CE ei pala!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

CE ei pala!

Viesti Kirjoittaja georges »

Jo on aikoihin eletty! Ainutkaan varoitusvalo, eikä myöskään inhottava plim-plom aina käynnistettäessä, ei valita. Edellisen kerran taisi ollakin vuosi sitten...
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
etotto
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 19:44

Viesti Kirjoittaja etotto »

onnittelut :D
pahan pääkolhun saaneena tuli ostettua 9-3 TiD -99 200tkm ajettu. Autosta on nyt käyty kaikki tyyppi viat läpi edellisen omistajan/ myyjäliike + omat toimet.
tänään oli juhlapäivä ,piuha kiinni , eikä yhtään häiriö merkintää. Nakun omistajille sanoisin että täällä foorumissa mainittu imusarjan "nuohous" kyllä kannattaa koska se on aivan tolkuttoman p.....en jos sitä ei ole tehty. Omassani oli myyty helmikuussa uusi venttiili+vaihtotyö sikahintaan ja itse sain myös uuden venttiilin matkaan kun CE-häiriö ilmoitti liian alhaista EGR-virtausta. Uusi venttiili aiheutti myös saman häiriön. Perjantai-ilta ilman kaljaa ja 3-4 tuntia aikaa niin se kyllä maksaa vaivan, jos olen ymmärtänyt sen homman listahinnan oikein . Ainoa mitä en käsitä on Laakkosen tolkuton 35ekun hinta vika koodin luvusta.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Jos et tarvitse merkkikohtaisia koodeja lukea, niin kannattaa harkita jotain geneeristä OBD-2 testeriä. Esim. ElmScanin Scantool maksaa vain 104 euroa ja sitä saa ihan Suomesta tilattua. Maksaa itsensä takaisin kolmen kerran jälkeen. :P
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Viesti Kirjoittaja Grendel »

TiD? ja liian alhainen EGR virtauma? Hah! Mulle meinasivat Olarin Länsiautossa vaihtaa koko pyöreläppäkoneisto ja moottorinohjausyksikön tuon saman vian takia. 10 työtunnin jälkeen saivat CE valon pois vaihtamalla sen läpänkääntömötikän ja MAF:in. - Aijai kun keveni kukkaro kivasti. :oops:
Nyt se on taas samalla telakalla, tälläkertaa öljypaineiden takia...
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tsaarela kirjoitti:Jos et tarvitse merkkikohtaisia koodeja lukea, niin kannattaa harkita jotain geneeristä OBD-2 testeriä. Esim. ElmScanin Scantool maksaa vain 104 euroa ja sitä saa ihan Suomesta tilattua. Maksaa itsensä takaisin kolmen kerran jälkeen. :P
Totta. Se lisäksi pitää vielä olla joku OBDII -testerin vikakooditaulukko, sillä tuo testeri ei anna samoja vikakoodeja kuin Tech 2, jonka vikakoodit voi tarkistaa WISsistä.

Kävi tässä taannoin sellainen tapaus, että kun sain autooni steg 4:n Trionic -boksin, niin CE -valo syttyi palamaan. Tsekkasin vikakoodin OBDII -testerillä ja se antoi vikakoodiksi P1652. Katsoin WISsistä, että mikä vikakoodi tämä on ja koska sitä ei löytynyt WISsistä, kysyin sitä vielä varmuuden vuoksi muutamalta Saabin huoltoliikkeeltä. Kukaan ei tiennyt, mitä tuo P1652 tarkoitti.

Sitten loppuen lopuksi sain käsiini OBDII -testerin "yleismaailmallisen" vikakoodikartan, jossa P1652 tarkoitti moottorinohjausyksikön boksin ohjelmavikaa.

Sitten vielä sellainen juttu tuosta OBDII -testeristä, että se ei ikävä kyllä lue kaikkien Saabin vikakoodeja. Esimerkiksi uuden 9-3:n (Sport Sedan, Cabriolet, Combi) OBD -järjestelmä ei ole yhteensopiva tuon ScanToolin testerin kanssa. Saabin maahantuoja (GM Finland) tiedostaa asian.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: CE ei pala!

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

mistä saisi tuollaisen obd II koodi kartaston.

ostin hiljattain tuollaisen testerin joka lukee can väylä autojakin ja toimii myös tuossa sport sedanissa, mutta ei anna sanallista selitettä kaikkista koodeista.

mistä taas löytää wis ohjelman edullisemmin?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: CE ei pala!

Viesti Kirjoittaja tturku »

http://www.saabnet.com/tsn/bb/9-5/index.html?bID=207987

Kokeilepas tuolta sitä WISsiä metsästää...
Toinen on sitten torrentit
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: CE ei pala!

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Munkin täytyy tuulettaa tätä.
8)
Vuosi mennyt ilman ce valoa ja oikeastaan mitään muutakaan ongelmaa, vaikka
softaa on rukattu enemmän kuin tarpeeksi..
Kokeilin myös joskus tämmöstä yleis testeriä, en muista merkkiä ja totesin että
Mimmin tech2 on paljon parempi.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Vastaa Viestiin