Turbon laitto V6:een onnistuuko?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kepakok
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 13:28
Paikkakunta: Pori

Turbon laitto V6:een onnistuuko?

Viesti Kirjoittaja kepakok »

Onko kokemuksia/tietoa?
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
turpiini900
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Huhti 29, 2004 13:33
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja turpiini900 »

Taitaapi olla helpompaa ja myös halvempaa vaihtaa koko pata nelisylinteriseen turboon. En oo muuten ikinä oikeen tajunnu tota kutoskoneen merkitystä ysisatasen mallisarjassa. Ehkäpä se on (varmasti onkin) jenkkimarkkinoille ensisijaisesti tarkotettu.
900 S Tbo Coupe -96
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Tottakai se onnistuu, mutta katsastussedät yleensä tykkäävät huonoa, näin uusissa autoissa vaaditaan kaikenmaailman todistuksia saasteettomuuksista etc.
Eli maksaa ainakin rutosti. 80-luvun kieseihin saa vielä hieman helpommin laittaa. Kannattaa ensimmäiseksi soittaa katsastuskonttorille, siellä kyllä kerrotaan lakikiemuroista. (Itse en muista kunnolla, vaikka pari vuotta sitten asiaa vähän lähemmin tarkastelin, piti saada kolmattasataa hevosta takavetoromusta, mutta meni turhan kalliiksi projekti.)

Mutta yhtäkaikki en usko että kannattaa Suomen byrokratiassa ruveta moista rakentamaan. Ennemmin ostaa valmiin turbonsatkun ja ruuvaa sitten sitä kireemmäksi.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Tossa olis kyllä munaa :P
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Jakkis
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: La Syys 17, 2005 08:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jakkis »

Itse samaa joskus mietin, mutta luulen olevan p*****een kallis homma, vaikka tehoahan sillai sais, kun pienestä kylästä..:)
V6 EI ole huono..:), joskaan se ei ole oma enää :( talossa siis vm. -88 900 combi, joka on tarkoitus saattaa leimalle lähi viikkoina ja sitten veljen vm. -95 900 2,5 V6.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tehoa saisi, kestävyydestä ei takeita ja katsastussetä piirtää ison rastin antaumuksella kohtaan hylätty :)

Vaparin virittäminen on kalliimpaa ja siinä pitää olla mukana annos tietoa ja taitoa. Turboissa vaan lisätään bensaa sylinteriin ja katsotaan että osat+softa on harmoniassa keskenään.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Olen nähnyt kaverin hyllyssä tehdas tekoiset pakosarjat jotka on tehty tuolle v kuutoselle, että siitä saa tehtyä tupla turbon eivät kuulemma ole myynnissä :!: Voin kyllä tietysti varovaisesti koittaa kysyä että olisiko maailmassa sellaista kasaa euroja jolla pakosarjat vaihtaisivat omistajaa jos ne jotain kiinnostaa.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

2.5V6:ssa on jakoketjun sijasta Opel-maisesti jakohihna, jonka kestävyydestä ei todennäköisesti ole mitään takeita, jos autoon heittäisi kiinni turbon. 9-5:n 3.0V6t -moottori on myös varustettu jakohihnoilla, ja vaikka jotkut viritysfirmat (mm. Nordic ja Chip Center) tarjoavat tälle moottorille virityssarjoja, ovat niiden tehon/väännönlisäykset melko pieniä verrattuna Saabin "omiin" moottoreihin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Tämähän ei enää liity varsinaisesti aiheeseen, mutta on sinänsä aika erikoista että omegan nokalla 3.0 v6 on 211 heppainen ja saabin nokalla 200hv vaikka on turbo kyljessä. Harvoinpa teho laskee ahtamisen yhteydessä. Vääntöähän saabin versiossa on muistaanni n.50 nm enemmän.

Ps. tietääköhän mukaan kuinka onnistuisi vaihtaa 900:n kone tuohon isompaan kutoseen. Eli mitä sanoo katsastus mies ja onko noissa kuinka paljon eroa noin ulkoisesti? Tämä kysely siis ihan pelkästä uteliaisuudesta, vailla aikomustakaan ryhtyä moiseen järjettömyyteen.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Vastaa Viestiin