Uskaltaako ostaa T7 9-3:sen?
9-3t vm02 (piristetty)
Ei mitään ongelmia 1,5 vuoden omistussuhteen aikana. Ihmettelen jos vm. 2003 Saabia tarvitsisi remontoida kuin vanhaa Samaraa! Ei kannata uskoa noita kateellisia T5:n omistajia!
Re: 9-3t vm02 (piristetty)
9-3t-2002 kirjoitti:...kateellisia T5:n omistajia!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: 9-3t vm02 (piristetty)
93t sport kirjoitti:9-3t-2002 kirjoitti:...kateellisia T5:n omistajia!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ainakaan Suomessa kasattuja Samaroita ei ymmärtääkseni tarvitse paljoa korjailla
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Niin ja ei nuo moottoriongelmat liity (ainakaan suoranaisesti) mitenkään Trioniciin, eli voisi olla oikeampaa ilmaista "kateelliset b2x4:n omistajat"
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Syys 16, 2005 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: 9-3t vm02 (piristetty)
Ainakaan Suomessa kasattuja Samaroita ei ymmärtääkseni tarvitse paljoa korjailla
Jeps - kaikki kunnia suomalaiselle käsityötaiteelle!
Jeps - kaikki kunnia suomalaiselle käsityötaiteelle!
Jep, kyllä Suomessa osataan autoja tehdä ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ei tuossa b2x5:ssä ole mitään vikaa, kunhan varmistaa että huohotinputket on kunnolliset ja varmasti auki, ja että huohotinsysteemiin on tehty mod.2 -päivitys, ja että öljyt vaihtuvat tarpeeksi usein, ja että öljy on tarpeeksi ohutta/pesevää (0W-40). Mitään järjettömän rajuja virityksiä en toki tekisi noilla vakiomännillä.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ei tuossa b2x5:ssä ole mitään vikaa, kunhan varmistaa että huohotinputket on kunnolliset ja varmasti auki, ja että huohotinsysteemiin on tehty mod.2 -päivitys, ja että öljyt vaihtuvat tarpeeksi usein, ja että öljy on tarpeeksi ohutta/pesevää (0W-40). Mitään järjettömän rajuja virityksiä en toki tekisi noilla vakiomännillä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juu ja muistaa tarkistaa että sekunda erän turbo on vaihdettu. Näitä on/oli ainakin 00/01-01 vuosimalleissa.ng900aero kirjoitti:Ei tuossa b2x5:ssä ole mitään vikaa, kunhan varmistaa että huohotinputket on kunnolliset ja varmasti auki, ja että huohotinsysteemiin on tehty mod.2 -päivitys, ja että öljyt vaihtuvat tarpeeksi usein...
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Onko kukaan selvitellyt mitä vikaa niissä turboissa oli, oliko kyseessä jokin valuvika vai olivatko jo uutena epätasapainossa tms?patse kirjoitti: Juu ja muistaa tarkistaa että sekunda erän turbo on vaihdettu. Näitä on/oli ainakin 00/01-01 vuosimalleissa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Olen kuullut, että noissa viallisissa turboissa olisi ollut valuvika ja siksi ne hajosivat. Kysymys on siis Garrett GT17 -turboista ja vm. 2001 OG9³:sta. Ihmeellistä on, että en ole kuullut, että vm. 2001 9-5 2.0t ja 2.3t -malleissa olisi ollut turbovikoja, vaikka niissäkin käytetään GT17:aa.ng900aero kirjoitti:Onko kukaan selvitellyt mitä vikaa niissä turboissa oli, oliko kyseessä jokin valuvika vai olivatko jo uutena epätasapainossa tms?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 9-3t vm02 (piristetty)
Kerrohan nyt sitten, mistä pitäisi olla kateellinen? Mikä on niin erikoisen hyvin T7:ssa?9-3t-2002 kirjoitti:Ei kannata uskoa noita kateellisia T5:n omistajia!
Kiinnostaa kovasti, kun tuli T7 9-3:lla ajeltua n. 75 tkm. Tällä hetkellä on tosiaan ajelen T5 tonnarilla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3t vm02 (piristetty)
No T7:ssa on 8 vuoden moottoritakuutevisu kirjoitti: Kerrohan nyt sitten, mistä pitäisi olla kateellinen? Mikä on niin erikoisen hyvin T7:ssa?
Kiinnostaa kovasti, kun tuli T7 9-3:lla ajeltua n. 75 tkm. Tällä hetkellä on tosiaan ajelen T5 tonnarilla.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Eski
Re: 9-3t vm02 (piristetty)
Älä käännä puukkoa haavassa... nimim. "yksi huolto puuttui..."Eski kirjoitti:No T7:ssa on 8 vuoden moottoritakuutevisu kirjoitti: Kerrohan nyt sitten, mistä pitäisi olla kateellinen? Mikä on niin erikoisen hyvin T7:ssa?
Kiinnostaa kovasti, kun tuli T7 9-3:lla ajeltua n. 75 tkm. Tällä hetkellä on tosiaan ajelen T5 tonnarilla.![]()
Eski
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
B205-koneesta tulee mieleen ensimmäiseksi parempi alavääntö, johtuen kevyemmistä männistä, paremmin (?) virtaavasta kannesta, pienemmästä ahtimesta ja ahtaammasta pakosarjasta. Ja virityksen kannalta voisin mainita heti samat asiat uudestaan negatiivisina ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kaiketi Trionic7 reagoi nopeammin sähköisen kaasuläppänsä ansiosta, ja vastaavasti rikkoo niitä alipaineventtiilin kalvoja huohottimen pikkuletkusta
Suunnilleen yhtä epätaloudellisia nuo molemmat konetyypit ovat, ehkä B205 kuluttaa aavistuksen vähemmän.
Ehkä paras kone tulisi lyhyestä b234-lohkosta josta napsisi tasapainoketjun pois ja johon sovittaisi b2x5:n kannen ja Trionic7:n?
Kait nuo ohutvartiset venttiilit kestävät aivan yhtä hyvin kuin paksummatkin, ainakaan 230tkm:ssä ei olleet vielä kuluneet juuri yhtään?
Meni aika OT:ksi
Mutta vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: kyllä uskaltaa ostaa T7:llä varustetun koneen koska siinä on tuo Eskin mainitsema takuu, ja sen korjaus on halpaa ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kaiketi Trionic7 reagoi nopeammin sähköisen kaasuläppänsä ansiosta, ja vastaavasti rikkoo niitä alipaineventtiilin kalvoja huohottimen pikkuletkusta
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Suunnilleen yhtä epätaloudellisia nuo molemmat konetyypit ovat, ehkä B205 kuluttaa aavistuksen vähemmän.
Ehkä paras kone tulisi lyhyestä b234-lohkosta josta napsisi tasapainoketjun pois ja johon sovittaisi b2x5:n kannen ja Trionic7:n?
Kait nuo ohutvartiset venttiilit kestävät aivan yhtä hyvin kuin paksummatkin, ainakaan 230tkm:ssä ei olleet vielä kuluneet juuri yhtään?
Meni aika OT:ksi
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98