Ohjekirjan mukaanhan nelosvaihdetta suositellaan vasta yli 60km/h nopeuksiin... Itse olen sitten kolmosta vaan käyttänyt kaupungissa korkeintaan. Nelonen tietty jo tuntuukin/tuntui vähän pitkältä, mutta nyt kun Maptun steg1 on paikallaan niin väännön puolesta ei nykyään ole mitään ongelmaa sitä käyttää, mutta mahtaako vaihteisto tykätä "kyttyrää"
Vaihteiden käyttöalueet
Vaihteiden käyttöalueet
Millaisilla vaihteilla ajelette esim kaupungissa 50km/h?
Ohjekirjan mukaanhan nelosvaihdetta suositellaan vasta yli 60km/h nopeuksiin... Itse olen sitten kolmosta vaan käyttänyt kaupungissa korkeintaan. Nelonen tietty jo tuntuukin/tuntui vähän pitkältä, mutta nyt kun Maptun steg1 on paikallaan niin väännön puolesta ei nykyään ole mitään ongelmaa sitä käyttää, mutta mahtaako vaihteisto tykätä "kyttyrää"
1994 Scarabe´-green 5d Saab ng900 16v IC Turbo Maptun stage1.
Ng900 Turbossa olen käytellyt vaihteena sellaista, että moottori pyörii 2000-3000 rpm, eli kivasti turbon heräämis alueella, eli loikkaa tarvittaessa nopsasti eteenpäin.
Käytännössä 50 alueella kolmonen on käytännössä suurin mitä tarvitsee, eli kakkonen kun joutuu hidastelee kurvaillessa tai pujottelemaan
Ng900 2.3i:llä voi käyttää helposti yhtä vaihdetta suurempaa, kun moottori vääntää aivan eri tehokkaasti 1500-2000 alueella, eikä turbon heräämistä kannata odotella....
Hook
Käytännössä 50 alueella kolmonen on käytännössä suurin mitä tarvitsee, eli kakkonen kun joutuu hidastelee kurvaillessa tai pujottelemaan
Ng900 2.3i:llä voi käyttää helposti yhtä vaihdetta suurempaa, kun moottori vääntää aivan eri tehokkaasti 1500-2000 alueella, eikä turbon heräämistä kannata odotella....
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Muistelisin, että ainakin tonnarissa oli ohje kierrosten käyttöalueesta, alapään ollessa n. 1800 rpm. Kyllähän tuon tuntee milloin vetää jouhevasti. Itse pistän nelosen mittarin näyttäessä noin 60 km/h eli viidenkymppin alue on siinä ja siinä. Paljon alle 2000 rpm ei oikein liikukaan ja pitää pahaa ääntä.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87