SAAB 9-3 SE TurboJubileen suorityskyky

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Turbojubilee
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
Paikkakunta: alaviN

SAAB 9-3 SE TurboJubileen suorityskyky

Viesti Kirjoittaja Turbojubilee »

Autoni on SAAB 9-3 SE TurboJubilee 5 ov. rek 20.12.2001 siis vm. 2002.
Autoni moottori on alkupeäinen uudempi 2:n litran malli 150 Hv, 240 Nm vääntöä. Mikä on autoni ohituskiihtyvyys esim. 60-100 km/h, 60-120 km/h eri vaihteilla ? (Autoni on manuaalivaihteinen). Tuntuu ainakin kiihtyvän todella rivakasti ohituksissa !!! :P
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tuntuu ainakin kiihtyvän todella rivakasti ohituksissa !!!
Niin minustakin tuntui...kunnes ajelin sukulaisen tonnarilla (165kW) ja tein pientä vertailua.

Viripalikkaa täytyisi saada, kunhan budjetti vaan kestäisi. Vie jonkun verran euroja kun alustakin olisi päivitettävä tehojen tasalle....
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Engine type: 4 cylinder light pressure turbo.
Displacement: 1,985dm3.
EEC rating: 110kW (150bhp) at 5500r/min.
EEC peak torque: 240Nm at 1800r/min.
Recommended fuel: 95 octane (min. 91).
Top speed: 215km/h; auto. 210km/h.
0 to 100km/h: 8,5sec; auto. 10,0 sec.
Overtaking, man.:60 to 100km/h in fourth gear 8,3 sec.80 to 120km/h in fifth gear 12,5 sec.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

tevisu kirjoitti:
Tuntuu ainakin kiihtyvän todella rivakasti ohituksissa !!!
Niin minustakin tuntui...kunnes ajelin sukulaisen tonnarilla (165kW) ja tein pientä vertailua.

Viripalikkaa täytyisi saada, kunhan budjetti vaan kestäisi. Vie jonkun verran euroja kun alustakin olisi päivitettävä tehojen tasalle....
Jopa Saabin omalla lastulla paranee kulku..oma turbojubilee sai lastun pari viikkoa sitten..opetellaan ton kanssa ja kun takuu loppuu vaihdetaan villimpään :P
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
treidaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 09:11

Viesti Kirjoittaja treidaaja »

Oma autoni on 9-3 Turbo Jubilee vm. 2002.
Paljonko maksaa tuo Saabin oma viriboksi eli tuo 150hp > 175hp.
Jos jostain sais kohtuu hintaan niin vois aloittaa nuo virittelyt siitä.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Oma autoni on 9-3 Turbo Jubilee vm. 2002.
Paljonko maksaa tuo Saabin oma viriboksi eli tuo 150hp > 175hp.
Jos jostain sais kohtuu hintaan niin vois aloittaa nuo virittelyt siitä.
Kyselin lastua huollon yhteydessä ja kalliita on Saabin omat hevoset verrattuna esim. Maptunin Steg 1:een.

En edes harkitse tuota Saabin omaa.
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

pade900 kirjoitti:Engine type: 4 cylinder light pressure turbo.
Displacement: 1,985dm3.
EEC rating: 110kW (150bhp) at 5500r/min.
EEC peak torque: 240Nm at 1800r/min.
Recommended fuel: 95 octane (min. 91).
Top speed: 215km/h; auto. 210km/h.
0 to 100km/h: 8,5sec; auto. 10,0 sec.
Overtaking, man.:60 to 100km/h in fourth gear 8,3 sec.80 to 120km/h in fifth gear 12,5 sec.
Entas vastaavat tiedot '99 malliselle 9-3 185hp Turbolle?

Terv.,
Karvalakki
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

karvalakki kirjoitti:Entas vastaavat tiedot '99 malliselle 9-3 185hp Turbolle?
Engine type: 4 cylinder light pressure turbo.
Displacement: 1.985 dm3.
EEC rating: 136kW (185bhp) at 5500r/min.
EEC peak torque: 263Nm at 2100r/min; aut: 250 Nm at 1900 r/min
Recommended fuel: 95 octane (min. 91).
Top speed: 230km/h; auto. 225km/h.
0 to 100km/h: 8,0 sec; auto. 9,5sec.
Overtaking, man.:60 to 100km/h in fourth gear 8,0 sec.80 to 120km/h in fifth gear 11,5 sec.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

pade900 kirjoitti:
karvalakki kirjoitti:Entas vastaavat tiedot '99 malliselle 9-3 185hp Turbolle?
Overtaking, man.:60 to 100km/h in fourth gear 8,0 sec.80 to 120km/h in fifth gear 11,5 sec.
Minkähän takia Saab ilmoittaa ohituskiihtyvyydet vain nelosella ja vitosella, kun paras suorituskyky irtoaa kolmosella..? Tekniikan Maailman numerossa 1/2000 oli vertailu, jossa oli mukana Saab 9-3 2,0 Turbo SE(136Kw/263Nm).

TM:n mittausten mukaan:

kiihdytys 60-120 km/h
3 vaihteella: Saab 196m
4 vaihteella: Saab 268m
5 vaihteella: Saab 432m

Kiihtyvyys
0-80: 5,5s
0-100: 7,8s
0-120: 10,5s
0-140: 13,9s
0-400m: 15,7s/147km/h
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Eski kirjoitti:
Minkähän takia Saab ilmoittaa ohituskiihtyvyydet vain nelosella ja vitosella, kun paras suorituskyky irtoaa kolmosella..?
Sen pitäisi kertoa enemmän moottorin sitkeydestä. Sitkeys on tosin kaukana ahdetuissa autoissa, jos ollaan turbon vetoalueen ulkopuolella.
#1730
500whp.net member
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vigge kirjoitti: Sen pitäisi kertoa enemmän moottorin sitkeydestä. Sitkeys on tosin kaukana ahdetuissa autoissa, jos ollaan turbon vetoalueen ulkopuolella.
Joo todella näppärää kertoa autosta, joka kiihtyy 0-120kmh 10,5 sek, että se menee 80-120 välin jopa 11,5 sekuntiin (siis vitosvaihteella). Ja pahimmat papparaiset vetää vitosen päälle jossain 70kmh kohdalla ja sitten kiihdytetään sinne sataankahteenkymppiin loppupäivä...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

...Ja vaihdelaatikko remonttiin 30tkm kohdalla

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
KeKe
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 11:38
Paikkakunta: 3 (Tre)

Viesti Kirjoittaja KeKe »

Onkos tekniikan maailmassa ollut koskaan ng900 Turboa testissä?
900T -95-

#1911
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

KeKe kirjoitti:Onkos tekniikan maailmassa ollut koskaan ng900 Turboa testissä?
Enpä muista ainakaan mitään vertailutestiä johon GM900 Turbo olisi osallistunut. GM900 2,3i oli mukana talvitestissä ja samalla autolla ajettiin ns. kestotesti. Ihan hyvin ysisatku pärjäsi talvitestissä, olisikohan ollut toisena, kun testin voitti kaikkien talviautojen äiti Citroen Xantia :? Itse en ole koskaan nähnyt tuota kestotestiraporttia. Löytysiköhän keneltäkään sähköisessä muodossa? Raportti on julkaistu muistaakseni vuonna 1995.
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

pade900 kirjoitti:
karvalakki kirjoitti:Entas vastaavat tiedot '99 malliselle 9-3 185hp Turbolle?
Engine type: 4 cylinder light pressure turbo.
Displacement: 1.985 dm3.
EEC rating: 136kW (185bhp) at 5500r/min.
EEC peak torque: 263Nm at 2100r/min; aut: 250 Nm at 1900 r/min
Recommended fuel: 95 octane (min. 91).
Top speed: 230km/h; auto. 225km/h.
0 to 100km/h: 8,0 sec; auto. 9,5sec.
Overtaking, man.:60 to 100km/h in fourth gear 8,0 sec.80 to 120km/h in fifth gear 11,5 sec.
Mistä nuo numerot on otettu?
Jostain olen kaapannut seuraavanlaiset numerot Trionic5 (B204) automaatti 9-3:lle, ja -99 on tietääkseni B204 koneella.

B204E Aut: 154hv 217Nm
B204L Aut: 185hv @ 5750rpm 233Nm @ 2000-5400rpm

Ja vastaavasti B205 (trionic7) koneelle tietoja:

B205E Aut: 150hv 240Nm
B205L Aut: 185hv@5750rpm 250Nm @ 1900-5000rpm
B205R Aut: 205hv@5750rpm 250Nm @ 1900-5700rpm

B205E Man: 150hv@240Nm
B205L Man: 185hv@5500rpm 263Nm @ 2100-4200rpm
B205R Man: 205hv@5500rpm 283Nm @ 2200-4800rpm
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Vastaa Viestiin