Tonnarista 9-3:een

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
kmik
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Tonnarista 9-3:een

Viesti Kirjoittaja kmik »

Moro!

Onko kukaan siirtynyt tonnarista 9-3:siin, tuleeko oireita, voiko edes harkita?

Yleisesti ottaen, millainen 93 on ajaa ym. Joillain yksilöillä olen pikku lenkkejä tehnyt ja hyvältä vaikutti, muttei kummempaa kokemusta..
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Olen yrittänyt, mutta ei ole ollut rahan arvoista. Ehkä Viggeniä voisi harkita :?:
96 M75 i12 5-speed ;)
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Meikäläinen teki päin vastoin... eli kolkki vaihtui tonnariin

mietteitä:
* tonnari kiva päästellä maantiellä, kolkkia paimennettava
* tonnari kuluttaa enemmän, mutta onhan se isompi
* tonnari meluisampi
* tonnari työkonemaisempi
* 9-3 hallintalaitteet kivemmat + ACC pelaa paremmin
* se huohotinhomma kolkissa ihan persiistä.... :evil:
* tonnarit jo vanhoja autoja
* kolkki ei nitissyt tai kolissut
* kolkissa minulle parempi penkki

siinä jotain ajatuksia. Jos kolkki ei olisi hajonnut, ajaisin ennemmin sillä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vaihto tonnarista 9-5:een on luontevampi, saat tonnaria paremmat ajo-ominaisuudet ja muutaman uuden tyyppivian (jossei ole korjattu).
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Kun korjailet 9-3:sesta GM:n virheitä pajallasi, niin olisi hyvä, jos
tonnarisi odottaisi pihalla, kun tarvitsee ajella 8)

Siis osta mutta älä myy :wink:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

nerola kirjoitti:Kun korjailet 9-3:sesta GM:n virheitä pajallasi, niin olisi hyvä, jos
tonnarisi odottaisi pihalla, kun tarvitsee ajella 8)

Siis osta mutta älä myy :wink:
On se hyvä että mulla on tuo 9-3, niin pääsee jollain ajamaan kun tonttu makaa montun päällä.

Sitäpaitsi :!:
pitäähän jokaisen saabistin vähintään kerran pistää koko konetila atomeiksi. Sehän on vähän sama kuin tulla tallotuksi Kaaban mustaa kiveä kivitettäessä = pyhiinvaellus :oops: :wink: :lol:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ja edelleenkin kehun ng900:a vaikkei itselläni sellaista enää hetkeen ole ollutkaan, onhan hiton laadukas kulkine ja hyvää vastinetta rahoille ;)

Jos olisin ysikolkkia ostamassa niin mieluummin sellainen jossa on b204 -kone ja varusteina vähintään ACC ja nahkapenkit, sekä kattoluukku, luukuttomuuden vuoksi alennusta vähintään 1000e, muiden varusteiden puutteen voi ketää muttei luukun ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tevisu kirjoitti:Meikäläinen teki päin vastoin... eli kolkki vaihtui tonnariin

mietteitä:
* tonnari kiva päästellä maantiellä, kolkkia paimennettava
* tonnari kuluttaa enemmän, mutta onhan se isompi
* tonnari meluisampi
* tonnari työkonemaisempi
* 9-3 hallintalaitteet kivemmat + ACC pelaa paremmin
* se huohotinhomma kolkissa ihan persiistä.... :evil:
* tonnarit jo vanhoja autoja
* kolkki ei nitissyt tai kolissut
* kolkissa minulle parempi penkki
Sori, mutta on taas ihan pakko (lisätä mietteisiin):

*tonnarissa on virtalukko väärässä paikassa :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ng900aero kirjoitti:Ja edelleenkin kehun ng900:a vaikkei itselläni sellaista enää hetkeen ole ollutkaan, onhan hiton laadukas kulkine ja hyvää vastinetta rahoille ;)

Jos olisin ysikolkkia ostamassa niin mieluummin sellainen jossa on b204 -kone ja varusteina vähintään ACC ja nahkapenkit, sekä kattoluukku, luukuttomuuden vuoksi alennusta vähintään 1000e, muiden varusteiden puutteen voi ketää muttei luukun ;)
Toihan oli kuin suoraan kettuilua mulle. 9-3 on niin pieni auto, että ei siihen mahdu edes kattoluukkua :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

peinu kirjoitti:9-3 on niin pieni auto, että ei siihen mahdu edes kattoluukkua :)
No miksei? Onhan mullakin NG900:ssa kattoluukku ja autot (NG900/OG9-3) ovat suurin piirtein samoja :wink:

Nahkoja mulla ei tosin ole, mutta en kyllä niitä kaipaakaan. Makukysymys. Sitten nahat voisivat olla hyvät, jos olisi tuuletetut penkit, kuten 9-5:ssa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
peinu kirjoitti:9-3 on niin pieni auto, että ei siihen mahdu edes kattoluukkua :)
No miksei? Onhan mullakin NG900:ssa kattoluukku ja autot (NG900/OG9-3) ovat suurin piirtein samoja :wink:

Nahkoja mulla ei tosin ole, mutta en kyllä niitä kaipaakaan. Makukysymys. Sitten nahat voisivat olla hyvät, jos olisi tuuletetut penkit, kuten 9-5:ssa.
Aijaa? Taidat vitsailla vai onko kysessä joku tehtaan erikoisversio? Luulin, että Saabeissa on aina nahat. Tollanen kangastus autossa vaikuttaa kyllä aika karmaisevalta mielikuvalta. Toivottavasti sellaista ei ole OIKEASTI koskaan mihnkään laitettu? :oops: :wink: :lol:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Mulla oli ennen -89 tonnari, sitten -99 9-3 ja nyt toisena autona -95 tonnari taas. Itse en pitänyt erityisesti 9-3:sta siksi että:

-selvästi heikompi suuntavakaus, vaikka alustaa paranneltiin
-todella kapea sisältä
-halvemmalla tehdyn oloinen osin
-alustan järkyttävä ääntely pakkasella :x

Parempaa 9-3:ssa minusta:

-lähivalot
-ohjaustunto
-jousitusmukavuus
-penkin pääntuki

Kuitenkin jos uutta saabia haluaisin, siirtyisin tonnarista ilman muuta suoraan 9-5:een jo koon takia, sillä on väliä :)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saabeissa ON aina nahat, en ole ainakaan ikinä törmännyt GM:n aikaisiin Saboihin joissa ei moisia olisi, ja en itse asiassa ole edes päässyt (joutunut) istumaankaan sellaisessa jossa ei olisi ollut täysnahkaisia ovipahvejakin :D

Näillä keleillä haluaisin kyllä tuuletetut nahkajakkarat, meinaa hikeä pukata :)

Tuolla meidän 9-5:llä on todella hankalaa ja epämiellyttävää ajaa koska siinä ei jostain syystä ole kattoluukkua :? Ainoa mutta hyvin perusteltu syy auton myyntiin :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:Saabeissa ON aina nahat, en ole ainakaan ikinä törmännyt GM:n aikaisiin Saboihin joissa ei moisia olisi, ja en itse asiassa ole edes päässyt (joutunut) istumaankaan sellaisessa jossa ei olisi ollut täysnahkaisia ovipahvejakin :D

Näillä keleillä haluaisin kyllä tuuletetut nahkajakkarat, meinaa hikeä pukata :)

Tuolla meidän 9-5:llä on todella hankalaa ja epämiellyttävää ajaa koska siinä ei jostain syystä ole kattoluukkua :? Ainoa mutta hyvin perusteltu syy auton myyntiin :wink:
Niin, noissa "tulijaisautoissa" voi olla jokaisessa nahat, mutta Suomi-autoissa niitä harvoin on.

Eikös noita tuuletettuja nahkajakkaroita voi käyttää sekä viilennykseen että lämmitykseen? :wink:

Talvella ajaessa kannattaa vaihtaa autoon sellainen ikkunanavaajayksikkö, jossa ei ole kattoluukun kytkintä. Eipähän tule kukaan "vahingossa" räplänneeksi kattoluukkua auki. Sitten kun kevät koittaa, voi taas vaihtaa ikkunanavaajayksikköä :wink: Ja ihan totta, mulla on auton takakontissa "varalla" sellainen ikkunanavaajayksikkö, jossa ei ole kattoluukun kytkintä ja se vaihdetaan paikalleen ja pois vuodenaikojen mukaan 8)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Jos olet perheellinen älä vaihda. Kolkki on pikkuperheen / yksittäisen markkinamiehen auto. Tonnarissa enemmän tilaa sisällä ja takaovet aukeavat suurempaan kulmaan :arrow: junnu helpompi viskata sisälle.
Vastaa Viestiin