Tuli hankittua 9-3 SE 2.0t, n. 90tkm ajettu, ja ilmeisesti siis B204 koneella oleva, kun vuosimalli on 2001 ja käyttöönottovuosi 2002 ja auto on valmistettu loppuvuodesta.
Huollot on tehty ajallaan ja muistaakseni max öljynvaihtoväli taisi olla 22tkm.
Auto ei pölläytellyt savua, vaihteet menevätä lämpimänäkin hyvin päälle. Ainoa ongelman tuntuinen on hieman epätasainen tyhjäkäynti: kierrokset laskevat ja moottori "pörähtää", kun kierrokset palautuvat normaaliksi. Kuulostaako ongelmalta? Toinen ongelma on "keinutuolialusta" ja ohjauksen pieni hakeminen, joka lienee enemmän ominaisuus kuin ongelma.
Myyjäliike (Stocka) lupasi tehdä ison 110tkm huollon. Nyt kun näitä foorumeita on selaillut, niin ilmeisesti kannattaisi tehdä kuitenkin "aito merkkihuolto", kun kerran moottoritakuu on voimassa, vain jos noudattaa pilkuntarkasti sitä saabin ohjelmaa?
Entäs väliöljynvaihdot: ne voinee teettää missä vaan. Missä kannattaisi - siis sellainen Saabeista tietävä paikka, jossa voisivat vähän muutenkin katsoa, että kaikki on ok?
Minkälaisia muita investointeja kannattaisi tehdä, että moottori säilyisi kunnossa? Myyjäliike antoi omaakin takuuta, joten kannattaisiko tehdä jokin tarkastus, että siellä pellin alla kaikki on ok ja korjauttaa jos vielä saisi johonkin takuuseen? Jos autoa säilytetään pakkaset tallissa, niin onko esim. kylmäkäynnistykset "työmaalta" ongelma, vai kannattaisiko hankkia se Webasto, jos aina ei ole piuhaa saatavilla?
Kiva sillä on ajaa, mutta tietenkin tämä laatuongelma vähän huolettaa varsinkin kun ei oikein itse osaa tehdä mitään.
9-3 ja perusjuttuja
Tässä nyt vähän alkua, mitä minä osaan kertoa.
Ei muuta kuin tervetuloa Saabistelemaan. Tuosta voi alhaalta klikata ja tutustua oman 9-3 huoltohistoriaan, onhan siinä jos jonkin moista joutunut tekemään.
Vuosimallin 2001-> koneet ovat B205-mallia.Tuli hankittua 9-3 SE 2.0t, n. 90tkm ajettu, ja ilmeisesti siis B204 koneella oleva, kun vuosimalli on 2001 ja käyttöönottovuosi 2002 ja auto on valmistettu loppuvuodesta.
Alustassa iskarit loppu. Ainakin omassa 9-3 90tkm kohdalla oli tuota "keinutuoli" ominaisuutta kiihdytyksissä ja jarrutuksissa aiheutti loppuun kuluneet iskarit.Toinen ongelma on "keinutuolialusta"
110tkm huoltoon kuuluu käyttöhihnan vaihto. Samalla kannattaa vaihtaa hihnan kiristin-/ohjainrullat. Noista takuu hommista voisin liittää tämän linkin ja sieltä kannattaa lukea mitä -Turbo Sensonic- lopussa kirjoittaa http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=27922Myyjäliike (Stocka) lupasi tehdä ison 110tkm huollon. Nyt kun näitä foorumeita on selaillut, niin ilmeisesti kannattaisi tehdä kuitenkin "aito merkkihuolto", kun kerran moottoritakuu on voimassa, vain jos noudattaa pilkuntarkasti sitä saabin ohjelmaa?
Näin on. Huollon jälkeen 10tkm ajoa ja öljyt & suodatin vaihtoon. Öljynä vähintään suositeltu synteettinen 5W-40Entäs väliöljynvaihdot: ne voinee teettää missä vaan.
Muistaa huollon väleissä tarkistaa välillä öljymäärän ja tosiaan se väliöljyn- & suodattimen vaihto. Suuri operaatio ei olisi ottaa venttiilikoppaa auki ja kurkata miltä sielä näyttää (onko öljymoskaa/lietettä/karstaa) sieltä kuulemma löytyy myös pari pientä öljy vai huohotin putkea joihin voi tukkeutumia tulla jotka voisi puhdistaa?? Samalla rassata tietysti koko huohotusjärjestelmä puhtaaksi. Niin ja löytyyhän sinne sitten huohotusjärjestelmän päivityspakettia, tosin sitä nyt ei varmaan kannata laittaa jos ei mitään savutus ongelmia tule.Minkälaisia muita investointeja kannattaisi tehdä, että moottori säilyisi kunnossa? Myyjäliike antoi omaakin takuuta, joten kannattaisiko tehdä jokin tarkastus, että siellä pellin alla kaikki on ok ja korjauttaa jos vielä saisi johonkin takuuseen?
Ei muuta kuin tervetuloa Saabistelemaan. Tuosta voi alhaalta klikata ja tutustua oman 9-3 huoltohistoriaan, onhan siinä jos jonkin moista joutunut tekemään.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18