SAAB 9-3:seen KONI SPORT KIT ?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Turbojubilee
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
Paikkakunta: alaviN

SAAB 9-3:seen KONI SPORT KIT ?

Viesti Kirjoittaja Turbojubilee »

Autoni on kuten jo varmaan tiedättekin SAAB 9-3 2.0t SE TurboJubilee vm. 2002. Olen nyt hankkimassa KONI Sport Kittiä autooni. Alustasarjaa jonka valmistaja KONI on kehittänyt sekä vaimentimet että jouset toimimaan yhdessä. Näin ei auto pelkästään madullu, vaan ajo-ominaisuudet ja turvallisuus paranevat. Vaimentimet ovat ulkoisesti säädettävät. Kannattaako kyseinen sarja asentaa ? Paljonko jää maavaraa ? Pystyykö itse asentamaan ? Tarvitseeko muutoskatsastaa ? Entäs aurauskulmat ? Sarjan hinta on noin 700 Euroa, ei kovin paha hinta, varsinkin jos voi itse asentaa ! :?:
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tuosta ollaan juuri puhuttu, kannattaa ekaksi etsia Haku-toiminalla ennenkuin kysyy eli tässä jo pölötettyä ko. asiasta :wink:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... t=sportkit

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 28&start=0

Hintaa satsilla Pro&Street: ssä 650€, se taitaa olla halvimpia paikkoja.
Siinä het etusivulla... http://www.prostreet.fi/

Asennus sujunee kohtuullisen helposti, itse vien ens perjantaina asennettavaksi ja asennushinta vaihtelee 100-150€ välillä. (sis. todistuksen pyöräkulmista)


Edit:
Maavarasta en muuta tiedä kun että pienenee 30-35mm :lol:

Muutoskatsastaa pitää, setin mukana tulee paprut siihen + tarvitset todistuksen siitä että pyöräkulmat on ok.

Kannatta asentaa, vakioalusta on löllö, mutta kunhan saan omani niin kerron fiilikset miltä se tuntuu käytännössä ton orkkisalustan jälkeen.
Viimeksi muokannut Hallu, To Tammi 29, 2004 20:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Jarty
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 12:31
Paikkakunta: Kokkola

Muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja Jarty »

Täytyy muutoskatsastaa. 25 e . Vie mukanasi todistus madallussatsista TÜV ja aurauskulmien säätämisestä n.60e. Ne laittaa rekisteriotteeseen tiedot muuttuneesta alustastasi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jarty kirjoitti:Täytyy muutoskatsastaa. 25 e . Vie mukanasi todistus madallussatsista TÜV ja aurauskulmien säätämisestä n.60e. Ne laittaa rekisteriotteeseen tiedot muuttuneesta alustastasi.
Eikö se muutoskatsastus ole nykyään 50E.
#1730
500whp.net member
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Nyt kun tämä aihe tuli taas esille, niin ei kellään sattuis olemaan vertailukuvia ennen-jälkeen tuollaisen satsin asennuksesta. Vähän niin kuin myyntikuviksi, jos tässä vaikka itsekin innostuisi. :D Missä Helsingin seudulla kannattaisi asennuttaa?
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

MtSound kirjoitti:Nyt kun tämä aihe tuli taas esille, niin ei kellään sattuis olemaan vertailukuvia ennen-jälkeen tuollaisen satsin asennuksesta. Vähän niin kuin myyntikuviksi, jos tässä vaikka itsekin innostuisi. :D Missä Helsingin seudulla kannattaisi asennuttaa?
Mä otan kuvat ennen/jälkeen, ja ne ilmestynee suurelle yleisölle parin viikon kuluessa.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Vigge kirjoitti:
Jarty kirjoitti:Täytyy muutoskatsastaa. 25 e . Vie mukanasi todistus madallussatsista TÜV ja aurauskulmien säätämisestä n.60e. Ne laittaa rekisteriotteeseen tiedot muuttuneesta alustastasi.
Eikö se muutoskatsastus ole nykyään 50E.
Konttorit voivat itse hinnoitella muutoskatsastusmaksun, eli eroja varmasti löytyy.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vigge kirjoitti:
Jarty kirjoitti:Täytyy muutoskatsastaa. 25 e . Vie mukanasi todistus madallussatsista TÜV ja aurauskulmien säätämisestä n.60e. Ne laittaa rekisteriotteeseen tiedot muuttuneesta alustastasi.
Eikö se muutoskatsastus ole nykyään 50E.
Tota 25eur luokkaa se on. Mä "narahdin" vuosikatsastuksen yhdeydessä madallusjousista, ja hommasta selvittiin sillä kun pakotettiin vaan toimistoon tuohet kourassa samalla kun katsastusinsinööri Marko hosui aikansa mittanauhansa kanssa..
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti:
MtSound kirjoitti:Nyt kun tämä aihe tuli taas esille, niin ei kellään sattuis olemaan vertailukuvia ennen-jälkeen tuollaisen satsin asennuksesta. Vähän niin kuin myyntikuviksi, jos tässä vaikka itsekin innostuisi. :D Missä Helsingin seudulla kannattaisi asennuttaa?
Mä otan kuvat ennen/jälkeen, ja ne ilmestynee suurelle yleisölle parin viikon kuluessa.
Laitatko sitten (vai laitetaanko) viggen -lasit päähän? :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin