Virtalukko jumi
Virtalukko jumi
Kävipäs outo tapaus tänään, virtalukko oli totaalisen jumissa kun koitti aamusella sabaa käynnistellä
Aikansa sai avainta renkuttaa ennen kuin jumi avautui ja sai koneen käyntiin. Ketäs tietäs mikä pisti virtalukon noin jumiin? Suosiolla korjaamolle

#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
sama vika oli myös mulla aiemmin. lue sieltä vaikka kommentteja (olikohan peräti 2 kpl
)
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3382
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3382
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
veikkaisin, että sulla on ng900, alkupään laitos. Saattapi jlöku kaunis päivä käydä niin, että et jaksa hinkuttaa ja hermo menee 
Älä vaan soita ainakaan Laakkoselle. Tilauttavat sulle 100e:llä uuden lukon. Ja jos töitä alkavat tekemään on se 300e ennen kun saat auton ulos.
Hanki muutama torxi ja lenkkiavain. Ota keskikonsoli osiin (Haynesin korjauskirja/WIS) ja herkistele lukkoa ja pohjaa sekä hanki uusi virta-avain jos se on kulunut.
Virta-avainmötikän alapuolella on lukon pohjassa metallinen talttamainen uloke joka pyörittää hahloa, joka on tehty muovista. Tuo yhdistelmä saattaa olla pikkasen epäsynkassa ja aiheuttaa avaimen jumimisen, näin oli itselläni. Pakkilukkohärveli vaatii pientä tarkkuutta takaisin laittaessa, joten pura se niin, että näyttisit siltä, että tietäisit mitä olet tekemässä.
Jos ei keskikonsoli lähde irtoamaan voin pistää vähän ohjetta.
Älä vaan soita ainakaan Laakkoselle. Tilauttavat sulle 100e:llä uuden lukon. Ja jos töitä alkavat tekemään on se 300e ennen kun saat auton ulos.
Hanki muutama torxi ja lenkkiavain. Ota keskikonsoli osiin (Haynesin korjauskirja/WIS) ja herkistele lukkoa ja pohjaa sekä hanki uusi virta-avain jos se on kulunut.
Virta-avainmötikän alapuolella on lukon pohjassa metallinen talttamainen uloke joka pyörittää hahloa, joka on tehty muovista. Tuo yhdistelmä saattaa olla pikkasen epäsynkassa ja aiheuttaa avaimen jumimisen, näin oli itselläni. Pakkilukkohärveli vaatii pientä tarkkuutta takaisin laittaessa, joten pura se niin, että näyttisit siltä, että tietäisit mitä olet tekemässä.
Jos ei keskikonsoli lähde irtoamaan voin pistää vähän ohjetta.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ähäpeinu kirjoitti:Älä vaan soita ainakaan Laakkoselle.
Halosen Matti huollossa jaksoi ystävällisesti kuunnella valitustani ja vastaukseksi tuli kahden vuorokauden sään (eilen +2ºC tänään -12ºC) perusteella jäätynyt virtalukko
On kuulemma muutamia samanlaisia tapauksia tullut vastaan, joista on selvitty pelkästään "pipiin" puhaltelemalla
Saba oli kyllä kieltämättä huurussa sisältä, josta herää epäilys seuraavasta viasta. Ilmastointi ei toimi
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
-
Rommitommi
- "Hölösuu"
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Mun mielestä ilmastointi ei missään tapauksessa toimi kylmällä ilmallapatse kirjoitti: Saba oli kyllä kieltämättä huurussa sisältä, josta herää epäilys seuraavasta viasta. Ilmastointi ei toimi
Omassa kyllä pysyy ikkunat puhtaina
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Eikö edes +2 asteen keleissäRommitommi kirjoitti:Mun mielestä ilmastointi ei missään tapauksessa toimi kylmällä ilmallapatse kirjoitti: Saba oli kyllä kieltämättä huurussa sisältä, josta herää epäilys seuraavasta viasta. Ilmastointi ei toimi
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7322
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mulle on käynyt kerran samalla tavalla - virtalukko jäätyi. Lohkolämppärin sisälämppäri 4 tunniksi päälle ja johan virtalukkokin alkoi taas toimia!patse kirjoitti:Ähäpeinu kirjoitti:Älä vaan soita ainakaan Laakkoselle.Kerkesin jo Konalaan pirauttamaan
![]()
Halosen Matti huollossa jaksoi ystävällisesti kuunnella valitustani ja vastaukseksi tuli kahden vuorokauden sään (eilen +2ºC tänään -12ºC) perusteella jäätynyt virtalukko![]()
On kuulemma muutamia samanlaisia tapauksia tullut vastaan, joista on selvitty pelkästään "pipiin" puhaltelemalla![]()
![]()
Saba oli kyllä kieltämättä huurussa sisältä, josta herää epäilys seuraavasta viasta. Ilmastointi ei toimi
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Noissa virtalukko-jutuissa kannattaa olla tarkkana, velipojan ng900:ssa jäi joskus avain start-asentoon. Hyvin päästiin n. 15km ajettua, ihmeteltiin vain, että menikös puhaltimesta sulake
Sitten Pirkkalan ruttu-tukun kohdalla kuului pieni paukaus konehuoneen puolelta, mittaristo oli muutaman sekunnin kuin joulukuusi. Pysäytettiin tien viereen ja alettiin ihmettelemään vikaa. Aika nopeasti selvisi että starttimoottori meni pask*ksi ja hinausautolla Metro-autoon. Hieman kyllä nolottaa itseni ja veljeni puolesta kun ei heti huomattu tota avaimen jäämistä startti-asentoon
Yllättävän kauan se startti kuitenkin pyöri koneen mukana, ennekuin päästi toiminta-savut pihalle...
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Minulla takerteli GM900:n (M1995) virtalukko ja Laakkosella suosittelivat virtalukon vaihtoa välittömästi ennen kuin se jämähtää lopullisesti ja sitten on purkaminen huomattavasti hankalampaa... En ole varma onko tuo 9-3 virtalukko sama kuin GM900, mutta tonnarissa on sama lukko kuin GM900:ssa ja molemmissa on samaa taipumusta... GM900:n virtalukko maksoi 500 FIM ja homma hoitui vajaassa tunnissa, että ei tuo nyt ihan mahdoton remontti pitäisi olla... Aluksi tietysti kannattaa varmistua että lukko ei ole jäässä ja voidella lukko esim. aseöljyllä.