Mitä bensaa?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Mitä bensaa?

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Jonkin verran foorumissa on ollut puhetta 95 E:n ja 98 E:n eroista. Eri laadun käytön kannattavuus tuntuu kuitenkin riippuvan automallista, bensa-asemasta jne...
Jouluksi lähdetään matkaan, ja ajattelin mahdollisesti kokeilla tankissa 98 E:tä. Ohjekirjan suosittelema löpö 2.0t moottorille näyttää kuitenkin olevan 95 E. Onko jollain kokemusta 98E - 2.0t yhdistelmästä - kannattaako kokeilla?
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Aikoinaan en saanut mitään eroa 95:n ja 98.n välillä ajaessani vakiolla 2.0t kolkilla. Monesti kokeilin.
Viritetyt sitten erikseen.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mä pistän mökillä olevaan ruohonleikkuriinkin ainoastaan 98:ia :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Turbo Sensonic kirjoitti:Mä pistän mökillä olevaan ruohonleikkuriinkin ainoastaan 98:ia :wink:
Tomi hyvä, kaikki eivät viritä ruohonleikkureitaan.... :wink:
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Latuttettuihin autoihin ainakin suositellaan 98E..
Tuskin huomaa mitään suurempaa eroa normaalissa autossa :roll:
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Kulutus ainakin nousi 95E:lla kun kesällä matka-ajossa kokeilin, joten olen pysytellyt 98E. Vaparissa ero oli kyllä huomattavampi; 95:lla meno oli aikas nuhaista ja kulutus huomattavasti suurempi.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
turbo 9-3
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 12:33

Viesti Kirjoittaja turbo 9-3 »

Vaihdoin nyt talven tullen 98 E:hen. Kylmä nykiminen hävisi sekä kiihdytyksessä aikaisemmin ollut nykäys (2 vaihteen aikana) hävisi myös. (vakiomoottori...vielä) Samalla kyllä vaihdoin jakelijan Nesteestä ABC:en :? . (Myyköhän ABC vielä Shell:n bensaa vai ostaako se sieltä mistä halvimmalta saa?) Onko muilla kokemuksia "paremmista" asemista?

Kulutuksessa en ole huomannut eroa, yhden pidemmän reissun olen heittänyt...Koska auto tuntuu toimivan paremmin 98 E niin aioin jatkaa sen käyttöä, hintaa tulee lisää n. 1 euro tankkauskertaa kohden.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

turbo 9-3 kirjoitti:Vaihdoin nyt talven tullen 98 E:hen. Kylmä nykiminen hävisi sekä kiihdytyksessä aikaisemmin ollut nykäys (2 vaihteen aikana) hävisi myös. (vakiomoottori...vielä) Samalla kyllä vaihdoin jakelijan Nesteestä ABC:en :? . (Myyköhän ABC vielä Shell:n bensaa vai ostaako se sieltä mistä halvimmalta saa?) Onko muilla kokemuksia "paremmista" asemista?

Kulutuksessa en ole huomannut eroa, yhden pidemmän reissun olen heittänyt...Koska auto tuntuu toimivan paremmin 98 E niin aioin jatkaa sen käyttöä, hintaa tulee lisää n. 1 euro tankkauskertaa kohden.
Taisi suurin syy olla tuo oktaanin kasvatus kuin aseman vaihto :wink: . Keskiverto autoilija tankkaa joka toinen viikko eli takkiin tulisi vuodessa tuolla hinta erolla huimat 25€. Vastineeksi saa nykimätöntä ja sujuvaa kulkua :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Psychocowboy kirjoitti: Taisi suurin syy olla tuo oktaanin kasvatus kuin aseman vaihto :wink: . Keskiverto autoilija tankkaa joka toinen viikko eli takkiin tulisi vuodessa tuolla hinta erolla huimat 25€. Vastineeksi saa nykimätöntä ja sujuvaa kulkua :D
Ei muuta kuin tankki täyteen :D. Pitääpä sitten tunnustella, miltä auto tuntuu korkeaoktaanisemmalla :wink:
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Itse olen kokeillut kaikissa kulkuvälineissäni 95/98 eroja, vanhemmat toimivat järjestäen paremmin 98:lla, mutta uudemmissa en ole huomannut mitään eroa, paitsi että 98 on kalliimpaa. 9-3 Turbo automaatti kuluttaa saman verran 95 ja 98 laatuista ainetta :(

900 Aero -84 ei toimi kovinkaan hyvin 95:llä, ja 900i -88 kulutti selvästi vähemmän 98:a, eroa taisi olla lähes litran /100km.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Vastaa Viestiin