2.3 vääntö ?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

2.3 vääntö ?

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Otsikko kertoo tiedon tarpeen :) en ainakaan haulla löytänyt....

No asian taustat. Iskä on vaihtamassa -89 9000 turboo nuorempaan ja kohteena on semmonen -95:sta eteenpäin ng900:t ja 9-3:t 2000 asti.

Se suurin ongelma liikkuu siinä, että autolla täytyisi pystyä vähintään kerran vuodessa vetään 1400kg asuntovaunua(250km). Tonnarilla se liikkuu ihan kivastikin. Viime viikonloppuna vedin kaverin -97 2.0i:llä 1080kg vaunua ja totesin että en sitä pistäs kyllä ton 1400kg eteen.

Onko kellään käytännön kokemuksia :?: ja toi vääntöhän vaikuttaa aika paljon tossa vaunun vedossa eli olis kiva tietää 2.0i ja 2.3i vääntöerot (käyrät olis kivat :P ) ja ei turbonkaan pahitteeks

Onko ng900:sta tehty matalapaineisena :?:
Kun noiden turbojen hinnat aika korkeita(siis liian isoja budjettiin) tai sitten "paljon" ajettuja :x
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.3 vääntö ?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Kipe_9000 kirjoitti:Otsikko kertoo tiedon tarpeen :) en ainakaan haulla löytänyt....

No asian taustat. Iskä on vaihtamassa -89 9000 turboo nuorempaan ja kohteena on semmonen -95:sta eteenpäin ng900:t ja 9-3:t 2000 asti.

Se suurin ongelma liikkuu siinä, että autolla täytyisi pystyä vähintään kerran vuodessa vetään 1400kg asuntovaunua(250km). Tonnarilla se liikkuu ihan kivastikin. Viime viikonloppuna vedin kaverin -97 2.0i:llä 1080kg vaunua ja totesin että en sitä pistäs kyllä ton 1400kg eteen.

Onko kellään käytännön kokemuksia :?: ja toi vääntöhän vaikuttaa aika paljon tossa vaunun vedossa eli olis kiva tietää 2.0i ja 2.3i vääntöerot (käyrät olis kivat :P ) ja ei turbonkaan pahitteeks

Onko ng900:sta tehty matalapaineisena :?:
Kun noiden turbojen hinnat aika korkeita(siis liian isoja budjettiin) tai sitten "paljon" ajettuja :x
NG900:sta ei ole tehty matalapaineisena.

Täältä löytyy moottorien tiedot:

http://home.swipnet.se/danny/900engines.htm
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Tuon taulukon mukaan 2.5 V6 auomaatti kiihtyy nopeammin kuin 2.0 T automaatti ja huippunopeuskin on sama. Tuntuu uskomattomalta!
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Petter kirjoitti:Tuon taulukon mukaan 2.5 V6 automaatti kiihtyy nopeammin kuin 2.0 T automaatti ja huippunopeuskin on sama. Tuntuu uskomattomalta!
Muistaakseni NG900 Turbo automaatin vääntö oli rajoitettu 250 Nm:iin. 2.5V6:n maksimivääntö taas oli 227 Nm, oli sitten kyseessä manuaali tai automaatti.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin