pyöränkulmat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
9-3se
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 21:14
Paikkakunta: ylöjärvi

pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja 9-3se »

Missä tampereen seudulla edullinen ja pätevä paikka pyöränkulmien säätöön. Takarenkaat kuluneet aikas pahasti hampaalle. Ehdotuksia! :cry:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9-3se kirjoitti:Missä tampereen seudulla edullinen ja pätevä paikka pyöränkulmien säätöön. Takarenkaat kuluneet aikas pahasti hampaalle. Ehdotuksia! :cry:
Pystyykö NG900/OG9-3:n takapyörien kulmia säätämään? Tietääkseni niissä on kiinteät taka-akselit.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Ei takapäätä pysty säätämään kuin osia koneistamalla.
Voithan käydä vaikka Euromasterilla mittaamassa pyörän kulmat niin näet onko kulmissa jotani vikana. Hinta on jotain 50e luokkaa.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja koistha »

Turbo Sensonic kirjoitti: Pystyykö NG900/OG9-3:n takapyörien kulmia säätämään? Tietääkseni niissä on kiinteät taka-akselit.
Ilmeisesti sinne voi laittaa jotain säätöpaloja muistaakseni aurausta varten. Kuulin tämän yhdeltä pikahuollon kaverilta - olin itsekin ollut aikoinaan luulossa ettei ole mitään säätömahdollisuutta.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Joo mulla säädettiin takapäätä taka-akselin kiinnityspultin reikä porattiin isommaksi ja prikka hitsattiin ison kolon päälle.
asento ei vissiin muuttunut montaa milliä, mutta päästiin
tehdas arvoihin.
8)
eki saabi 9-3s -00 2.0t
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Noin sen muistan kanssa katsoneeni että reiän paikkaa on siirrettävä jos kulmaa haluaa muuttaa.

Tuo prikan hitsausvirityksen kestävyys hieman arveluttaa. Mitenköhän prikan käy jos vetäisee takarenkaan kanttariin tai muuten vaan kolauttaa kunnolla? Voihan se kestääkin mutta hieman epäilen että prikka muuttaa muotoaan aika radikaalisti. Ite suunnittelin vanhan reiän tulppausta hitsatulla pultin pätkällä ja uuden porausta puoliksi päälle. Yksi vaihtoehto olisi sorvata epäkeskopultti.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Noin sen muistan kanssa katsoneeni että reiän paikkaa on siirrettävä jos kulmaa haluaa muuttaa.

Tuo prikan hitsausvirityksen kestävyys hieman arveluttaa. Mitenköhän prikan käy jos vetäisee takarenkaan kanttariin tai muuten vaan kolauttaa kunnolla? Voihan se kestääkin mutta hieman epäilen että prikka muuttaa muotoaan aika radikaalisti. Ite suunnittelin vanhan reiän tulppausta hitsatulla pultin pätkällä ja uuden porausta puoliksi päälle. Yksi vaihtoehto olisi sorvata epäkeskopultti.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Noin sen muistan kanssa katsoneeni että reiän paikkaa on siirrettävä jos kulmaa haluaa muuttaa.

Tuo prikan hitsausvirityksen kestävyys hieman arveluttaa. Mitenköhän prikan käy jos vetäisee takarenkaan kanttariin tai muuten vaan kolauttaa kunnolla? Voihan se kestääkin mutta hieman epäilen että prikka muuttaa muotoaan aika radikaalisti. Ite suunnittelin vanhan reiän tulppausta hitsatulla pultin pätkällä ja uuden porausta puoliksi päälle. Yksi vaihtoehto olisi sorvata epäkeskopultti.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

PCS:n Pete sanoi mulle kerran, että jos haluaisi säätää etupyörien Camberia tai Casteria, tai sitten taka-akselin kulmia, niin pitäisi porata epäkeskoreikä, jossa kiinnityspulttia voisi sitten liikuttaa ja saada kulman muuttumaan tällä tavalla. Ongelmana on vain se, että jos tuo pultti "elää" tuossa rei'ässä, niin sitten on kulmat taas päin p:tä. Eli ehkä on parempi, että kulmat on vähän "kierossa", kuin että lähtee kikkailemaan noiden epäkeskoreikien kanssa.

Magic Camberistakin joku on maininnut täällä klubin foorumilla, mutta tietääkseni tuota Magic Camberia saa ainoastaan 9-5:een?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti:Magic Camberistakin joku on maininnut täällä klubin foorumilla, mutta tietääkseni tuota Magic Camberia saa ainoastaan 9-5:een?
Ja 9000
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin