Koni sport kitin asentaminen (kuvia lisätty)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Juusokas kirjoitti: Mitäköhän öljyä tuonne pitäisi tyrkätä, WIS ei koko asiasta kertonut mutta asennusohjeessa siitä oli maininta. Mikäköhän tarkoitus öljyllä on?
Minä kun muistelin, että niissä Konin asennusohjeissa olisi käsketty laittamaan laimentamatonta jäähdytinnestettä sinne putkeen.

Eski
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Kyllä, olihan siinä ohjeessa lumihiutale. Kumpaakohan sitten laitan? Kaippa se sama on, kunhan ei jäädy.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Damn!! :( Kylläpä vaikuttaa hankalalta tuo alustan uusiminen. Taitaa olla helpompaa vain vinguttaa visaa ja viedä kaara ammattiauttajalle kun on tolppien vaihto ajan kohtaista. :roll:
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Onhan siinä jonkin verran puuhaa. Mulla projekti kesti vähintään triplasti kun ajelin jousinjalat ja jarrukilvet puhtaaksi ruosteesta ja maalasin ne. Kyllähän tuosta hommasta olisi huomattavasti helpommalla päässyt kun olisi vain purkanut ja pistänyt nippuun.

Sen voin sanoa että pienen koeajon jälkeen kyllä kannatti. Autohan muutti luonnettaan aivan totaalisesti. Kaikki ärsyttävä lällyminen on jäänyt pois, tuntuu todellakin sopivan jämäkältä. Hidastuskorokkeetkin tuntuvat hyvältä kun auto reagoi niihin jämäkästi. Silti ei tuosta mitään kivirekeä tullut. Miksi tätä autoa ei tehty tälläiseksi jo tehtaalla?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Koni sport kitin asentaminen (kuvia lisätty)

Viesti Kirjoittaja tturku »

Nostetaas vanha aihe ylös:

Konin vähän käytetty sportkit odottaa asennusta tossa lattialla. Onko jollain tietoa hyvästä ja halvasta asennusmestasta pk-seudulla? Taka jouset ja pumput ajattelin asentaa itse, mutta mites noiden edessä olevien laita? Onko iso homma? Mitä osia pitää uusia vaihdettaessa? Kattelin WISsiä, ja siinä otetaan kaikki suurinpiirtein pois etu ripustuksesta, onko tarvetta?
Etupumpuissa on mukana yksi mutteri, ja sitten toi pyöreä laippa, jossa ulkolaidassa kierre (se mihin tarvitsee sitä erikoisavainta kiristykseen)

Eteen on vaihdettu uudet iskarit viime syksynä, joten luulis saavan helposti irti.

takapumpuissa on 2 mutteria sekä kumit ja holkit, eli kaikki tarpeellinen näyttäis olevan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
dama
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Helmi 21, 2010 06:07

Re:

Viesti Kirjoittaja dama »

Eski kirjoitti:
Juusokas kirjoitti: Mitäköhän öljyä tuonne pitäisi tyrkätä, WIS ei koko asiasta kertonut mutta asennusohjeessa siitä oli maininta. Mikäköhän tarkoitus öljyllä on?
Minä kun muistelin, että niissä Konin asennusohjeissa olisi käsketty laittamaan laimentamatonta jäähdytinnestettä sinne putkeen.

Eski
Vastaus vanhaan kysymykseen.
Nesteen tarkoitus on siirtää lämpö pois vaimentajasta . Ja JÄÄHDYTYSNESTE on oikea tavara sinne vaimentimen/joustintuen väliin.

Sillä jos öljyn sekaan pääsee vettä niin talvella poks. Mutta jäähdytysneste vain hieman laihenee...
Ex:
9-3 2,0T SS Aero A-05
9-3 2.0 SS Arc A -03
9-5 Aero -02 Sedan A
9-5 2.3t Sedan A -98
DAMA Järvenpää # 4778
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Koni sport kitin asentaminen (kuvia lisätty)

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Itellä on öljyt siellä, kuten varmaan aika monella muullakin.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Koni sport kitin asentaminen (kuvia lisätty)

Viesti Kirjoittaja Hook »

Lämmönjohtamisen kannalta öljy ajaa saman asian. Wisin mukaan ei tarvitse laittaa mitään nesteitä vakioiskarille eikä tuonne (terveistä=ei puhkiruostuneista) iskaritolpista tule vettäkääkään. - ja öljy suojaa paremmin ruostumiselta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Koni sport kitin asentaminen (kuvia lisätty)

Viesti Kirjoittaja saabracing »

tarviiko noita orkkistolppia lyhentää jos vaihtaa sinne sisään nuo konin sportit ?

OG9-3 mallissa meinaan.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Koni sport kitin asentaminen (kuvia lisätty)

Viesti Kirjoittaja Hook »

jos laitat 9-3:een tarkoitetut konit, niin et tarvitse rälläkkää tai muutakaan lyhentämiseen tarvittavaa työkalua. kuinka niin?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Koni sport kitin asentaminen (kuvia lisätty)

Viesti Kirjoittaja saabracing »

en oo nähny vielä ohjeita, aattelin vaa varmistaa.

joskus erimerkkisiin vaihdeltu, niin on joutunut tolppaa lyhentämään.
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koni sport kitin asentaminen (kuvia lisätty)

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Iskarisarjan mukana tulevan Konin oman "korkin" kun vääntää kiinni, jää korkin ja tolpanrungon väliin n. 1mm rako.
Saabiton Saabisti
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Koni sport kitin asentaminen (kuvia lisätty)

Viesti Kirjoittaja saabracing »

eli jos hyvän haluaa, nii 1mm pois tolpasta vai ?
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Koni sport kitin asentaminen (kuvia lisätty)

Viesti Kirjoittaja Hook »

Hyvää iltaa taas tännekkin.
Älkää nyt missään nimessä lähtekö lyhentämään tai jatkamaan tuota putkea ilman perusteellista syytä ja ymmärrystä..

Tuo ~1mm toleranssirako on sitä varten, että mutteri puristaa ensin patruunan putken sisällä paikalleen ennenkuin (1mm näkyvä) kierre loppuu.

Esim. Jos putki olisi 5mm pidempi, ei tuota kierrettä jäisi näkyviin, mutta iskari heiluisi 4mm sisällä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Koni sport kitin asentaminen (kuvia lisätty)

Viesti Kirjoittaja saabracing »

jätetään rälläkkä rauhaan :lol:

ensviikolla kokemuksia asennuksesta ja muutoksista ajettavuuteen 8)

tässä on hyvät kuvat Vogtland ja eibach race- jousista takana... eroa on.

http://i48.photobucket.com/albums/f223/ ... CN0216.jpg

http://c3.ac-images.myspacecdn.com/imag ... cdec06.jpg
Vastaa Viestiin