Sähköantenni...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Sähköantenni...

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

...naksahtelee eikä laskeudu kunnolla ala-asentoon. Varmaankin hammasrattaat hyppii yli?? Kysymys kuuluukin, että miten pääse antenniin
käsiksi rikkomatta mitään takakontista ja paljonko maksaa uusi antenni sydeemi. Radiokin kuuluu aika huonosti liityykö asiaan? :?:
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Ota vararenkaan vierestä torx-ruuvari ja esille. Poista hattuhylly. Ruuvaa vasemman takakaiuttimen päällä oleva muovi irti, oisko ollu neljä ruuvia. Nosta takakontin verhoilu pois kaiutinkotelon ympäriltä. Luukun vierestä verhoilu lähtee muistaakseni vaan hieman vetämällä sitä pois saumojen alta. Sitten taita verhoilua sopivasti ja siinähän se antenni näkyykin. Näin se suunnilleen irtoaa :roll:

Ei ole itse tarvinnut antennille mitään tehdä, mutta kuulemma helppo purkaa ja putsata. Joku toinen saa jatkaa ohjeita :lol:
Saab 9³
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Mulla teki tota samaa. Tämä ohje ei ole välttämättä suositeltava mutta toimi mulla, eihän ollut mitään menetettävää :wink: : Vedin antennin väkisin ulos ja voitelin ja putsailin sitä ja johan meni taas alas vaikka ruksutti sitä ennen pahasti. Sen jälkeen useita kertoja ylös alas ja joka kerta putsaus ja voitelu. Nyttemmin on riittänyt kerran kuussa putsaus ja voitelu. Riskinsä tuossa on mutta.... oli halpaa :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Hey! Jos oikeaoppisesti haluaa irroittaa ruodon ja puhdistella/vaihtaa, niin helpoiten se tapahtuu avaamalla noin 15mm mutteri antennin ympäriltä ulkopuolelta ja laittaa radion päälle, niin moottori puskee antennin ulos.

Takaisinlaitto toistepäin, että radio päälle, syöttää antennin häntää sisään ja apumies sammuttaa radion, niin moottori vetää antennin sisään. Mutteri kiinni ja se on siinä! :)

ps. uutta ruotoa saa motonetistä ng900/9-3, vaikka hinnasto puhuukin vain 9000:sta..

SEKALAISIA KORINOSIA SAAB 9000 --98
9000 "Saab"-Moottoriantennimasto. . . . . . . . . . . . . . 47-1297 15.81 ???

Itse ostin tuon ja asensin ng900:seen ja toimii.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Kiitti jätkät!! Eiköhän tämä tästä :P
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Vastaa Viestiin