Viggenin ilmanpuhdistin ja IC

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
OrgTS
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 20:44

Viggenin ilmanpuhdistin ja IC

Viesti Kirjoittaja OrgTS »

En myönnä enkä kiellä olevani ainakin periaatteessa kiinnostunut jostain kumman Steg X paketista, mutta...

Kys 1.
Onko Viggenin orggis ilmanputsarikotelo sama kuin vakio turbossa (185 hv)?

Kys 2.
Mikäli on, niin entä sitten itse suodatin?

Kys 3.
Mitkä ovat vakio Viggenin tehot ja vääntömomentti?

Kys 4.
Onko missään näkynyt myytävänä Viggenin IC:tä? Käsittääkseni se on paremmin virtaava kuin vakio korkeapaineturbon.
Orginaali Turbo Sensonic = hyvä lähtökohta auton paranteluun ja henkilökohtaiseen konkurssiin
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Viggenin ilmanpuhdistin ja IC

Viesti Kirjoittaja Vigge »

OrgTS kirjoitti:En myönnä enkä kiellä olevani ainakin periaatteessa kiinnostunut jostain kumman Steg X paketista, mutta...

Kys 1.
Onko Viggenin orggis ilmanputsarikotelo sama kuin vakio turbossa (185 hv)?
Putsarikotelo on muistaakseni sama. Joissain malleissa putsarikotellon tuleva raitisilmaputki on halkaisijaltaa huomattavasti pienempi. T5 ja T7 kotelo on eri.
Kys 2.
Mikäli on, niin entä sitten itse suodatin?
Suodatinpaneeli on erialinen T5 ja T7 välillä. Kaikissa T7:ssa sama putsari viggen mukaanlukien.
Kys 3.
Mitkä ovat vakio Viggenin tehot ja vääntömomentti?
Vuosimallista riippuen -99 225hp ja 341Nm 00-> 230hp ja 350Nm.
Autoissa siis eri softa. Tuo -99 softa on TWR:n käsialaa. Huollon yhteydessä joihinkin -99 malleihin on päivitetty uudempi softa.
Kys 4.
Onko missään näkynyt myytävänä Viggenin IC:tä? Käsittääkseni se on paremmin virtaava kuin vakio korkeapaineturbon.
Viggen cooleri on x-flow, joka löytyy ainakin sekä aeron että TID:n keulilta. T5 vehkeissä, joissa on cooleri on syöttö ja tulo samalta puolelta. Näin ollen virtaus on parempi ns. viggen coolerissa. Suomessa noita näkee aika harjoin myytävänä.
#1730
500whp.net member
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

3.Suoritusarvot näyttäis olevan samat kun karvalakkiturpon steg1:lle. En kuitenkaan erehdy pistämään värkkejä samalle viivalle.

Tiedot aututalli.com

Teho (kW): 169
Max vääntö (Nm): 342
Huippunopeus (km/h): 250
Kiihtyvyys (sek/0-100): 6.8
Kulutus (l/100km): 7,2 9,6 13,7

Vakiovarusteet
Varustelu: Käynnistyksenesto, Keskuslukitus, Airbag kuljettajalla, Airbag etumatkustajalle, Sähkölasit, Sivuairbagit, ABS, Erikoisvanteet, Vakionopeussäädin, Hälytin, Nahkasisustus, Automaatti-ilmastointi, Sumuvalot, Sähk.istuinsäätö kulj., Spoileri, Ajotietokone, Urheiluohjauspyörä, Urheilualusta, Ohjaustehostin

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Saattaapi olla niin että muutama kuuleri on kaupan tossa keväämmällä. Itse ainakin suunnittelen isompaa jäähdyttäjää konehuoneeseen.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

potkuhousu kirjoitti:Saattaapi olla niin että muutama kuuleri on kaupan tossa keväämmällä. Itse ainakin suunnittelen isompaa jäähdyttäjää konehuoneeseen.
etkä sitten myy liian halvalla koska mä ostin jo tommosen ruotsista :?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin