NG900 -94 ei käynnisty
NG900 -94 ei käynnisty
Tästä on varmaan ollut juttua aiemminkin mutten löytänyt mitään tähän suoraan sopivaa.
Eli uutta korimallia oleva 900 -94 2,3t, ajettu 330 tkm ja viimeiset 150tkm ilman turboa päätti toissa aamuna olla käynnistymättä. Akku on uusittu jo viime talvena, startti pyörii ja kone lupaa, muttei vain käynnisty vaikka kuinka sahaa. Tuntuisi niin kuin kone ei saisi viimeistä kipinää tai sitten bensaa. Jos kuuntelee virrat päällä, ilman tankin korkkia niin bensapumppu ei sano mitään, mutta pitääkö sen sanoakaan ennen kuin yrittää käynnistää?
Tankki ajettu muutamaa litraa vaille tyhjäksi edellisiltana ja tankattu sen jälkeen melkein puoleen tankkiin. Kostean ja ilmeisesti ekan pakkasyön jälkeen ei sitten lähtenyt käyntiin. Aikaisemmin ei ole tempppuillut millään kelillä jos akussa vain on ollut virtaa. Tulpat ja bensansuodattimen vaihdoin keväällä.
Check engine light on palanut välillä lyhemmän ja välillä pitemmän aikaa jo aiemmin ja herjannut mm. nokka-akselin anturista tai polttoaineen syötöstö tai olikohan tankin anturista (lisään tarkemmat koodit heti kun ehdin) ja tyhjäkäynti on välillä vaellellut melkein 3 tonnin paikkella käynnistyksen jälkeen.
Onkohan tässä nyt vika noissa antureissa vain bensapumpussa vai sitten jossain muussa?
Eli uutta korimallia oleva 900 -94 2,3t, ajettu 330 tkm ja viimeiset 150tkm ilman turboa päätti toissa aamuna olla käynnistymättä. Akku on uusittu jo viime talvena, startti pyörii ja kone lupaa, muttei vain käynnisty vaikka kuinka sahaa. Tuntuisi niin kuin kone ei saisi viimeistä kipinää tai sitten bensaa. Jos kuuntelee virrat päällä, ilman tankin korkkia niin bensapumppu ei sano mitään, mutta pitääkö sen sanoakaan ennen kuin yrittää käynnistää?
Tankki ajettu muutamaa litraa vaille tyhjäksi edellisiltana ja tankattu sen jälkeen melkein puoleen tankkiin. Kostean ja ilmeisesti ekan pakkasyön jälkeen ei sitten lähtenyt käyntiin. Aikaisemmin ei ole tempppuillut millään kelillä jos akussa vain on ollut virtaa. Tulpat ja bensansuodattimen vaihdoin keväällä.
Check engine light on palanut välillä lyhemmän ja välillä pitemmän aikaa jo aiemmin ja herjannut mm. nokka-akselin anturista tai polttoaineen syötöstö tai olikohan tankin anturista (lisään tarkemmat koodit heti kun ehdin) ja tyhjäkäynti on välillä vaellellut melkein 3 tonnin paikkella käynnistyksen jälkeen.
Onkohan tässä nyt vika noissa antureissa vain bensapumpussa vai sitten jossain muussa?
Höö, eihän tuota 2.3 koneista NG900:ta ole turbolla olemassakaan. Vain 2.3i vapari tai 2.0T turbo. Onko tuo nyt 2.3i (motronic) vai 2.0T (trionic) vaiko joku koneenvaihto/itserakennettu?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kevväämmäälläää...
Morjens!
Isäukon 96-mallisessa automaatti-satkussa on jo kolmas virtalukon pohjaosa menossa. 1.kesti muistaakseni 200tkm kohdille, seuraava 30-40tkm ja nyt uusin on ollut paikoillaan vuoden verran. Viimeisimpänä oireena oli, ettei joka kerta käynnistynyt. joka 20. kerta starttasi virheettä ja liikkeelle päästiin. Aine Oy:kään ei uskonut virtalukon huonouteen, tutki asiaa 25 tuntia ja sitten vaihdettiin uusi pohja.
Voihan se olla bensapumppukin finaalissa, sekin on vaihdettu uuteen isän autossa ennen 200tkm täyttymistä. Olivat vaan vaihtaneet 3-ovisen pumpun ja bensamittari siis valehtelee aina rajusti, 1/2 tankissa jo sytyttelee valoa ja näyttää nollaa.
teevee P:n Vee
Isäukon 96-mallisessa automaatti-satkussa on jo kolmas virtalukon pohjaosa menossa. 1.kesti muistaakseni 200tkm kohdille, seuraava 30-40tkm ja nyt uusin on ollut paikoillaan vuoden verran. Viimeisimpänä oireena oli, ettei joka kerta käynnistynyt. joka 20. kerta starttasi virheettä ja liikkeelle päästiin. Aine Oy:kään ei uskonut virtalukon huonouteen, tutki asiaa 25 tuntia ja sitten vaihdettiin uusi pohja.
Voihan se olla bensapumppukin finaalissa, sekin on vaihdettu uuteen isän autossa ennen 200tkm täyttymistä. Olivat vaan vaihtaneet 3-ovisen pumpun ja bensamittari siis valehtelee aina rajusti, 1/2 tankissa jo sytyttelee valoa ja näyttää nollaa.
teevee P:n Vee
Moro!
Kiitoksia vastauksista..
Kyllä tuo pitäisi olla ihan oikea 2,3t jos auton perän tekstiä on uskominen. Tuo on ruotsista importattu joskus 90-luvun lopussa josko siellä sitten noita 2,3t koneitakin mene ja tiedä..
Miten tuon virtalukon pohjan tai bensapumpun toiminnan voisi tarkistaa niin saisi vian aiheuttajaa kenties rajoitettua?
Kiitoksia vastauksista..
Kyllä tuo pitäisi olla ihan oikea 2,3t jos auton perän tekstiä on uskominen. Tuo on ruotsista importattu joskus 90-luvun lopussa josko siellä sitten noita 2,3t koneitakin mene ja tiedä..
Miten tuon virtalukon pohjan tai bensapumpun toiminnan voisi tarkistaa niin saisi vian aiheuttajaa kenties rajoitettua?
tämäkin herätti hieman ihmetystä http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=475577
Mene ja tiedä? Epäilyttää kovasti, tai jos soittais tuonne ja kysys et ootko nyt ihan tosissas
Mene ja tiedä? Epäilyttää kovasti, tai jos soittais tuonne ja kysys et ootko nyt ihan tosissas

9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01
#2592, STCF #43
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01
#2592, STCF #43
Noiden 2.3i:n ja 2.0T:n lisäksi on vielä 2.5 V6, mutta eipä tosiaan pitäisi NG900:sta löytyä mistään maailmankolkasta vakiona 2,3 turbona. Haiskahtaisi koneenvaihdolta tai yksinkertaisimmillaan tonnarin 2.3t-merkin lainaamiselta 2.3i:n perälle?jcarlson kirjoitti:Höö, eihän tuota 2.3 koneista NG900:ta ole turbolla olemassakaan. Vain 2.3i vapari tai 2.0T turbo. Onko tuo nyt 2.3i (motronic) vai 2.0T (trionic) vaiko joku koneenvaihto/itserakennettu?

Viimeksi muokannut 9ooTbo, Ti Loka 18, 2005 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
Heh, no takuuseen en mene tuosta turbosta kyllä kun sitä ei konehuoneen puolella nykyiselläänkään ole. Pitääpä katella lappusista onko siellä mainintaa onko turboa siellä alunperinkään ollut.
Mutta jos tätä ajattelee sitten vaikka pelkkänä 2,3 litrasena niin olisikohan kellään tietoa mistähän moinen käynnistysongelma voisi johtua?

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Tsekkaappas huviksesi kuinka kireällä ovat sytkäkasetin ruuvit, että ovat kireällä eivätkä auki.900Saba kirjoitti:Heh, no takuuseen en mene tuosta turbosta kyllä kun sitä ei konehuoneen puolella nykyiselläänkään ole. Pitääpä katella lappusista onko siellä mainintaa onko turboa siellä alunperinkään ollut.Mutta jos tätä ajattelee sitten vaikka pelkkänä 2,3 litrasena niin olisikohan kellään tietoa mistähän moinen käynnistysongelma voisi johtua?
Saab 900 2.0t Cab -97
Niin NG900:aa on tosiaan vain 4 eri konevaihtoehdolla;9ooTbo kirjoitti:Noiden 2.3i:n ja 2.0T:n lisäksi on vielä 2.5 V6, mutta eipä tosiaan pitäisi NG900:sta löytyä mistään maailmankolkasta vakiona 2,3 turbona. Haiskahtaisi koneenvaihdolta tai yksinkertaisimmillaan tonnarin 2.3t-merkin lainaamiselta 2.3i:n perälle?jcarlson kirjoitti:Höö, eihän tuota 2.3 koneista NG900:ta ole turbolla olemassakaan. Vain 2.3i vapari tai 2.0T turbo. Onko tuo nyt 2.3i (motronic) vai 2.0T (trionic) vaiko joku koneenvaihto/itserakennettu?
-2.0i (Motronic)
-2.3i (Motronic)
-2.5V6 (Motronic)
-2.0T (Trionic)
Ei tuota 2.3-turbokonetta ole ollut ng900:ssa eikä 9-3:ssa ikinä. Ei millään markkina-alueella eikä missään vuosimallissa. Taitaa olla tarratuunattu esimerkiksi 9-5:n merkillä.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
No empä ole mäkään tehtaalta tullutta 900/9-3 2.3 turbosta kuullut. 9-3 viggen on sitten tietysti asia erikseen. Ellei sitten viety jonnekkin "hämärämarkkinoille" kuten NG900 aerotkin. Suomen saabilta jos kysytään noiden kumpienkaan olemassaolosta niin ei tunneta.
Liekö siis nää kyseiset tekniikanvaihtopelejä, jos siellä 2.3L:ssa mutka on pellin alla. Alkaa nuo satkut oleen jo senaikasta ikäpolvea, että harrastajat heittää samantien isompaa konetta kun vanha vikaantuu tai laukee. Ja naapurissahan epäilemättä kalustoa ja harrastajia riittää vähän eri määrin kuin meillä joten ei huono todennäköisyys...
Perän tekstiin nyt ei kannata luottaa
Lisäksi ainakin -95 ja -94 turboissa on lähes poikkeuksetta turbomerkintä maskissa ellei poistettu.
Liekö siis nää kyseiset tekniikanvaihtopelejä, jos siellä 2.3L:ssa mutka on pellin alla. Alkaa nuo satkut oleen jo senaikasta ikäpolvea, että harrastajat heittää samantien isompaa konetta kun vanha vikaantuu tai laukee. Ja naapurissahan epäilemättä kalustoa ja harrastajia riittää vähän eri määrin kuin meillä joten ei huono todennäköisyys...
Perän tekstiin nyt ei kannata luottaa

Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Konehan näkyy valmistenumerosta, kahdeksas merkki. Veikkaan että siinä lukee B, eli B234 ruiskukone. Edellä mainittujen lisäksi, käyntihäiriöita voi aiheuttaa öljyä vuotava virranjakajan akseli. Ota kansi irti ja vaikka paineilmalla, pienellä paineella, puhaltele rungon sisälle ja tietty kansi myös. Oletan että löytyy tuo B ja jakaja eikä DI kasettia kannen päältä.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
taitaa tuossa ilmossa olla painovirhepaholainen. Kun jäi vaivaamaan kysäsin ZEDin kautta tiedot, on 2.3i 110kw. Eli ei mutkaa putkessa.sheeba kirjoitti:tämäkin herätti hieman ihmetystä http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=475577
Mene ja tiedä? Epäilyttää kovasti, tai jos soittais tuonne ja kysys et ootko nyt ihan tosissas
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01
#2592, STCF #43
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01
#2592, STCF #43
itsellä oli samantapainen ongelma suunnilleen vuosi sitten, myös syyspakkasilla.
ensi oireita: auto ei lähtenyt käyntiin ekalla yrityksellä, joskus ei toisellakaan.
noin viikko sen jälkeen, kun ensioireet oli tiedossa, auto ei lähtenyt lainkaan käymään...lopulta vasta kaasua pumpattaessa..
viaksi paljastui bensapumppu, joka veteli viimeisiään.
ensi oireita: auto ei lähtenyt käyntiin ekalla yrityksellä, joskus ei toisellakaan.
noin viikko sen jälkeen, kun ensioireet oli tiedossa, auto ei lähtenyt lainkaan käymään...lopulta vasta kaasua pumpattaessa..
viaksi paljastui bensapumppu, joka veteli viimeisiään.
Jep, viaksi taitaa paljastua hajonnut bensapumppu. Tuo aiemmin jo temppuillut ja seilaileva tyhjäkäynti vähän viittaisi siihen, mutta varmuus saadaan lähi päivinä jahka kurkataan tarkemmin pellin alle
Pitääpä tsekata tuo valmistenumerokin niin saadaan selvyys tuohon mutkattomuuteenkin. Voihan se hyvinkin olla ettei siinä turboa ole koskaan ollutkaan ja sehän olis koneen kannalta vain parempi juttu kuin entinen turbokone ilman turboa.

Pitääpä tsekata tuo valmistenumerokin niin saadaan selvyys tuohon mutkattomuuteenkin. Voihan se hyvinkin olla ettei siinä turboa ole koskaan ollutkaan ja sehän olis koneen kannalta vain parempi juttu kuin entinen turbokone ilman turboa.
