Uskaltaako ostaa T7 9-3:sen?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
9-3t-2002
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Kesä 03, 2004 14:33

9-3t vm02 (piristetty)

Viesti Kirjoittaja 9-3t-2002 »

Ei mitään ongelmia 1,5 vuoden omistussuhteen aikana. Ihmettelen jos vm. 2003 Saabia tarvitsisi remontoida kuin vanhaa Samaraa! Ei kannata uskoa noita kateellisia T5:n omistajia!
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: 9-3t vm02 (piristetty)

Viesti Kirjoittaja Hallu »

9-3t-2002 kirjoitti:...kateellisia T5:n omistajia!
:lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: 9-3t vm02 (piristetty)

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

93t sport kirjoitti:
9-3t-2002 kirjoitti:...kateellisia T5:n omistajia!
:lol:
:lol: :lol: :lol: Perjantain paras :D
Ainakaan Suomessa kasattuja Samaroita ei ymmärtääkseni tarvitse paljoa korjailla :wink:

Niin ja ei nuo moottoriongelmat liity (ainakaan suoranaisesti) mitenkään Trioniciin, eli voisi olla oikeampaa ilmaista "kateelliset b2x4:n omistajat" :D
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Syys 16, 2005 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9-3t-2002
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Kesä 03, 2004 14:33

Re: 9-3t vm02 (piristetty)

Viesti Kirjoittaja 9-3t-2002 »

Ainakaan Suomessa kasattuja Samaroita ei ymmärtääkseni tarvitse paljoa korjailla


Jeps - kaikki kunnia suomalaiselle käsityötaiteelle!
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jep, kyllä Suomessa osataan autoja tehdä ;)

Ei tuossa b2x5:ssä ole mitään vikaa, kunhan varmistaa että huohotinputket on kunnolliset ja varmasti auki, ja että huohotinsysteemiin on tehty mod.2 -päivitys, ja että öljyt vaihtuvat tarpeeksi usein, ja että öljy on tarpeeksi ohutta/pesevää (0W-40). Mitään järjettömän rajuja virityksiä en toki tekisi noilla vakiomännillä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2107
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

ng900aero kirjoitti:Ei tuossa b2x5:ssä ole mitään vikaa, kunhan varmistaa että huohotinputket on kunnolliset ja varmasti auki, ja että huohotinsysteemiin on tehty mod.2 -päivitys, ja että öljyt vaihtuvat tarpeeksi usein...
Juu ja muistaa tarkistaa että sekunda erän turbo on vaihdettu. Näitä on/oli ainakin 00/01-01 vuosimalleissa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

patse kirjoitti: Juu ja muistaa tarkistaa että sekunda erän turbo on vaihdettu. Näitä on/oli ainakin 00/01-01 vuosimalleissa.
Onko kukaan selvitellyt mitä vikaa niissä turboissa oli, oliko kyseessä jokin valuvika vai olivatko jo uutena epätasapainossa tms?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:Onko kukaan selvitellyt mitä vikaa niissä turboissa oli, oliko kyseessä jokin valuvika vai olivatko jo uutena epätasapainossa tms?
Olen kuullut, että noissa viallisissa turboissa olisi ollut valuvika ja siksi ne hajosivat. Kysymys on siis Garrett GT17 -turboista ja vm. 2001 OG9³:sta. Ihmeellistä on, että en ole kuullut, että vm. 2001 9-5 2.0t ja 2.3t -malleissa olisi ollut turbovikoja, vaikka niissäkin käytetään GT17:aa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Et ole Tomi vissiin lukenut tuota 9-5 foorumia, kun jatkuvastihan siellä kysellään miksi 9-5 pukkaa savua..? ja oikea vastaus on GT17 :evil:

Eski
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Omasta vm-2000(rek 31.12.-99) 2.3t 9-5:sta paukahti Garretti 185tkm kohdalla.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: 9-3t vm02 (piristetty)

Viesti Kirjoittaja tevisu »

9-3t-2002 kirjoitti:Ei kannata uskoa noita kateellisia T5:n omistajia!
Kerrohan nyt sitten, mistä pitäisi olla kateellinen? Mikä on niin erikoisen hyvin T7:ssa?

Kiinnostaa kovasti, kun tuli T7 9-3:lla ajeltua n. 75 tkm. Tällä hetkellä on tosiaan ajelen T5 tonnarilla.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:Et ole Tomi vissiin lukenut tuota 9-5 foorumia, kun jatkuvastihan siellä kysellään miksi 9-5 pukkaa savua..? ja oikea vastaus on GT17 :evil:

Eski
Joo, eipä ole tullut hirveästi luettua sitä foorumia, kun en omista 9-5:sta :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3t vm02 (piristetty)

Viesti Kirjoittaja Eski »

tevisu kirjoitti: Kerrohan nyt sitten, mistä pitäisi olla kateellinen? Mikä on niin erikoisen hyvin T7:ssa?

Kiinnostaa kovasti, kun tuli T7 9-3:lla ajeltua n. 75 tkm. Tällä hetkellä on tosiaan ajelen T5 tonnarilla.
No T7:ssa on 8 vuoden moottoritakuu :lol:

Eski
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: 9-3t vm02 (piristetty)

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Eski kirjoitti:
tevisu kirjoitti: Kerrohan nyt sitten, mistä pitäisi olla kateellinen? Mikä on niin erikoisen hyvin T7:ssa?

Kiinnostaa kovasti, kun tuli T7 9-3:lla ajeltua n. 75 tkm. Tällä hetkellä on tosiaan ajelen T5 tonnarilla.
No T7:ssa on 8 vuoden moottoritakuu :lol:

Eski
Älä käännä puukkoa haavassa... nimim. "yksi huolto puuttui..." :wink:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

B205-koneesta tulee mieleen ensimmäiseksi parempi alavääntö, johtuen kevyemmistä männistä, paremmin (?) virtaavasta kannesta, pienemmästä ahtimesta ja ahtaammasta pakosarjasta. Ja virityksen kannalta voisin mainita heti samat asiat uudestaan negatiivisina :wink:

Kaiketi Trionic7 reagoi nopeammin sähköisen kaasuläppänsä ansiosta, ja vastaavasti rikkoo niitä alipaineventtiilin kalvoja huohottimen pikkuletkusta :?
Suunnilleen yhtä epätaloudellisia nuo molemmat konetyypit ovat, ehkä B205 kuluttaa aavistuksen vähemmän.

Ehkä paras kone tulisi lyhyestä b234-lohkosta josta napsisi tasapainoketjun pois ja johon sovittaisi b2x5:n kannen ja Trionic7:n?
Kait nuo ohutvartiset venttiilit kestävät aivan yhtä hyvin kuin paksummatkin, ainakaan 230tkm:ssä ei olleet vielä kuluneet juuri yhtään?

Meni aika OT:ksi :? :oops: Mutta vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: kyllä uskaltaa ostaa T7:llä varustetun koneen koska siinä on tuo Eskin mainitsema takuu, ja sen korjaus on halpaa :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin