9-3 og Audiokysymys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

9-3 og Audiokysymys

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Tarkoituksena piristää äänentoistojärjestelmä. Kyseessä ei ole hifistys vain piristys. JOS autossa ei ole apukuskin turvatyynyä, onko ko. tiloihin asennettavissa minkään kokoista vahvistinta. Olen ostanut Blaupunkt GTA470 vahvistimen mitat aika tarkalleen A4 paperin kokoinen, korkeus 50mm. Jos tuonne ei sovi, mikä olisi seuraava mahdollinen paikka? Takaluukkuun ei viitsisi asentaa, johdotus teettäisi töitä melkoisesti.
#9000 Aero
KR
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:40

Viesti Kirjoittaja KR »

Itse asensin vahvistimen (220x48x185) matkustajan etupenkin alle.Ei näy,mutta on helppo päästä käsiksi jos tarvii.
Johdot on helppo vetää keskikonsolin sivua pitkin,(heräte.rca) .Virta ja maan vedin kynnyslistaa pitkin.
Ero entiseen äänentoistoon on suoraan sanottuna mieletön (edessä infinity erillissarja,takana infinity 6x9)!!
Mielestäni kannattaa aina asentaa vahvistin jos hommaa erillissarjan.Eivät muuten pääse oikeuksiinsa .Enkä tarkoita tällä äänen voimakkuuta vaan laatua.Vahvistin lisää esim bassoa selvästi,joten erillistä subia tuskin tarvii.
Riippuu tietysti musiikkimausta
:wink:
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kato mahtuuko apparin jalkatilaan vasemmalle muovin alle. Siellä on originaalin paikka.
9-3.1972
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

OK, tutkitaan paikkoja. Apukuskin airbagin paikalleko ei mahdu?
#9000 Aero
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Hietalahti kirjoitti:OK, tutkitaan paikkoja. Apukuskin airbagin paikalleko ei mahdu?
Ota hanskalokero irti. Mä suunnittelin siihen läppärille tilaa (sellainen vedettävä kisko pöytä. Mutta en viitsi pilata hahskista, pitäis löytää jostain ylimääräinen. Kyllä siellä jonkun verran on tilaa jos eiole bagia.
9-3.1972
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 9-3 og Audiokysymys

Viesti Kirjoittaja peinu »

Hietalahti kirjoitti:Tarkoituksena piristää äänentoistojärjestelmä. Kyseessä ei ole hifistys vain piristys. JOS autossa ei ole apukuskin turvatyynyä, onko ko. tiloihin asennettavissa minkään kokoista vahvistinta. Olen ostanut Blaupunkt GTA470 vahvistimen mitat aika tarkalleen A4 paperin kokoinen, korkeus 50mm. Jos tuonne ei sovi, mikä olisi seuraava mahdollinen paikka? Takaluukkuun ei viitsisi asentaa, johdotus teettäisi töitä melkoisesti.
tMItä maksoit vahvarista? Skasasta sais noitapostikuluineen 120e, oon vähän miettinyt samalnlaista vaikka joka autoon.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kyynikko
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 12:16
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-3 og Audiokysymys

Viesti Kirjoittaja Kyynikko »

Minulla on Airbagin tilalla Pioneerin kaksikanavainen 160W vahvari, joka on kooltaan hieman lyhyempi kuin A4 paperi ja saman levyinen. Paksuutta on noin 5-7cm. Oli tiukka sovitus, mutta mahtui.

Tein paksusta alumiinista eräänlaisen hyllyn, jonka kiinnitin Airbagin kiinnitysrautaan. Raudassa on pystyssä 8mm pultti/tappi, johon saa tukevan kiinnityksen. Alumiini tukee vahvaria vain etureunasta ja takareuna lepää runkopalkin päällä. Liimasin vahvarin kaksipuoleisella teipillä runkopalkkiin jottei kolise.

Kyseessä on pienitehoinen vahvistin ovikajareille, joten originaalin vahvistimen virransyöttö riittää varsin hyvin.

Kyynikko
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Minulla on vahvarina myöskin Blaukkari ja malli taisi olla GTA250 - olikohon... No, kuitenkin se pystyy antamaan 160Wrms yhteen kanavaan, ja on todella hyvin pelannut! Ääni on hyvää, ja ei ole ongelmoinnut yhtään. :wink: Ja jos haluaa järeämpää tehoa, niin kannattaa miettiä myös CarPoweria, koska sen hinta ei ole paljoa korkeampi ja tehoa riittää isompaankin elementtiin - pitemmän päälle ehkä jo sen verran, että kuulo lähtee. :D
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Kiitos vinkeistä. Ostin SPL S-6.2 erillissarjan eteen sekä Blaupunkt GTA470 4x70W vahvistimen, taakse 6*9 Kenwood. Tämän kokonaisuuden asennutan autooni lähiaikoina. Luonnollisesti piiloon alkuperäisille paikoilla. Raportoin lopputuloksesta.
#9000 Aero
Vastaa Viestiin