Joo, tänään iski aika mielenkiintoinen vika. Lähdin tallista ajelemaan ja moottorinlämmöt lähti nousemaan normaalisti. Lämmöt oli nousseet jo nois kello 9 asentoon kun tulin liikennevaloihin, niin mittari tipahti nollille. Hetken perästä lämmöt lähti jälleen nousemaan ja saavutti normaalilukemat ja sen jälkeen mittari tipahti nollille taas nousi klo 7-8 kohdalla laski nousi jne. Kaikkein hauskinta oli se, että ilmastointi lopettaa lämmityksen kun lämpömittari tippuu nollille, koska se luulee että kone on kylmä.
Oliskohan tässä nyt se moottorin lämpötila-anturi rikki? (villi veikkaus) Termostaatin viallisuuteen en usko, koska alussa lämmöt nousi normaalisti ja lämpömittari ei näyttänyt yli klo 9 arvoja koskaan. Toisaalta moottori ei voi liikennevaloissa jäähtyä nollille sekunnin kymmenesosassa eikä myöskään taas lämmetä heti normaaleihin lukemiin.
Mitäs raati tuumaa?
terv,
9-3 2.0LPT 2000
Moottorin lämpömittari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Faijalla oli juuri eilen termostaattivika, jolloin se käyttäytyi juuri päinvastoin eli valoissa lämmät kohdillaan mutta ajaessa putosi. Eli kuten itse sanoit tuskin termarissa vikaa. Tosin CE valo syttyi ennenkuin vian edes huomasi.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kyllä anturi rikki ja kohta syttyy Check Engine valo.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta