Juusokas kirjoitti:
Mitäköhän öljyä tuonne pitäisi tyrkätä, WIS ei koko asiasta kertonut mutta asennusohjeessa siitä oli maininta. Mikäköhän tarkoitus öljyllä on?
Minä kun muistelin, että niissä Konin asennusohjeissa olisi käsketty laittamaan laimentamatonta jäähdytinnestettä sinne putkeen.
Kyllä, olihan siinä ohjeessa lumihiutale. Kumpaakohan sitten laitan? Kaippa se sama on, kunhan ei jäädy.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Damn!! Kylläpä vaikuttaa hankalalta tuo alustan uusiminen. Taitaa olla helpompaa vain vinguttaa visaa ja viedä kaara ammattiauttajalle kun on tolppien vaihto ajan kohtaista.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Onhan siinä jonkin verran puuhaa. Mulla projekti kesti vähintään triplasti kun ajelin jousinjalat ja jarrukilvet puhtaaksi ruosteesta ja maalasin ne. Kyllähän tuosta hommasta olisi huomattavasti helpommalla päässyt kun olisi vain purkanut ja pistänyt nippuun.
Sen voin sanoa että pienen koeajon jälkeen kyllä kannatti. Autohan muutti luonnettaan aivan totaalisesti. Kaikki ärsyttävä lällyminen on jäänyt pois, tuntuu todellakin sopivan jämäkältä. Hidastuskorokkeetkin tuntuvat hyvältä kun auto reagoi niihin jämäkästi. Silti ei tuosta mitään kivirekeä tullut. Miksi tätä autoa ei tehty tälläiseksi jo tehtaalla?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Konin vähän käytetty sportkit odottaa asennusta tossa lattialla. Onko jollain tietoa hyvästä ja halvasta asennusmestasta pk-seudulla? Taka jouset ja pumput ajattelin asentaa itse, mutta mites noiden edessä olevien laita? Onko iso homma? Mitä osia pitää uusia vaihdettaessa? Kattelin WISsiä, ja siinä otetaan kaikki suurinpiirtein pois etu ripustuksesta, onko tarvetta?
Etupumpuissa on mukana yksi mutteri, ja sitten toi pyöreä laippa, jossa ulkolaidassa kierre (se mihin tarvitsee sitä erikoisavainta kiristykseen)
Eteen on vaihdettu uudet iskarit viime syksynä, joten luulis saavan helposti irti.
takapumpuissa on 2 mutteria sekä kumit ja holkit, eli kaikki tarpeellinen näyttäis olevan.
Juusokas kirjoitti:
Mitäköhän öljyä tuonne pitäisi tyrkätä, WIS ei koko asiasta kertonut mutta asennusohjeessa siitä oli maininta. Mikäköhän tarkoitus öljyllä on?
Minä kun muistelin, että niissä Konin asennusohjeissa olisi käsketty laittamaan laimentamatonta jäähdytinnestettä sinne putkeen.
Eski
Vastaus vanhaan kysymykseen.
Nesteen tarkoitus on siirtää lämpö pois vaimentajasta . Ja JÄÄHDYTYSNESTE on oikea tavara sinne vaimentimen/joustintuen väliin.
Sillä jos öljyn sekaan pääsee vettä niin talvella poks. Mutta jäähdytysneste vain hieman laihenee...
Ex:
9-3 2,0T SS Aero A-05
9-3 2.0 SS Arc A -03
9-5 Aero -02 Sedan A
9-5 2.3t Sedan A -98
DAMA Järvenpää # 4778
Lämmönjohtamisen kannalta öljy ajaa saman asian. Wisin mukaan ei tarvitse laittaa mitään nesteitä vakioiskarille eikä tuonne (terveistä=ei puhkiruostuneista) iskaritolpista tule vettäkääkään. - ja öljy suojaa paremmin ruostumiselta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jos laitat 9-3:een tarkoitetut konit, niin et tarvitse rälläkkää tai muutakaan lyhentämiseen tarvittavaa työkalua. kuinka niin?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Hyvää iltaa taas tännekkin.
Älkää nyt missään nimessä lähtekö lyhentämään tai jatkamaan tuota putkea ilman perusteellista syytä ja ymmärrystä..
Tuo ~1mm toleranssirako on sitä varten, että mutteri puristaa ensin patruunan putken sisällä paikalleen ennenkuin (1mm näkyvä) kierre loppuu.
Esim. Jos putki olisi 5mm pidempi, ei tuota kierrettä jäisi näkyviin, mutta iskari heiluisi 4mm sisällä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.