Nonni, nysse huutaa lisää litkua

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vähän kaukaahaettua mutta oletko varma ettei paisuntasäiliön korkki vuoda?
Mikäs se Y.Värjölä Tikkurilan nesteellä, vai Shellikö se oli, Petteri75 suositteli kovasti. Hertsikasta mulla on huonoja kokemuksia, kaasarin neulan vaihto 240 euroa ja aikaa kulutettu siihen 2.5h :evil:
Mäkelän autossa ymmärtävät Saabien päälle eivätkä tumpeloi, mutta taitaa olla pitkät jonot?
Olisiko sinulla mahdollisuutta diagnosoida itse vuotopaikkaa?

Edit:
Niin ja jos ei halua viedä merkkihuoltoon niin mieleen tulee ainakin Laksten, Lönnrotinkadulla, kannattaa sopia hinta ja tehtävä työ tarkasti ja mielellään seisoa itse vieressä :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Rommitommi kirjoitti:
lumikki kirjoitti:Joopa joo. Tänä aamuna sama juttu. Ne eilen lisäämäni 1,5-2 desiä haihtui johonkin vajaan 100km:n matkalla.

Sama herja ja paisuntasäiliössä sama tilanne. Voihan :x

Mitä paikkaa suosittelette saapaskorjaamoksi pk-seudulla? Soitin Variston Länsiautoon ja siellä kehoitettiin ottamaan yhteyttä Hertsigaan. Siellä kuulemma lyhyin jono...
Veikkaisin vesipumpum olevan paskana, kun tota vauhtia kuluu :roll:
Eikös siitä jää lätäkkö auton alle?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ei välttämättä jää lätäkköä alle näillä keleillä, ehtii haihtumaan kuumana eikä vuoda kun ei ole käynnissä. Vesipumppua epäilen myöskin syylliseksi, uusi pumppu Motonetissä tiivisteineen jotain 38 euroa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ng900aero kirjoitti:Ei välttämättä jää lätäkköä alle näillä keleillä, ehtii haihtumaan kuumana eikä vuoda kun ei ole käynnissä. Vesipumppua epäilen myöskin syylliseksi, uusi pumppu Motonetissä tiivisteineen jotain 38 euroa.
Viime kesänä orkkispumppu länkkärissä 42€. Tosin se oli vapariin, en tiedä onko eroja?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Psychocowboy kirjoitti:
Viime kesänä orkkispumppu länkkärissä 42€. Tosin se oli vapariin, en tiedä onko eroja?
Mun mielestä se Motonetinkin pumppu oli alkuperäinen, en nähnyt mitään eroa ainakaan päällepäin.. joka tapauksessa hyvin toimi sekä ng:ssä että 9-5:ssä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Katselin tuota motonetin vesipumppua NG900:seen viime syksynä, mutta muistini mukaan punaisessa paketissa luki kovasti HQ tms..ja näytti joltain muulta kuin alkuperäiseltä. Hintakin tietty 1/3 osa Laakkosen hinnasta, jossa hinta jotain 100 euron tietämillä.


Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
lumikki
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 12:16

Viesti Kirjoittaja lumikki »

Päivitystä:

Saapas menee telakalle keskiviikkona. Toivottavasti vika saadaan silloin korjattua. Pistän lisäinfoa kun homma etenee... :?
lumikki
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 12:16

Viesti Kirjoittaja lumikki »

Vika oli lämmityslaitteen kennossa. Homma vaati yhteensä 3½ päivää korjaamolla joista ensimmäiset 2½ meni kojelaudan irrottamiseen, kennon vaihtoon ja uudelleen kokoamiseen. Tuon korjauksen jälkeen vikalista piteni. Vakionopeussäädin ei toiminut, keskikonsolin valaistus pimeänä, kojelauta hytkyi (kiinnitysruuveja puuttui sieltä täältä) ja kojelautaa ja keskikonsolia oli naarmutettu useasta kohdasta ilmeisesti ruuvimeisselillä tms.

Seuraava päivän mittainen käynti meni em. vikojen korjaamiseen, joista naarmuja lukuunottamatta muut saatiin kuntoon. Oli ne yrittänyt niitä naarmujakin jollain vähän meikata mutta eihän ne jäljet mihinkään häviä. Ei ne nyt onneksi niin pahaltakaan näytä että jaksaisi enempää niistä mekastaa. Pääasia että auto tuli kuntoon ja myyjä otti kustannukset omaan piikkiin. Auton puolen vuoden/10.000km:n takuu osoittautui toimivaksi. Siitä siis kuitenkin pisteet Tikkurilan Autokeskukselle. :o
Macx
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 00:03
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Macx »

Päivitystä oman autoni osalta...

Jäähdytin meni vaihtoon. Kennon oikeasta ylänurkasta löytyi pieni vuoto, joka kyllä erottui selvästi kun jäähdytin oli irroitettu autosta. Toivottavasti tästä ongelmasta on nyt viimeinkin päästy.

Mikko
ex-BMW Z3 Roadster 2.2i 170hv vm. 2001
ex-Saab 9-3 2.0t T7 150hv vm. 2001
Vastaa Viestiin