Kokemuksia Simonssin, Ferritan ja JT:n putkistoista!?!?
Putkisto
Minullakin on sama onkkelma: ei raaskisi laittaa ihan kalleinta putkea. Ferrita on kyllä kallis, mutta onhan siinä hyvä ääni, tehonlisäys ja ikuinen takuu. Simonssi tuntui eilen tosi hyvältä, mutta täällä saamieni tietojen mukaan se lahoaa nopeaa ja siihen tulee typerä ääni ajan mittaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
JT:n jälleenmyyjää Suomessa?
Niin, onko JT:llä jälleenmyyjää ollenkaan täällä Suomen maassa????
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Putki
MapTun tekee omaa putkea, jos jaksaa oottaa niin saa sellaisen sittenNG900SET -95 kirjoitti: Entä onko tietoa minkä merkkinen on Maptunin Stage 3:seen kuuluva putki? Näyttää samalta kuvalta kuin Speedpartsin sivuilla
Exhaust systems
During spring/summer 2004 we will be able to offer large bore stainless steel sport exhausts to all contemporary Saab models.
Our exhaust systems will be available in 3" diameter and will be delivered with a race catalyst.
MapTun exhaust systems will be distinguished by excellent detail finish, perfect fit and competitive prices.
Last, but not least, three different tail pipe options will be available. Development and testing is currently ongoing. The exhaust system should be ready in june
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: JT:n jälleenmyyjää Suomessa?
Ööh...siis kuten aikaisemmin tossa puhuttiin JT-putkia saa ainakin Prostreet: tin ja ProCarservice: n kautta...juhokare kirjoitti:Niin, onko JT:llä jälleenmyyjää ollenkaan täällä Suomen maassa????
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Simonsin pönttöä/putkea en suosittele minäkään.
Aikoinaan minulla oli VW Golf IV:ssä (jokainen tekee virheitä löytääkseen saabin) katista taaksepäin simonsia. Äänet oli kyllä kohtalaisen makeet, takana ainoastaan läpivirtaava vaimennin, edessä ei minkäänlaista vaimennusta. Resoni pirusti 3000rpm kohdalla.
Takapenkillä matkustajat saivat pelätä korviensa puolesta. 1.5 vuodessa vaimennusteho hävisi lähes täysin ja äänet muuttuivat sietämättömiksi.
Pönttö tuntui myös heikkolaatuiselta, ruostetta rupesi kertymään niin pienen ajan sisällä. Koskaan en enään simonsiin sorru.
Onkos kenelläkään 3" JT:n ääniä nauhalla, mielellään ng900T:ssa
Aikoinaan minulla oli VW Golf IV:ssä (jokainen tekee virheitä löytääkseen saabin) katista taaksepäin simonsia. Äänet oli kyllä kohtalaisen makeet, takana ainoastaan läpivirtaava vaimennin, edessä ei minkäänlaista vaimennusta. Resoni pirusti 3000rpm kohdalla.
Takapenkillä matkustajat saivat pelätä korviensa puolesta. 1.5 vuodessa vaimennusteho hävisi lähes täysin ja äänet muuttuivat sietämättömiksi.
Pönttö tuntui myös heikkolaatuiselta, ruostetta rupesi kertymään niin pienen ajan sisällä. Koskaan en enään simonsiin sorru.
Onkos kenelläkään 3" JT:n ääniä nauhalla, mielellään ng900T:ssa
900T -95-
#1911
#1911
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Mä oon ainakin ollu kaikinpuolin tyytyväinen tohon JT:n putkeen...Ollu kiinni tos ng900 kolmisen vuotta eikä mitään ongelmia oo ollu Nyt alkaa äänetkin olla aika hyvät (parantunu pikkasen ajan mittaan ).
Varmaan jossain vaiheessa tulee eteen putkiston hankkiminen tohon uuteen Viggeniin nii kyl toi JT on aika vahvoilla !
Varmaan jossain vaiheessa tulee eteen putkiston hankkiminen tohon uuteen Viggeniin nii kyl toi JT on aika vahvoilla !
JT
Minusta se JT tuntuisi sopivan parhaiten minulle. Olikohan muistaakseni koko putken hinta ilman katalysaattoria 800 euroa jossakin.
Kiitoksia neuvoistanne!
Kiitoksia neuvoistanne!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Maptunin oma putki
Tässä Fredrikin vastaus kun kysyin heidän omasta putkestaan:
”our own exhaust system is not done yet, we are planning to release them this spring, it was much more work than we thought to make this work good. The price will be around 15000 SEK, this includes really god race catalyst, And a very nice end pipe with our logotype printed in the steel.”
On siis varmasti todella laadukas putki, mutta hieman hintava näin vanhaan autoon. Joudun siis tyytymään JT:n putkeen joka ei ilmeisesti niin huono vaihtoehto ole. Ostanen samalla race katalysaattorin niin ei tarvitse ostaa uutta jos joskus alkaa stage 4 himottamaan.
Juhokare, jos olet ostamassa sekä lastua että JT:n putkea, tilaa suoraan Stage 3. Säästät rahaa kun sinun ei tarvitse maksaa 500SEK softapäivityksestä ja 300SEK/suunta kun lähetät lastuasi uudelleen ohjelmoitavaksi päivittäessäsi Stegejä ylöspäin.
Ainakin minulle Maptun myönsi 10% alennukset Stage 1:stä ostaessani nettisivuilla olevaan hintaan kun sanoin Speedpartsin myöntävän saman alennuksen suomen Saab-klubin jäsenille. Samalla alennuksella JT- putkelle + katalysaattorille ja lastulle ei tule hintaa kuin 1325e + rahti.
”our own exhaust system is not done yet, we are planning to release them this spring, it was much more work than we thought to make this work good. The price will be around 15000 SEK, this includes really god race catalyst, And a very nice end pipe with our logotype printed in the steel.”
On siis varmasti todella laadukas putki, mutta hieman hintava näin vanhaan autoon. Joudun siis tyytymään JT:n putkeen joka ei ilmeisesti niin huono vaihtoehto ole. Ostanen samalla race katalysaattorin niin ei tarvitse ostaa uutta jos joskus alkaa stage 4 himottamaan.
Juhokare, jos olet ostamassa sekä lastua että JT:n putkea, tilaa suoraan Stage 3. Säästät rahaa kun sinun ei tarvitse maksaa 500SEK softapäivityksestä ja 300SEK/suunta kun lähetät lastuasi uudelleen ohjelmoitavaksi päivittäessäsi Stegejä ylöspäin.
Ainakin minulle Maptun myönsi 10% alennukset Stage 1:stä ostaessani nettisivuilla olevaan hintaan kun sanoin Speedpartsin myöntävän saman alennuksen suomen Saab-klubin jäsenille. Samalla alennuksella JT- putkelle + katalysaattorille ja lastulle ei tule hintaa kuin 1325e + rahti.
Re: Maptunin oma putki
Ohhoh...NG900SET -95 kirjoitti:15000 SEK
Nooh, JT putkea mä olen aina halunnukkii...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
MapTunin putkisto
Miten tuo MapTunin putkisto kestää??? Olisihan se kuitenkin jo 3 tuumainen. Minkälainen tuo Stage3:n sarja on?? Onko se koko sarja, eli siinä olisi mm. downpipe ja kaikki muut tarvittavat, että se olisi kokosarja???
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Stage 3
Tuolta näet
http://www.maptun.com/900_185_3.php?link=900_3
Sarjaan kuuluu koko putki turbolta takapuskuriin asti ja väliin joko sport tai race katalysaattori. Lisäksi siihen kuuluu J/R:n paremmin virtaava ilmanputsari ja tietenkin boxin uudelleen ohjelmointi.
Itse maksoin Stage 1:stä ostaessani lisäksi 3000SEK = 330e kun pidin alkuperäisen boxin itselläni. Tosin säästin 30e postikuluissa kun ei tarvinnut lähettää omaa ruotsiin.
http://www.maptun.com/900_185_3.php?link=900_3
Sarjaan kuuluu koko putki turbolta takapuskuriin asti ja väliin joko sport tai race katalysaattori. Lisäksi siihen kuuluu J/R:n paremmin virtaava ilmanputsari ja tietenkin boxin uudelleen ohjelmointi.
Itse maksoin Stage 1:stä ostaessani lisäksi 3000SEK = 330e kun pidin alkuperäisen boxin itselläni. Tosin säästin 30e postikuluissa kun ei tarvinnut lähettää omaa ruotsiin.
Re: Katsastus
Kyllähän noi viriputket pitäis mennä läpi siinä missä muut. Racekissa kyllä putsaa, mutta silti ylläreitä voi tulla. Eikö esim Turbo Sensonic käynyt leimalla ko. putken kanssa?juhokare kirjoitti:Meneekö tuollainen MapTun Stage3 katsastuksesta läpi? Lähinnä nyt putkiston osalta?
JT:n putkista sen verran, että se katti (catco) ei ole sitten laadukkaimmasta päästä. Esim. kemiran katit on parempia. Ainakin Nordic toimittaa ferritan putken yhteydessä kemiran katin.
Simmonnsia en suosittele minäkään. Edellisessä autossa oli sellainen ja villat palaa pois ensimmäisen kesän aikana. Tästä seuraa voimakkaampi ääni ja usein myös rämäinä. Mun simmonssissa suojamaalit kesti noin kuukauden päivät.
#1730
500whp.net member
500whp.net member