutta auto olikin jo viritetty edellisen omistajan toimesta. Minä huomasin sen koeajolla vertaamalla tuohon omaan viritettyyn peliin. Ostettiin pois kun oli muutenkin mainio yksilö.

Auton hinta on aika hyvin kohdallaan, jos auto on siisti, kolaroimaton ja huoltohistoria löytyy. Käteiskaupassa tonni-puolitoista pois ? Vaihtokaupat ovat aina enemmän vaihdokista kiinni: vain väliraha ratkaisee, hinnalla ei ole merkitystä.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
av
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja av »

Fiksummat kommentoikoot tuota mankkuvenan hintaa, saabilta ja Pro-Carservicestä mitä luultavimmin saa varmaan suoraan hyllystä... Niin juu tosissaan jos auto on jo valmiiksi viritetty, niin siinä varmaan on jo mankkuvena. Se on hyvä tuntomerkki... Yksi vaihtoehto on tietenkin ostaa se mankkuvena ja hommata saabin oma 185heppasen lastu, joskus niitäkin on näkyny myynnissä.

Eroa eri autojen välille muodostuu tehoista riippumatta myös siitä, jopa aika paljon, millaista ajoa niillä on alla esim. viimeiset 1000km moottorinohjausyksikön (trionic) nollauksen jälkeen... Tämä trionic kun on oppiva.
9000CS 2.3T S
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

av kirjoitti:Fiksummat kommentoikoot tuota mankkuvenan hintaa, saabilta ja Pro-Carservicestä mitä luultavimmin saa varmaan suoraan hyllystä... Niin juu tosissaan jos auto on jo valmiiksi viritetty, niin siinä varmaan on jo mankkuvena. Se on hyvä tuntomerkki... Yksi vaihtoehto on tietenkin ostaa se mankkuvena ja hommata saabin oma 185heppasen lastu, joskus niitäkin on näkyny myynnissä.

Eroa eri autojen välille muodostuu tehoista riippumatta myös siitä, jopa aika paljon, millaista ajoa niillä on alla esim. viimeiset 1000km moottorinohjausyksikön (trionic) nollauksen jälkeen... Tämä trionic kun on oppiva.
Mitäs tällä viimeisellä tarkoitetaan? Oppiva trionic?
Saab 900 2.0t Cab -97
Vastaa Viestiin