Automaatti ilmastointi.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
jartsi
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 20:35
Paikkakunta: Kaarina

Automaatti ilmastointi.

Viesti Kirjoittaja jartsi »

Terve! Olisin kysynyt yhtä asiaa, joka koskee automaatti ilmastointia. 9-3 SE 2.0t vm -99. Olen saanut kahden laista tietoa. Kun tulee muutama aste pakkasta,niin ei saisi käyttää ilmastointia. Taas toiset sanovat ,että kyllä saabin ilmastointia voi pitää huoletta vuoden ympäri päällä. Olisin kiitollinen tiedosta.
Jartsi
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ole huoleti. AUTO-asennolla koko ajan.
Kaksi talvea ajoin -01 kolkilla ja ei ongelmia. Ei se kompura pyöri pakkasella.
Baas 9-3
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 11:57
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Baas 9-3 »

Lisäyksenä tevisun viestiin vielä:

Suosituksena taitaa olla, että vähintään kerran kuussa käyttäisi ilmastointia joka tapauksessa, jotta keväällä ei ole ikävä yllätys edessä... :roll: Ja ilmastoinnin käyttöhän onnistuu vain +0 ja sitä lämpimämmässä kelissä (muuten ei kompura pyöri).

Kysymys: Mitäs (automaatti-)ilmastoinnin huollosta on suosituksia? Kylmäaineen vaihto? Kuinka usein? Helpoin keino desinfioida systeemi? (alkaa haiskahtaa pikkuhiljaa...)
9-3 2.0t -99/00 Sport
"Autot tykkää siitä, että niillä ajetaan"
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mä oon ainakin käyttäny sitä kesät talvet...
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Muistan kanssa jossain nähneeni/kuulleeni, et olis syytä kerran kuussa ainakin pyöräytellä sitä, ettei sit tosiaan jämähdä paikat talven aikana. Vaikka johonki lämpimään parkkihalliin kauppareissun ajaksi, kyllä se varmaan jo semmosen jälkeen pyörii. Itse olen ainakin pitäny sitä koko ajan tuossa "auto" asennossa.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Baas 9-3 kirjoitti:Kysymys: Mitäs (automaatti-)ilmastoinnin huollosta on suosituksia? Kylmäaineen vaihto? Kuinka usein? Helpoin keino desinfioida systeemi? (alkaa haiskahtaa pikkuhiljaa...)
Vastauksia: kylmäaine neuvotaan vaihtamaan joka toinen vuosi (Tuulilasista poimittua tietoa).

Helpoin keino desinfioida systeemi taitaa olla se ilmastoinnin desifiointikemikaali, joka laitetaan vaikka pelkääjän jalkatilaan. Samalla käynnistetään ilmastointi, jotta kemikaali pääsee "kiertämään" ilmanvaihtojärjestelmässä. Haku -toiminnolla löytyy lisää tietoa tuosta desinfioinnista.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin