9-3 narina edessä
9-3 narina edessä
vm 2000 kolmiovisessa 9-3:ssa on kuulunut eilisestä lähtien (lue 1. pakkasaamu tänä syksynä) narinaa etupäästä. Narinaa tulee erityisesti mutkassa tai kadun kulmaa taittaessa. Mikä lienee hajonnut? Ajatuksia?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
No voi
Terve tuloa klubiin JS. Toi narina jatkuu tonne huhtikuulle asti joten totuttele elämään sen kanssa.
Meitä narisijoita on paljon kuten oma 9-3 aero 2001 naapurin 9-3 S 1999.... lista on loputon. Narinan aiheuttaa puslat ja kuulemma niiden vaihtaminen polyuretaaniikaan ei auttaneet. Että keväällä lopetaan narina.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Meitä narisijoita on paljon kuten oma 9-3 aero 2001 naapurin 9-3 S 1999.... lista on loputon. Narinan aiheuttaa puslat ja kuulemma niiden vaihtaminen polyuretaaniikaan ei auttaneet. Että keväällä lopetaan narina.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
narina
Pakkasella narisevat puslat on GM900/9-3:n tyyppivika. Puslien voitelu molycoten rasvalla pitäisi poistaa narinat...
Höh saabin piti olla talviauto
Nyt kyllä täytyy sanoa, että tämä saappi ei ollutkaan sitten täydellinen valinta Suomen oloihin.
Kitinä narinasta on kai turhaa.
Audi A4 Quattro ruled OK. Ei narinaa, vain pitoa kaikissa olosuhteissa. Oma yksilö oli vain nuhapumppukoneella, ilman ilmastointia, sekä epäkäytännöllisellä sedan perällä. No rehellisesti olihan siinäkin pikkuvikoja kuten keskuslukituksen kompressorin jälkikäynti ja syylärin nestettä joutui joskus täydentämään.
Ja yksilöjuttujahan nämä tietysti ovat. Löytyy niitä Audi hate page sivujakin. Isälläni oli joskus 98 9-3 2.0, jossa narinaa ei ollut. Hän tosin vaihtoi sen kolmen vuoden sisällä pois 9-5:seen.
Kitinä narinasta on kai turhaa.
Audi A4 Quattro ruled OK. Ei narinaa, vain pitoa kaikissa olosuhteissa. Oma yksilö oli vain nuhapumppukoneella, ilman ilmastointia, sekä epäkäytännöllisellä sedan perällä. No rehellisesti olihan siinäkin pikkuvikoja kuten keskuslukituksen kompressorin jälkikäynti ja syylärin nestettä joutui joskus täydentämään.
Ja yksilöjuttujahan nämä tietysti ovat. Löytyy niitä Audi hate page sivujakin. Isälläni oli joskus 98 9-3 2.0, jossa narinaa ei ollut. Hän tosin vaihtoi sen kolmen vuoden sisällä pois 9-5:seen.
Re: No voi
Polyuretaanipuslista:
Mulle ei vaihdettu siis polyuretaanisiin juuri niitä puslia, mistä narina tulee. Tämä selvisi ammattitaitoisen tuntuisessa Saab-huollossa Seinäjoella.
Liekö kyseisiä puslia edes tehdään polyuretaanista. On kyllä äärimmäisen v-mäinen "ominaisuus", joka helposti kääntää katseet muihin merkkeihin. Varsinkaan kun tehdas ei tehnyt mitään asian korjaamiseksi liki 10 vuoden aikana!
Itse katselen tällä hetkellä A6 Avant (98-99) dieseleitä kovasti "sillä silmällä", kun taas vaihteeksi jouduin korjauttamaan manuaalilämppärin säätimiä 150 egellä, prkl![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Mulle ei vaihdettu siis polyuretaanisiin juuri niitä puslia, mistä narina tulee. Tämä selvisi ammattitaitoisen tuntuisessa Saab-huollossa Seinäjoella.
Liekö kyseisiä puslia edes tehdään polyuretaanista. On kyllä äärimmäisen v-mäinen "ominaisuus", joka helposti kääntää katseet muihin merkkeihin. Varsinkaan kun tehdas ei tehnyt mitään asian korjaamiseksi liki 10 vuoden aikana!
Itse katselen tällä hetkellä A6 Avant (98-99) dieseleitä kovasti "sillä silmällä", kun taas vaihteeksi jouduin korjauttamaan manuaalilämppärin säätimiä 150 egellä, prkl
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Narinaan voi olla puslien lisäksi toinenkin syy.
Avopuolisoni osti keväällä -03 käyttyn 9-3:een. Hän oli muuten tyytyväinen hankintaansa paitsi tosi närkästynyt töyssyissä ja tiukemmissa mutkissa kuuluvaan etupään "narinaan".
Hän vei autonsa vaihtoautotakuun puittessa Länsi-Auton korjaamolle jossa ekalla kerralla sanottiin vian korjaantununeen näyttämällä vaseliini-struuttaa kaikkiin etupään liikkuviin osiin. Eipä tilanne muuttunut mihinkään. Kun aiheesta valitti nainen ja vika ei ilmennyt tasaisella tiellä ajaessa niin kaverit eivät ilmeisesti liiemmin paneutuneet vian etsimiseen...
Kaksi viikkoa myöhemmin Länsi-Autosta varattiin uusi huoltoaika ja tällä kertaa vaihdettiin vasen etuiskari uuteen, vian väitettiin korjaantuneen. No, auto tukevoitui hieman mutkatiellä ajelun kannalta, mutta narina ei vähentynyt yhtään...
Taas varattiin huoltoon uusi aika ja korjaamon kavereita alkoi varmaan jo tympiä punaisen 9-3:n näkeminen hallissa taas saman vian tähden kun tällä kertaa vian paikallistamiseen tähtäävälle koeajolle osallistui 4huoltomiestä.
Yksi huoltomiehistä ilmoitti päättäväisesti että melun aiheuttaa vasen alapallonivel. Joukko ei ollut yksimielinen koska ajokilometrit eivät antaneet aihetta epäillä pallonivelen kuluneisuutta. Vasen pallonivel kuitenkin vaihdettiin ja narinaa ei ole sen koomin kuulunut keulalta, ei edes kylminä syysaamuina.
Varmaan puslien narina voi olla yleisempää, mutta jossain toisessakin 9-3:ssa voi olla sama ongelma kuin "puolisoni"autossa.
Tarinan auto on 9-3T vm-00 ja kilsoja oli narinan alkaessa 65tkm. Mielestäni se on aika vähän kilsoja alapallolle tai sitten ed. omistaja on ajanut vähintään jokatoisen kurvin "turbo-lujaa"![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Avopuolisoni osti keväällä -03 käyttyn 9-3:een. Hän oli muuten tyytyväinen hankintaansa paitsi tosi närkästynyt töyssyissä ja tiukemmissa mutkissa kuuluvaan etupään "narinaan".
Hän vei autonsa vaihtoautotakuun puittessa Länsi-Auton korjaamolle jossa ekalla kerralla sanottiin vian korjaantununeen näyttämällä vaseliini-struuttaa kaikkiin etupään liikkuviin osiin. Eipä tilanne muuttunut mihinkään. Kun aiheesta valitti nainen ja vika ei ilmennyt tasaisella tiellä ajaessa niin kaverit eivät ilmeisesti liiemmin paneutuneet vian etsimiseen...
Kaksi viikkoa myöhemmin Länsi-Autosta varattiin uusi huoltoaika ja tällä kertaa vaihdettiin vasen etuiskari uuteen, vian väitettiin korjaantuneen. No, auto tukevoitui hieman mutkatiellä ajelun kannalta, mutta narina ei vähentynyt yhtään...
Taas varattiin huoltoon uusi aika ja korjaamon kavereita alkoi varmaan jo tympiä punaisen 9-3:n näkeminen hallissa taas saman vian tähden kun tällä kertaa vian paikallistamiseen tähtäävälle koeajolle osallistui 4huoltomiestä.
Yksi huoltomiehistä ilmoitti päättäväisesti että melun aiheuttaa vasen alapallonivel. Joukko ei ollut yksimielinen koska ajokilometrit eivät antaneet aihetta epäillä pallonivelen kuluneisuutta. Vasen pallonivel kuitenkin vaihdettiin ja narinaa ei ole sen koomin kuulunut keulalta, ei edes kylminä syysaamuina.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Varmaan puslien narina voi olla yleisempää, mutta jossain toisessakin 9-3:ssa voi olla sama ongelma kuin "puolisoni"autossa.
Tarinan auto on 9-3T vm-00 ja kilsoja oli narinan alkaessa 65tkm. Mielestäni se on aika vähän kilsoja alapallolle tai sitten ed. omistaja on ajanut vähintään jokatoisen kurvin "turbo-lujaa"
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mulla 9-3 tid vm-99 aj. 150000 km.Narisi viime talvena pakkasella.Viikon ja toisenkin kaikki illat asiaa tutkittuani narinan aiheuttajaksi paljastui vain ja ainoastaan KALLISTUKSENVAIMENTIMEN PUSLAT.Vaihoin uutet loppui narina,mutta kuinka pitkäksi aikaa selviää tulevana talvena.Narina kai tullee siitä ku vaimennintanko pyörii puslan sisällä jota sen EI tulisi tehtä eli mitä tiukemmalla sen parempi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tänä aamuna -17 pakkasta ja siis aivan kauhee narina, se alkoi taas. Katosihan sekin kun ajoi 10 kilometriä möykkystä tietä.
Mutta kyllä se osaa olla rasittava pikku vika![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Mutta kyllä se osaa olla rasittava pikku vika
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Eikä narinaan ole osuutta osien kulumisella..mulla alkoi narina ekoilla pakkasilla, mittarissa oli silloin alle 8000 km, eikä tuo tosiaan ainakaan vähentynyt ole, kun tänä aamuna oli -15 ja mittarissa kilometrejä 9200 km..tää palsta on kyllä hyvä homma metro-autonkin kannalta: yksi huutava asiakas tiskillä vähemmän, kun tietää ettei asialle käytännössä voi tehdä mitään
(edes musiikin huudatus 4-kanava vahvarilla buustatun AS2:n läpi ei täysin poista tota ääntä käännöksissä
)
(edes musiikin huudatus 4-kanava vahvarilla buustatun AS2:n läpi ei täysin poista tota ääntä käännöksissä
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jos on noinkin uusi auto niin takuukorjauksena sipasevat rasvaa kallistuksenvakaajaan. Kannattaa mennä huutamaan asiasta ei tollasta tarvii uudessa autossa kärsiä. Meillä muilla kun on vanhat autot niin se on vaan kuunneltava
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Mulla ei tossa vanhassa satkussa -yllättävää kyllä- narissu yhtään kunnes vaihdatin iskarit ja madallussarjan. Tuon homman jälkeen alko töyssyissä helvetinmoinen narina, joka kuitenkin ajan myötä on vaimentunut joskin sitä vielä hiukan esiintyy säännöllisen epäsäännöllisen vakaajien kolahtelujen lisäksi. Mulla narinan siis aiheutti uudet iskarit, tai lähinnä ne iskareiden kumit mitkä joustotilanteessa liikkuvat. Olis vissiin pitäny voidella jollain kumirasvalla (?)2,3T sport kirjoitti: Kaksi viikkoa myöhemmin Länsi-Autosta varattiin uusi huoltoaika ja tällä kertaa vaihdettiin vasen etuiskari uuteen, vian väitettiin korjaantuneen. No, auto tukevoitui hieman mutkatiellä ajelun kannalta, mutta narina ei vähentynyt yhtään...
Varmaan puslien narina voi olla yleisempää, mutta jossain toisessakin 9-3:ssa voi olla sama ongelma kuin "puolisoni"autossa.
Tarinan auto on 9-3T vm-00 ja kilsoja oli narinan alkaessa 65tkm. Mielestäni se on aika vähän kilsoja alapallolle tai sitten ed. omistaja on ajanut vähintään jokatoisen kurvin "turbo-lujaa"
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Vaikuttaa. Mutsin 9-3:nen ei narise aamuisin kun sen kaivaa tallista, mutta narisee kyllä kun duunista kaivaa sen kylmästä "katos"hallista.Vigge kirjoitti:Mulla harvoin auto narisee, mutta pakkuu kyllä aluksi todella ääneekkästi, jos seissyt pakkasessa pitkään, esim. duunipäivän.
En tiedä vaikuttaako narinaan jos auto seisoo yöt lämpöisessä tallissa.