Alapallonivel
Alapallonivel
Sanoivat huollossa että vasen alapallonivel väljä. Autolla ajettu 70 tkm. Aika äkkiä on menny paskaksi. Vai onko tyypillistä? Mistähän tuollaisen sais edullisimmin?
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Motonet? http://www.motonet.fi
Saabilla noin 2x kalliimpia.
Ovat hieman keskimääräistä kalliimpia, kun pallonivel on kiinteästi alatukivarressa kiinni, eli paketissa tulee siis alatukivarsi, jossa alapallo.
Jos autosi on vm94-95½, niin tarkista alatukivartesi malli. 94-95½ malleissa kiinnittyy kallistuksenvakaaja aputukivarteen suoraan, kun taas uudemmissa "koiranluulla" alatukivarteen. Ovat myös vaihtaneet joskus uudemman mallin tukivarsia&kallistuksevakaajaa vanhempiin. Uudemmat 96-> ovat aina kiinni alatukivarressa koiranluulla. Tämän näkee rattia kääntämällä ja kurkkaamalla.
Hook
Saabilla noin 2x kalliimpia.
Ovat hieman keskimääräistä kalliimpia, kun pallonivel on kiinteästi alatukivarressa kiinni, eli paketissa tulee siis alatukivarsi, jossa alapallo.
Jos autosi on vm94-95½, niin tarkista alatukivartesi malli. 94-95½ malleissa kiinnittyy kallistuksenvakaaja aputukivarteen suoraan, kun taas uudemmissa "koiranluulla" alatukivarteen. Ovat myös vaihtaneet joskus uudemman mallin tukivarsia&kallistuksevakaajaa vanhempiin. Uudemmat 96-> ovat aina kiinni alatukivarressa koiranluulla. Tämän näkee rattia kääntämällä ja kurkkaamalla.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Alapallonivel
Täällä sama juttu, mutta mittarissa 79tkm. Auto -03 ja pomppasi juurikin vasemmasta alapallosta auton ensimmäisessä katsastuksessa (31.3.06)lannoite kirjoitti:Sanoivat huollossa että vasen alapallonivel väljä. Autolla ajettu 70 tkm. Aika äkkiä on menny paskaksi. Vai onko tyypillistä?
Vuoden mittainen saab certified takuu piti olla ainakin esitteen mukaan tehtaan 2 vuoden takuusta eteenpäin (31.3.05-), mutta liikkeessä väittävät että meneekin kuntoraportin päiväyksen mukaan (14.2.05)
Vai onko se normaalia kulumista, kun menee jo näillä kilometreillä?
EDIT: Tosiaan tukivarsi merkkipuljussa jotain 350e ja työt siihen vielä reilun satkun. Ei kiitos
Siis reilusti alle 100tkm ja alapallot vaihtoon?? Omassa on 120tkm mittarissa, ja tietääkseni alkuperäinen alusta kaikin puolin, ellei sitten edellinen omistaja olis nämä jo vaihtanut. Ostaessani autolla oli ajettu 50tkm.
Tarvis siis kohta katella noita
Tarvis siis kohta katella noita
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Alapallonivel
Osat esim. Pro-Carserviceltä ja kun Espoossa näytät asuvan, niin vaikkapa Torek-Auto Viherlaaksossa vaihtaa ne tuntityönä. Reilu satku kuulostaa Länsiauton pakettihinnoittelulta ja kun tietää tuntitaksojen olevan pitkälti yli 80 euroa, niin hommaan on varmaan varattu tunti ja vartti tms.jakki kirjoitti:Tosiaan tukivarsi merkkipuljussa jotain 350e ja työt siihen vielä reilun satkun. Ei kiitos
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
152tkm kohdalla katsastusmies totesi oikeanpuoleisen alapallon väljäksi ja määräsi vaihdettavaksi
Taitaa tulla taas PCS:n suunnalle liikehdintää vai käviskö välillä Tallinnassa laitattamassa, ettei olis niin ykstoikkoista
Ilmeisesti kannattaa vaihtaa suosiolla samantein kummallekin puolelle.
EDIT: Niin eihän tässä mitään, mutta isän ng900 -97 ja mittarissa 275tkm eikä mitään puhettakaan tuollaisesta kele.
Taitaa tulla taas PCS:n suunnalle liikehdintää vai käviskö välillä Tallinnassa laitattamassa, ettei olis niin ykstoikkoista
Ilmeisesti kannattaa vaihtaa suosiolla samantein kummallekin puolelle.
EDIT: Niin eihän tässä mitään, mutta isän ng900 -97 ja mittarissa 275tkm eikä mitään puhettakaan tuollaisesta kele.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Tai 412tkm, eikä vielä ole tarvinnut vaihtaa alapalloja.patse kirjoitti:EDIT: Niin eihän tässä mitään, mutta isän ng900 -97 ja mittarissa 275tkm eikä mitään puhettakaan tuollaisesta kele.
No laturi kosahti viikonloppuna, kaikki kuluosat piti siihen uusia. Töineen 93 euroa.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Turbo"
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
- Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
- Viesti:
Heh. -95 (loppuvuoden malli) NG900T, sama ongelma iski täällä 229tkm kohdalla. Vaihdatin alkuviikosta ennen katsastusta, kalliiksi tuli.
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Omastakaan ei ole vaihdettu alapalloniveltä. Kilometrejä on noin 142 000 km. Koni Sport Kit on alla, jos sillä on vaikutusta. Saa nähdä, mitä seuraavassa katsastushuollossa löytyy tai viimeistään katsastuksessa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 11:43
Mulla meni 9-3:sessa n. 70 000 alapallonivel. Huomasin kun oli vanteen sisäpinta öljyssä. Nostin auton ylös ja pallonivelestä oli öljyt tullut pihalle. Ihmettelin kanssa, että miten nivel voi hajota noin aikaisin. En kyllä ollut omasta mielestäni ajanut mihinkään kuoppaan tms, joka olisi vioittanut niveltä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96