kertokaas missäs VIKA
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Heinä 10, 2003 20:14
kertokaas missäs VIKA
missäs oletettavasti vika vois olla. mulla 900 2.0l vm 94. auto nykäisi ja rykäisi ajossa muutaman kerran ja sen jälkeen syttyi check engine valo, auto käy ja kukkuu mutta tuntuisi että etenkin kiihdytyksissä voimaa tai kiihtyvyyttä ei ole tarpeeksi. enää ei ole nykinyt. tietenkin helpoin olisi viedä testeriin ei tarvitsisi arvailla, mutta jos joku guru näillä esitiedoilla voisi heittää jotain osviittaa. olisiko jokin anturi kenties
Ei ihan samanlaiset oireet ollut, mutta pari kertaa nykäsi ajon aikana ja tyhjäkäynti hukkui vallan, eli sammui melkein välittömästi kun kytkimen painoi pohjaan. Vikana oli rikkoutunut klemmari tms kiinnike imusarjassa, päästi ilmaa moottoriin liikaa ja ECU sekos.
Ja kone oli todella tehoton eikä juuri vastannut kierroksiin.
Ja kone oli todella tehoton eikä juuri vastannut kierroksiin.
BMW 320dA Coupe LCI
Mimmille vastaten tyylillään:Mimmi kirjoitti:NG900:ssa ei ole ilmamassamittaria.
VÄÄRIN. Piste.
Muille sitten tiedoksi, että...
Wisin kertoo NG900:sen 4 sylinterinen ruiskutusmoottorin (B206i, B234i, Motonic 2.10.2) ja V6:sen (B258i, Motonic 2.8.1) kohdalla:
"Ilmamassamittari antaa jatkuvasti moottoriohjausjärjestelmän ohjausyksikölle tiedon moottorin käyttämästä ilmamassasta."
Kuvissa ja kakkosauton konepellin alla tuokin näyttäisi olevan heti ilmansuotimen vieressä, kuten Trionic 7 koneissa.
Trionic 5 turboissa tuota ei ole.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Jeps, Hook on oikeassa. NG900 (ja OG9-3) vaparikoneet ovat Boschin Motronicilla varustetut ja näin ollen ilmamassamittarilla (ei MAP-anturia). Itseasiassa varsin samanlaisia periaatteessa kuin 16-venttiiliset vapari og900:t ja vanhemmat 9000i:t, Motronicissa vaan on EZK ja LH-jetronic integroitu yhteen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Heinä 10, 2003 20:14
no niin vika löytyi ja myös korjattu. virranjakajan hall-anturi oli paskana. ensiksi meinasivat saabilla vaihtaa koko jakajan kun sanoivat että anturia ei saisi erikseen hinta olisi jakajalle ollut 500 eskoa, mutta tarkemman selvittelyn jälkeen anturin sai erikseen eli jakaja osiksi ja uusi anturi paikalleen ja taas toimii.
Mitähän mahdat tarkoittaa turbottomalla T5 koneella?9-5T kirjoitti:Eikä pitäisi olla turbottomissakaan T5 koneissa.Hook kirjoitti:[Trionic 5 turboissa tuota ei ole.


Ng900:sen 2.0T TURBOKONEET koneet ovat TRIONIC 5 moottorinohjausjärjestelmällä varustetuja, jossa ei ole Ilmamassamittaria..
Ng900:sen TURBOTTOMAT 2.0i, 2.3i ja 2.5i koneet ovat MOTONIC ohjausjärjestelmällä ja näissä ON ilmamassamittari..
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Niin, tarkoitit varmaan turbottomia B204/234 koneita. Ja todellakin vaikka ilmeissti mielipidekysymys, niin minun mielestä pitäisi olla ilmamassamittari, että käy tasaisesti9-5T kirjoitti:Eikä pitäisi olla turbottomissakaan T5 koneissa.Hook kirjoitti:[Trionic 5 turboissa tuota ei ole.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11