900 -96 öljyn lauhdutin/-jäähdytin
900 -96 öljyn lauhdutin/-jäähdytin
Rupesi valumaan öljyt ulos, nimittäin melko runsaastikin. Eikun lähikorjaamolle ja vikana oli kuulemma öljyn välijäähdytin (muistaakseni...), joka oli ruostunut puhki. Nyt ko. laite kytketty pois päältä ja ohjeena, että hanki uusi osa, kun jaksat. Onko muuten miten tärkeä osa ja miten kallis. Tarviiko Suomen oloissa.
... Aikoinaan automaattilaatikoissa ei kaikissa ollut öljynlauhdutinta, joten esim. asuntovaunua ei suositeltu hinaamaan niillä, jossa lauhdutinta ei ollut.
Moottorin lauhdutin on sitten erikseen, eritoten turbokoneissa, joissa öljyä käytetään männän jäähdyttämiseen. Saabin turbomännissä on suutin, joka roiskuttaa öljyä männän pohjaan.
Hook
Moottorin lauhdutin on sitten erikseen, eritoten turbokoneissa, joissa öljyä käytetään männän jäähdyttämiseen. Saabin turbomännissä on suutin, joka roiskuttaa öljyä männän pohjaan.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
On muuten itselläkin tuo putki melkoisesti ruosteessa, mutta en ole viitsinyt vaihtaa kun ei vielä vuoda. Sitä ei oikein näe, jos ei poista pohjan muovisuojusta joten jää helposti unohduksiin. Kannattanee paljon ajetuissa pitää asia mielessä, kun saattaa tuokin olla auton tyyppiominaisuus. Ilman lauhdutinta ei tosiaan kannata liiemmilti ajella, ettei tule kalliita oheisremontteja.
# 1552
- ng900T -97, piristetty
- ng900T -95, osina
- ng900T -97, piristetty
- ng900T -95, osina