kertokaas missäs VIKA

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
marko.hirvonen
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 20:14

kertokaas missäs VIKA

Viesti Kirjoittaja marko.hirvonen »

missäs oletettavasti vika vois olla. mulla 900 2.0l vm 94. auto nykäisi ja rykäisi ajossa muutaman kerran ja sen jälkeen syttyi check engine valo, auto käy ja kukkuu mutta tuntuisi että etenkin kiihdytyksissä voimaa tai kiihtyvyyttä ei ole tarpeeksi. enää ei ole nykinyt. tietenkin helpoin olisi viedä testeriin ei tarvitsisi arvailla, mutta jos joku guru näillä esitiedoilla voisi heittää jotain osviittaa. olisiko jokin anturi kenties
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Ei ihan samanlaiset oireet ollut, mutta pari kertaa nykäsi ajon aikana ja tyhjäkäynti hukkui vallan, eli sammui melkein välittömästi kun kytkimen painoi pohjaan. Vikana oli rikkoutunut klemmari tms kiinnike imusarjassa, päästi ilmaa moottoriin liikaa ja ECU sekos.
Ja kone oli todella tehoton eikä juuri vastannut kierroksiin.
BMW 320dA Coupe LCI
jala 9-5
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 14:42
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jala 9-5 »

Arvaus.... onko kyseisessä autossa ilmamassamittaria? En ole ng900:n maailmaan oikein tutustunut... mutta 9-5:ssa samantapainen tilanne johtui ilmamassamittarista.?? Myös joku alipaineletkun irtoaminen tai murtuminen aiheuttaa samankaltaisia ongelmia nykimisen sekä kiihtymisen suhteen.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Mimmi kirjoitti:NG900:ssa ei ole ilmamassamittaria.
Mimmille vastaten tyylillään:

VÄÄRIN. Piste.

Muille sitten tiedoksi, että...
Wisin kertoo NG900:sen 4 sylinterinen ruiskutusmoottorin (B206i, B234i, Motonic 2.10.2) ja V6:sen (B258i, Motonic 2.8.1) kohdalla:
"Ilmamassamittari antaa jatkuvasti moottoriohjausjärjestelmän ohjausyksikölle tiedon moottorin käyttämästä ilmamassasta."

Kuvissa ja kakkosauton konepellin alla tuokin näyttäisi olevan heti ilmansuotimen vieressä, kuten Trionic 7 koneissa.
Trionic 5 turboissa tuota ei ole.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jeps, Hook on oikeassa. NG900 (ja OG9-3) vaparikoneet ovat Boschin Motronicilla varustetut ja näin ollen ilmamassamittarilla (ei MAP-anturia). Itseasiassa varsin samanlaisia periaatteessa kuin 16-venttiiliset vapari og900:t ja vanhemmat 9000i:t, Motronicissa vaan on EZK ja LH-jetronic integroitu yhteen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
marko.hirvonen
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 20:14

Viesti Kirjoittaja marko.hirvonen »

no niin vika löytyi ja myös korjattu. virranjakajan hall-anturi oli paskana. ensiksi meinasivat saabilla vaihtaa koko jakajan kun sanoivat että anturia ei saisi erikseen hinta olisi jakajalle ollut 500 eskoa, mutta tarkemman selvittelyn jälkeen anturin sai erikseen eli jakaja osiksi ja uusi anturi paikalleen ja taas toimii.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

9-5T kirjoitti:
Hook kirjoitti:[Trionic 5 turboissa tuota ei ole.
Eikä pitäisi olla turbottomissakaan T5 koneissa.
Mitähän mahdat tarkoittaa turbottomalla T5 koneella? :?: :?:

Ng900:sen 2.0T TURBOKONEET koneet ovat TRIONIC 5 moottorinohjausjärjestelmällä varustetuja, jossa ei ole Ilmamassamittaria..

Ng900:sen TURBOTTOMAT 2.0i, 2.3i ja 2.5i koneet ovat MOTONIC ohjausjärjestelmällä ja näissä ON ilmamassamittari..

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

9-5T kirjoitti:
Hook kirjoitti:[Trionic 5 turboissa tuota ei ole.
Eikä pitäisi olla turbottomissakaan T5 koneissa.
Niin, tarkoitit varmaan turbottomia B204/234 koneita. Ja todellakin vaikka ilmeissti mielipidekysymys, niin minun mielestä pitäisi olla ilmamassamittari, että käy tasaisesti :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin