Tonnarista 9-3:een
Tonnarista 9-3:een
Moro!
Onko kukaan siirtynyt tonnarista 9-3:siin, tuleeko oireita, voiko edes harkita?
Yleisesti ottaen, millainen 93 on ajaa ym. Joillain yksilöillä olen pikku lenkkejä tehnyt ja hyvältä vaikutti, muttei kummempaa kokemusta..
Onko kukaan siirtynyt tonnarista 9-3:siin, tuleeko oireita, voiko edes harkita?
Yleisesti ottaen, millainen 93 on ajaa ym. Joillain yksilöillä olen pikku lenkkejä tehnyt ja hyvältä vaikutti, muttei kummempaa kokemusta..
Meikäläinen teki päin vastoin... eli kolkki vaihtui tonnariin
mietteitä:
* tonnari kiva päästellä maantiellä, kolkkia paimennettava
* tonnari kuluttaa enemmän, mutta onhan se isompi
* tonnari meluisampi
* tonnari työkonemaisempi
* 9-3 hallintalaitteet kivemmat + ACC pelaa paremmin
* se huohotinhomma kolkissa ihan persiistä....
* tonnarit jo vanhoja autoja
* kolkki ei nitissyt tai kolissut
* kolkissa minulle parempi penkki
siinä jotain ajatuksia. Jos kolkki ei olisi hajonnut, ajaisin ennemmin sillä.
mietteitä:
* tonnari kiva päästellä maantiellä, kolkkia paimennettava
* tonnari kuluttaa enemmän, mutta onhan se isompi
* tonnari meluisampi
* tonnari työkonemaisempi
* 9-3 hallintalaitteet kivemmat + ACC pelaa paremmin
* se huohotinhomma kolkissa ihan persiistä....
* tonnarit jo vanhoja autoja
* kolkki ei nitissyt tai kolissut
* kolkissa minulle parempi penkki
siinä jotain ajatuksia. Jos kolkki ei olisi hajonnut, ajaisin ennemmin sillä.
On se hyvä että mulla on tuo 9-3, niin pääsee jollain ajamaan kun tonttu makaa montun päällä.nerola kirjoitti:Kun korjailet 9-3:sesta GM:n virheitä pajallasi, niin olisi hyvä, jos
tonnarisi odottaisi pihalla, kun tarvitsee ajella
Siis osta mutta älä myy
Sitäpaitsi
pitäähän jokaisen saabistin vähintään kerran pistää koko konetila atomeiksi. Sehän on vähän sama kuin tulla tallotuksi Kaaban mustaa kiveä kivitettäessä = pyhiinvaellus
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ja edelleenkin kehun ng900:a vaikkei itselläni sellaista enää hetkeen ole ollutkaan, onhan hiton laadukas kulkine ja hyvää vastinetta rahoille
Jos olisin ysikolkkia ostamassa niin mieluummin sellainen jossa on b204 -kone ja varusteina vähintään ACC ja nahkapenkit, sekä kattoluukku, luukuttomuuden vuoksi alennusta vähintään 1000e, muiden varusteiden puutteen voi ketää muttei luukun
Jos olisin ysikolkkia ostamassa niin mieluummin sellainen jossa on b204 -kone ja varusteina vähintään ACC ja nahkapenkit, sekä kattoluukku, luukuttomuuden vuoksi alennusta vähintään 1000e, muiden varusteiden puutteen voi ketää muttei luukun
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Sori, mutta on taas ihan pakko (lisätä mietteisiin):tevisu kirjoitti:Meikäläinen teki päin vastoin... eli kolkki vaihtui tonnariin
mietteitä:
* tonnari kiva päästellä maantiellä, kolkkia paimennettava
* tonnari kuluttaa enemmän, mutta onhan se isompi
* tonnari meluisampi
* tonnari työkonemaisempi
* 9-3 hallintalaitteet kivemmat + ACC pelaa paremmin
* se huohotinhomma kolkissa ihan persiistä....
* tonnarit jo vanhoja autoja
* kolkki ei nitissyt tai kolissut
* kolkissa minulle parempi penkki
*tonnarissa on virtalukko väärässä paikassa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Toihan oli kuin suoraan kettuilua mulle. 9-3 on niin pieni auto, että ei siihen mahdu edes kattoluukkuang900aero kirjoitti:Ja edelleenkin kehun ng900:a vaikkei itselläni sellaista enää hetkeen ole ollutkaan, onhan hiton laadukas kulkine ja hyvää vastinetta rahoille
Jos olisin ysikolkkia ostamassa niin mieluummin sellainen jossa on b204 -kone ja varusteina vähintään ACC ja nahkapenkit, sekä kattoluukku, luukuttomuuden vuoksi alennusta vähintään 1000e, muiden varusteiden puutteen voi ketää muttei luukun
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No miksei? Onhan mullakin NG900:ssa kattoluukku ja autot (NG900/OG9-3) ovat suurin piirtein samojapeinu kirjoitti:9-3 on niin pieni auto, että ei siihen mahdu edes kattoluukkua
Nahkoja mulla ei tosin ole, mutta en kyllä niitä kaipaakaan. Makukysymys. Sitten nahat voisivat olla hyvät, jos olisi tuuletetut penkit, kuten 9-5:ssa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Aijaa? Taidat vitsailla vai onko kysessä joku tehtaan erikoisversio? Luulin, että Saabeissa on aina nahat. Tollanen kangastus autossa vaikuttaa kyllä aika karmaisevalta mielikuvalta. Toivottavasti sellaista ei ole OIKEASTI koskaan mihnkään laitettu?Turbo Sensonic kirjoitti:No miksei? Onhan mullakin NG900:ssa kattoluukku ja autot (NG900/OG9-3) ovat suurin piirtein samojapeinu kirjoitti:9-3 on niin pieni auto, että ei siihen mahdu edes kattoluukkua
Nahkoja mulla ei tosin ole, mutta en kyllä niitä kaipaakaan. Makukysymys. Sitten nahat voisivat olla hyvät, jos olisi tuuletetut penkit, kuten 9-5:ssa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Mulla oli ennen -89 tonnari, sitten -99 9-3 ja nyt toisena autona -95 tonnari taas. Itse en pitänyt erityisesti 9-3:sta siksi että:
-selvästi heikompi suuntavakaus, vaikka alustaa paranneltiin
-todella kapea sisältä
-halvemmalla tehdyn oloinen osin
-alustan järkyttävä ääntely pakkasella
Parempaa 9-3:ssa minusta:
-lähivalot
-ohjaustunto
-jousitusmukavuus
-penkin pääntuki
Kuitenkin jos uutta saabia haluaisin, siirtyisin tonnarista ilman muuta suoraan 9-5:een jo koon takia, sillä on väliä
-selvästi heikompi suuntavakaus, vaikka alustaa paranneltiin
-todella kapea sisältä
-halvemmalla tehdyn oloinen osin
-alustan järkyttävä ääntely pakkasella
Parempaa 9-3:ssa minusta:
-lähivalot
-ohjaustunto
-jousitusmukavuus
-penkin pääntuki
Kuitenkin jos uutta saabia haluaisin, siirtyisin tonnarista ilman muuta suoraan 9-5:een jo koon takia, sillä on väliä
Saabeissa ON aina nahat, en ole ainakaan ikinä törmännyt GM:n aikaisiin Saboihin joissa ei moisia olisi, ja en itse asiassa ole edes päässyt (joutunut) istumaankaan sellaisessa jossa ei olisi ollut täysnahkaisia ovipahvejakin
Näillä keleillä haluaisin kyllä tuuletetut nahkajakkarat, meinaa hikeä pukata
Tuolla meidän 9-5:llä on todella hankalaa ja epämiellyttävää ajaa koska siinä ei jostain syystä ole kattoluukkua Ainoa mutta hyvin perusteltu syy auton myyntiin
Näillä keleillä haluaisin kyllä tuuletetut nahkajakkarat, meinaa hikeä pukata
Tuolla meidän 9-5:llä on todella hankalaa ja epämiellyttävää ajaa koska siinä ei jostain syystä ole kattoluukkua Ainoa mutta hyvin perusteltu syy auton myyntiin
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Niin, noissa "tulijaisautoissa" voi olla jokaisessa nahat, mutta Suomi-autoissa niitä harvoin on.ng900aero kirjoitti:Saabeissa ON aina nahat, en ole ainakaan ikinä törmännyt GM:n aikaisiin Saboihin joissa ei moisia olisi, ja en itse asiassa ole edes päässyt (joutunut) istumaankaan sellaisessa jossa ei olisi ollut täysnahkaisia ovipahvejakin
Näillä keleillä haluaisin kyllä tuuletetut nahkajakkarat, meinaa hikeä pukata
Tuolla meidän 9-5:llä on todella hankalaa ja epämiellyttävää ajaa koska siinä ei jostain syystä ole kattoluukkua Ainoa mutta hyvin perusteltu syy auton myyntiin
Eikös noita tuuletettuja nahkajakkaroita voi käyttää sekä viilennykseen että lämmitykseen?
Talvella ajaessa kannattaa vaihtaa autoon sellainen ikkunanavaajayksikkö, jossa ei ole kattoluukun kytkintä. Eipähän tule kukaan "vahingossa" räplänneeksi kattoluukkua auki. Sitten kun kevät koittaa, voi taas vaihtaa ikkunanavaajayksikköä Ja ihan totta, mulla on auton takakontissa "varalla" sellainen ikkunanavaajayksikkö, jossa ei ole kattoluukun kytkintä ja se vaihdetaan paikalleen ja pois vuodenaikojen mukaan
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007