Sisavalaistus, mista alkaa sini-vihrea johto?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Sisavalaistus, mista alkaa sini-vihrea johto?

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

Minulla on '99 9-3:ssani ongelmia sisavalaistuksen kanssa. Olen jaljittanyt ongelmaksi kattokatkaisijalle tulevan sinivihrean johdon, johon pitaisi tulla jatkuva +12V. Eipa vain tule. Tama johto palvelee dome-valoa katkaisjan 'on' asennossa, kartta/lukuvaloja ja meikkausvaloja, jotka siis ovat kaikki pimeana. Katkaisijan 'ovi' asento sentaan toimii, johon jannite tulee toisen varista johtoa myoten. Katkaisija on kunnossa.

Onko kenellakaan kytkentakaavioita ko. autoon? Voisitteko tarkistaa mista tama sinivihrea johto alkaa? Sulakeboksin takana on oranssijohto, missahan tama muuttuu sinivihreaksi? Mita kautta johdot menevat katolle? Kaiketi kuskinpuoleista A-pilaria myoten? Menevatko pilarin sisalla, vai pilarin ja sisaverhoilun valissa? Eli jos irroittelen sisustuksen, paasenko tarkistamaan johdotuksen? Miten sisaverhoilun saa siiististi irti?

Missa hoidetaan sisavalojen himmentely ja viiveet? Onko jossain joku ohjainelektroniikka yksikko sisavalaistukselle?

Paljon kysymyksia, mutta ongelma on akuutti. Apua kaivataan, pliis!

Terv.,
Karvalakki
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Re: Sisavalaistus, mista alkaa sini-vihrea johto?

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

OK, olen saanut selville, etta johdotus katolta kiertaa ensin kattoluukun ja laskeutuu vasemmanpuoleista takapilaria pitkin vasemman takapyoran taakse, josta se kaantyy eteenpain, menee kuskinpuoleisen A-pilarin luokse, josta se edellee kytkeytyy DICE-moduliin. Jatkuvan virran pinni DICESsa on #70.

DICE saa virtansa sinipunaista johtoa pitkin pinniin #24.

Takakontissa sinivihreassa johdossa on 0.4V potentiaali, joten oikosulku on joko takakontin ja DICEn valilla, tai sitten DICE on viallinen.

Terv.,
Karvalakki

Tutkimukset jatkuvat ...
Vastaa Viestiin