http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
Mistä näen, että onko tuo sama päivitys tehty autooni?
kallistuksenvakaajan ja etutukivarsien päivitys, ng 900 -96
Kumma kyllä, mutta saabin korjausoppaan (wis) "vikalista/päivitykset" ei tunne ko ongelmaa -96 tukivarsien kanssa mikä tuo italian tuoni on.., enkä ole vielä itsekään muualta kuullut, joten en usko että syytä huoleen.
.
Se mitä on ollut 94 ja 95(puoliväliin asti) malleissa, on se että kallistuksenvakaaja kiinnittyy aputukivarteen. Näissä on ollut ongelmana, että ovat melko herkkiä epätasapainoisille renkaille. -> täristää rattia.
95 mallin puolivälissä muuttivat kallistuksenvakaajaa pikkasen pidemmäksi & päihin reikä koiranluiden kiinnitystä varten. (kuten myös tukivarsia ja aputukivarsia kallistuksenvakaajan kiinnityksen osalta).
Tästä uudemmasta kallistuksenvakaajasta on sitten olemassa ainakin 19, 22 ja 24mm versiot.
Saabilta on ollut saatavilla hieman edullisemmin muutoskittiä, joka sisältää uudemman mallin x mm kallistuksenvakaajan koiranluineen, alatukivarret ja aputukivarret.
Ovat kuulemma saabilla aikoinaan laittaneet jopa takuuseen tuota muutoskittiä 94-95½ autoihin, jos ravistukset eivät ole korjaantuneet renkaitten tasapainotuksella.
Joten vanhemmissa autoissakin voi olla vaihdettu uudemman mallin kallistuksenvakaaja tukivarsineen. Tuon voi helposti tarkistaa kääntämällä renkaan linkkuun ja kurkaamalla kallistuksenvakaajan kiinnitystä.
Liekkö sekoittanut italiantuonnin omistaja tukivarsi "ongelman" tähän, vai onko muita teorioita/faktaa?
Hook

Se mitä on ollut 94 ja 95(puoliväliin asti) malleissa, on se että kallistuksenvakaaja kiinnittyy aputukivarteen. Näissä on ollut ongelmana, että ovat melko herkkiä epätasapainoisille renkaille. -> täristää rattia.
95 mallin puolivälissä muuttivat kallistuksenvakaajaa pikkasen pidemmäksi & päihin reikä koiranluiden kiinnitystä varten. (kuten myös tukivarsia ja aputukivarsia kallistuksenvakaajan kiinnityksen osalta).
Tästä uudemmasta kallistuksenvakaajasta on sitten olemassa ainakin 19, 22 ja 24mm versiot.
Saabilta on ollut saatavilla hieman edullisemmin muutoskittiä, joka sisältää uudemman mallin x mm kallistuksenvakaajan koiranluineen, alatukivarret ja aputukivarret.
Ovat kuulemma saabilla aikoinaan laittaneet jopa takuuseen tuota muutoskittiä 94-95½ autoihin, jos ravistukset eivät ole korjaantuneet renkaitten tasapainotuksella.
Joten vanhemmissa autoissakin voi olla vaihdettu uudemman mallin kallistuksenvakaaja tukivarsineen. Tuon voi helposti tarkistaa kääntämällä renkaan linkkuun ja kurkaamalla kallistuksenvakaajan kiinnitystä.

Liekkö sekoittanut italiantuonnin omistaja tukivarsi "ongelman" tähän, vai onko muita teorioita/faktaa?
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.