Tehoton 9-3 -99 TiD SE

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Passatissa niitä 1,8ihmekoneita näkee ainakin meikäläinen lähes päivittäin.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Tuo kyseinen 1.8i on kuulemma varsin huono kone, turboversiossa on yllättävän paljon eroja.
BMW 320dA Coupe LCI
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

ng900aero kirjoitti:Sori menee vähän OT:ksi mutta naapurilla on kuukauden vanha Passatti (eli sitä uusinta mallia) ja siinä on 1.9TDI-kone ja 105HV 8O 8O 8O
Voi ziizus kun meinasin revetä kun tuon meni paljastamaan, "hieman" on klonkswageneiden kehitys jäänyt nykypäivästä, jos esim. Saabin/Alfan maanmainiosta samankokoisesta kiskaistaan vakiona 150HV :lol:
tarkoitus oli vaan lohduttaa, ei teidän Sabat ole oikeasti niin laiskoja kuin luulette :wink:
Eipä tuo ole yhtään jäänyt. Tosta samasta moottorista sai myös 150-heppasta versiota mm. Seattiin ja edellisen mallin Golffiin, jo ennen Saabia :wink:

2-litran TDI:stä on myös tulossa 170-heppanen versio aivan lähiaikoina(vai onkohan jo Saksassa?).

Saab/GM vaan on jäänyt aika altavastaajaksi kiisselipuolella verrattuna muihin eurooppalaisiin :roll:

Ottasivat sen uuden 200-heppasen alfan kiisselin käyttöön 8)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Hmm... ei mulla ole kyllä ollut pahaa sanottavaa tosta skodassa olevasta 1,8 20v koneesta. Kyydissä istunut paljon, ajanutkin jonkun verran. Se vetää yllättävän hyvin alhaalta, ja on muutenkin ripeä peli, ei sillä 2 litrasten jalkoihin jää. Laatikon välitykset vois ehkä olla pitemmät...

mites ne jossain autolehdessä (olikohan peräti TM) tosta FSI:stä sanoivat: "sen piti olla taloudellisempi, hiljaisempi ja tehokkaampi. Se ei juuri ole hiljaisempi, taloudellisempi eikä tehokkaampi" :roll:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2069
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pjv »

Palataan välillä topicciin. :)

9-3Tid, onko tuo kuvassa oikealla oleva MAF siis se, joka sinulla ei toiminut
kunnolla? Sain nimittäin Motonetista juuri tuollaisen, mutta mun autossa se
tuntuu toimivan ihan täydellisesti.


- Petteri #507 ja TiD -99
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

pjv kirjoitti:9-3Tid, onko tuo kuvassa oikealla oleva MAF siis se, joka sinulla ei toiminut
Jep, oikean puoleinen on vakio Bochilaista muistuttava. Ei toiminut minun TiDissä. CE-valo vain jäi palamaan. Motonet ei suostunut korvaamaan sitä, kun sanoin rehellisenä poikana kokeilleeni sitä eri autoon kuin mitä heidän luettelot sanovat. Vasemman puoleinen Pierburg pelitti normaalisti. Jos haluat kokeilla tuota mun "Bochilaista" omaasi niin voin laittaa sen postikuluitta tulemaan. Jos mittari toimii saat siitä itsellesi varamittarin Motonetin hinta -50%. :D
saab9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 14:49

Eroista

Viesti Kirjoittaja saab9-3 »

Opelin 2.2 dti koneessa ollut ulkoisesti täysin identtinen maf anturi pisti CE valon myös palamaan joten niissä näyttää olevan eroja. Tiedä sitten onko 115 hp ja 125 hp koneessa erilainen anturi nimittäin tuo opelin kone oli uudempaa mallia.

Itsellä on tietyllä kierrosalueella vääntöpiikki joka saattaa johtua viallisesta maf anturista joten jos pjv ei ole anturista kiinnostunut niin postita sen mulle. Jos CE valo ei syty palamaan maksan sulle tuon 50%.

Laita mulle postia osoitteeseen pamataku@suomi24.fi niin pistän yhteystiedot tulemaan.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Eroista

Viesti Kirjoittaja Vigge »

saab9-3 kirjoitti:Opelin 2.2 dti koneessa ollut ulkoisesti täysin identtinen maf anturi pisti CE valon myös palamaan joten niissä näyttää olevan eroja. Tiedä sitten onko 115 hp ja 125 hp koneessa erilainen anturi nimittäin tuo opelin kone oli uudempaa mallia.
MAFin kalibroinneissa on eroja vaikka kuoret samat.
#1730
500whp.net member
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2069
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pjv »

Joo, antaa saab9-3:n kokeilla, en minä viitsi alkaa nyt säätää.
Luotan siihen että tuo juuri vaihdettu maffi nyt kestäisi jonkin aikaa...


- Petteri
Vastaa Viestiin