Hankin juuri Saab 9-3:n. -98 ei turboa, 140tkm ajettu. Todella upea auto, vanhana Saabistina voi olla todella tyytyväinen ostokseen.
Katsastuksessa havaittiin öljyvuoto. Ilmeisesti ohjaustehostajan pumppu vuotaa, onko tyyppivika? Mitä on korjauskustannukset, vai voiko edes korjata? Auto on liikkeestä ostettu, joten tilanne ei ole niin katastrofaalinen.
Joku epäili kampiakselin tiivisteen vuotoa. Mitä mieltä olette näistä vioista? Onko tyyppivikoja?
Mitä voisi olla korjauskustannukset? Kampiakselin stefan vaihto noin 500eur??
Jotakin lehtiartikkelia Saabista lukiessani huomasin tekstin: Saab ei ole kunnossa, jos pientä vuotoa ei ole ollenkaan.
Saab 9-3:n öljyvuotoa
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Kampiakselin stefat tuppaavat vuotamaan. Minulla oli aikaisemmin ng900 -94, johon vaihdettiin kytkimen puoli kytkinrempan yhteydessä ja toinen puoli moniurahihnan vaihdon yhteydessä (öljy muuten turmelee hihnan melko pian). Nykyisessä 9-3:ssa öljyt ovat pysyneet toistaiseksi koneessa (ajettu nyt 65 tkm). Ohjaustehostimen pumpun vuotaminen lienee harvinaisempaa.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)