Kunnon pakoputkisto NG900 Turboon?? Mistä?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Kunnon pakoputkisto NG900 Turboon?? Mistä?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ehkä jopa kesällä pitäisi laittaa tuohon meikäläisen NG900:seen kunnon putkisto moottorista asti!!! Mitä olen lukenut täällä kerran, että kyllä se kuulemma pitäisi olla 3" putkisto! Ja minäkin olen aivan samaa mieltä! Mutta mutta sitten mistä saisi hyviä ja halpoja putkistoja, joista saisi hyvän suorituskyvyn ja keston vastaan ajan hammasta?? Ja pitäisihän siinä olla kunnon ruostesuojaus, että kestäisi ainakin 8 vuotta eteenpäin ennen kuin, heh, vaihtaa 9-5 Aero V6/V8 3.0L Turboon, joka kuulemma sen mallinen olisi tulossa!

Kertokaa omia kokemuksianne ja kertokaa mieluiten nettilinkkejä hyödyntäen tietoja minulle! MAHTUUKO 4" TUUMAN PUTKISTO TOLLAISEEN SUAPPIIN?? Mikä olisi kaikilla tällaisille putkille hyvä hinta - siis halpa?? Ja varmaan se katalysaattori pitäisi vaihtaa?? Paljonko katalysaattori maksaa sitten?? Voiko niitä yksilökohtaisia putkistoja teettää täällä Suomessa ja mieluiten ihan Oulussa ja sen lähistöllä?? Lastuksi olisi aikomus laittaa MapTunin Stage1, joka riittäisi näin aluksi ihan hyvin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Ehkä tuommonen 4" putki menee vähän överiks jo. Tärkeintä on että putkella on kokoa alkupäässä kun pakokaasut ovat kuumia ja vaativat paljon tilaa, kaasut kuitenkin jäähtyvät nopeaa ja ei oo mitään järkeä pistää joku 4-5" loppupätkä johonki kakslitraseen autoon. Ellei sitte halua päteä tuolla Raksilan marketeilla Oulussa, dexterien luvattu maa :lol:
Tuli luettua Joululomalla Corky Bellin ja Alexander Graham Bellin turbotekniikka koskevat kirjat, about 700sivua. Niin voi täällä Foorumilla päteä, tai sitten ei hmmm :lol:
Elikkä tilaa Ruotsista joku Ferritan rosteri? putki jos kestävyyttä haluat niin kuin aiemmin foorumilla mainittiin. Taikka sitten pistät jonkun paikallisen firman vääntään vaikka haponkestävästä putkesta jotain 2.5-3" läpimittasta pakoputkea, hintaa en haluais miettiä kyseisessä vaihtoehdossa. Saapi lahoaa ennen kuin tuo haponkestävä putki. En tiedä missä Oulussa väsätään custom putkistoja, Kokkolassa tiedän yhden. Kaveri ainakin väänsi haponkestävästä, romikselta ostetusta putkesta td golffiin suoran putkiston. Oi sitä melua ja turbon vinkunaa :)
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Älä jatkossa laita samaa kyssäri kahtee eri foorumiin.

Mitä tulee putkistoon, niin ei koolla ole paljoakaan merkitystä 2.5" jälkeen.
JT tekee saabiin 3" putkia, DP rosteria ja loppu jotain sekulia. Jos ikä on päälimmäinen tavoite, niin älä osta JT:n rööriä. Ferrita voisi tällöin tulla kysymykseen, on tosin hinnaltaan kalliimpi kuin JT. Myös Maptunilta on tulossa (ehkä jo tullut) rosteriputkia saabeihin. Kannattaa käydä kurkkaamassa http://www.maptun.com
#1730
500whp.net member
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Putkisto

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kiitoksia tiedoista Stressfläkt! :lol:

Tahtoo tässä innostua välillä tuon Suapin kanssa, niin tulee jopa 4"-pakoputkisto mieleen. :lol: Mutta kyllä se 3" voisi olla tosi riittävä, minkä käsityksen nyt sain täältä foorumista. Ei ole ollut aikaisemmin parempaa tietoa sopivien putkien koosta. Johtui kait tuo 4" tuuman putkiston mieleen tulo siitä myös, kun siskon poikakaveri haaveili Toijota Suprasta 90-luvun mallista, jotain 95-vuosimallia. Ei se mikään huono peli ole. Tosi siisti muotoilu. Kait melko helppo virittää; en tiedä varmaksi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

On täällä Oulussakin paja, missä voit teettää minkälaisen putkiston haluat. Se paja rakentaa pääasiassa kilpakäyttöön putkistoja. Voin laittaa YV:llä sulle tietoja tulemaan. Itse teetän kesällä tuollaiset röörit kummaltakin puolen saabaksen perästä 8)
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Oulussa pakoputkiston valmistaja?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Hyvä homma! :D Niin, minä epäilinkin, että niitä voisi saada Oulusta, koska eikö tuo Oulu ole sen verran suuri kaupunki, että ihan oli ehdotettu Suomen kakkospääkaupungiksi. Minkä niminen firma se on? Sieltähän voisi tuo Stressfläkt laittaa kanssa kunnollisen putkiston, jos vain kelpaa laatu. Saapa nähdä kelpaako minulle, kun sen pitäisi kestää hyvässä kunnossa 8 vuotta tämän opiskelun ajan. Missä päin kaupunkia se on ja missä katuosoitteessa?? Minkälaisia materiaaleja ne käyttää ja tekniikoita valmistuksessa?

Lähetäppä minulle sen firman tietoja!! :) Missä päin kaupunkia se on ja millä kadulla ja sitten puhelinnumero sinne ja vielä firman nimi!!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin