Kovat pakkaset!!
Joo jos termari alkaa olla vanha ja raihnainen niin rupeaa polttelemaan CE-valoa, ainakin meikän ex-ng900:ssa teki niin, tosin lämpömittari oli valon syttyessä noin 1/3 osalämmössä ajon aikana.petok kirjoitti:Ekaa talvea Saabistina, kylläpä narisee . Varmaan check engine valon vilkauttaminen kesken ajon liityi näihin pakkasiin. Ei ole ennen palanut, nyt vilkahti. Liittyisiköhän moottorin lämpöihin? Lämpömittari karvan alle normaalin.
NG900 -97 2.0S
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13
Mulla myös paukkuu ja natisee alusta NG:ssa niin että emäntä sanoi ettei uskalla tulla mukaan ja käski ottaa seisonnasta OG:n käyttöön . Lupasin näin tehdäkin jos, OG lähtee laakista käymään ja jää käymään .
Saako tuon sähköantennin pistettyä helposti pois pelistä näin pakkasten ajaksi?
Saako tuon sähköantennin pistettyä helposti pois pelistä näin pakkasten ajaksi?
- Jyrki
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
#956
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
#956
Eiköhän sen antennin saa pois pelistä kun nyppää johdon irti?
Ja tuo alustan natina on jotain ihan uskomatonta. Pistää hihittämään joka kerta.
Ja sitten hehkutusta: On sitten omistamistani autoista ehdottomasti paras talviauto. Lämpeää nopeasti, lähtee käyntiin, on mukava ajaa... en mä löydä mitään valittamista en. Onko tuo sitten Saab vai Opel, siihen en ota kantaa...
Zand
Ja tuo alustan natina on jotain ihan uskomatonta. Pistää hihittämään joka kerta.
Ja sitten hehkutusta: On sitten omistamistani autoista ehdottomasti paras talviauto. Lämpeää nopeasti, lähtee käyntiin, on mukava ajaa... en mä löydä mitään valittamista en. Onko tuo sitten Saab vai Opel, siihen en ota kantaa...
Zand
Saab 9-3 TiD '99
Joo, alustan narinoiden, ja takkuilevan antennin lisäksi hyytyi vielä kuskin puolen takaoven lukon moottori. Muuten ei ole pakkaset kiusanneet. Ai niin, käsijarruun ei uskalla koskea.
Hassua tosin, että toi og900 lämpiää sisältä nopeammin. Tosin, paremman lämmöntuoton syyt huomaa sitten tankatessa...
Hassua tosin, että toi og900 lämpiää sisältä nopeammin. Tosin, paremman lämmöntuoton syyt huomaa sitten tankatessa...
#1318
9-3 1.8t -08
900t -89
9-3 1.8t -08
900t -89
Sitten se vasta huoli on, kun mitään ei kuulu....
Eukon 87 satku pitää aamulla ainakin kuskin hereillä..alusta jäykkä kuin reki ja narinoita sieltä täältä...jäykät bilsteinit ja jouset pitävät siitä huolen.. ja se ohjaustehostimen narina on tosi seksikäs ääni....
Mutta lämmintä riittää
Mutta silti on mamman lemppari..
Eukon 87 satku pitää aamulla ainakin kuskin hereillä..alusta jäykkä kuin reki ja narinoita sieltä täältä...jäykät bilsteinit ja jouset pitävät siitä huolen.. ja se ohjaustehostimen narina on tosi seksikäs ääni....
Mutta lämmintä riittää
Mutta silti on mamman lemppari..
On näköjään joka vuotinen keskustelu toi narina.
Olettekos törmänneet sellaiseen vikaa, että yli -20 pakkasessa ilmenee kiihdyttäessä pätkimistä?
Luulen, että kone saa vähän liikaa kylmää ilmaa (välijäähdytys kunnossa pakkasella). Täytyy vaan välttää kovia kiihdytyksiä ja ohitteluja..
Ongelma ilmenee 3. ja 4. vaihteella noin 4-5 tuhannen kierroksen paikkeilla.
Mulla oli aikaisemmen kesällä 2004 nykimistä autossa ja siihen ei osannu mikkään korjaatkaan sanoa mitään. No vika selvis sitten kyllä. Vikana oli rikkinäinen pakoputki takapönttössa oli menny villat sekaisin, ei taida alkuperäinen oikein kestää kunnon puhallusta. Vian arvasin itse mutta en heti ollut varma. Sillon vika muuten ilmeni parhaiten 2. vaihteella 5-6 tuhannen kierroksen paikkeilla ja myös tehon huomattavana vähentymisenä!
No mutta tämä pakkasella ja siis vain yli -20 pakkasessa ilmenevä nykiminen / potkaisu luultavasti johtuu siitä kun kone yhtäkkiä pudottaa liiat paineet pois..?
Toi pakoputken nykiminen on oli pientä verrattuna näihin pakkaskelin potkuihin. Pari kertaa meinannu kopata pään rattiin, kun pätkäsee koneessa.. saattaa letkut olla aika kovilla tolloin?
Olettekos törmänneet sellaiseen vikaa, että yli -20 pakkasessa ilmenee kiihdyttäessä pätkimistä?
Luulen, että kone saa vähän liikaa kylmää ilmaa (välijäähdytys kunnossa pakkasella). Täytyy vaan välttää kovia kiihdytyksiä ja ohitteluja..
Ongelma ilmenee 3. ja 4. vaihteella noin 4-5 tuhannen kierroksen paikkeilla.
Mulla oli aikaisemmen kesällä 2004 nykimistä autossa ja siihen ei osannu mikkään korjaatkaan sanoa mitään. No vika selvis sitten kyllä. Vikana oli rikkinäinen pakoputki takapönttössa oli menny villat sekaisin, ei taida alkuperäinen oikein kestää kunnon puhallusta. Vian arvasin itse mutta en heti ollut varma. Sillon vika muuten ilmeni parhaiten 2. vaihteella 5-6 tuhannen kierroksen paikkeilla ja myös tehon huomattavana vähentymisenä!
No mutta tämä pakkasella ja siis vain yli -20 pakkasessa ilmenevä nykiminen / potkaisu luultavasti johtuu siitä kun kone yhtäkkiä pudottaa liiat paineet pois..?
Toi pakoputken nykiminen on oli pientä verrattuna näihin pakkaskelin potkuihin. Pari kertaa meinannu kopata pään rattiin, kun pätkäsee koneessa.. saattaa letkut olla aika kovilla tolloin?
Viimeksi muokannut legro, Su Tammi 22, 2006 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
93 2.0t
Täytyy sanoa että kyllä kannatti nähdä viimmesen päälle vaivaa viimmekesänä auton eteen.
Ei nyvi eikä pätki, toimii kuin kello. Pakkasta n.-28...
Nesteet kestää yli -40 (vettä kolmasosa), kunnon synteettiset öljyt, aseöljyä ovien ja kontin lukkoihin, silikoonia tiivisteisiin yms. Pahvi maskin taa keulalle, niin nousee lämmöt nopeammin normaaliin...
Ei nyvi eikä pätki, toimii kuin kello. Pakkasta n.-28...
Nesteet kestää yli -40 (vettä kolmasosa), kunnon synteettiset öljyt, aseöljyä ovien ja kontin lukkoihin, silikoonia tiivisteisiin yms. Pahvi maskin taa keulalle, niin nousee lämmöt nopeammin normaaliin...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Kuten Arttu totesi niin hyvin huollettu kärry niin ei mitään onkelmaa. Kertaakaan ei ole saapas jättänyt pulaan liki 20 autoilu vuoden aikana. Ja samalla asenteella vaatteet nin ei palele
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Tidi sytyttelee CE-valoa
Laitanpa tämän nyt ekaksi tähän ketjuun.. eli tänään tuo Tid rupes pariin kertaan väläyttelemään ja hetkeksi polttamaan tuota CE-valoa. Pakkasta rapiat -25. CE-valo sammui ensiksi melkein heti käynnistyksen jälkeen jonka jälkeen matka ajoa reilu 60 kilsaa jonka jälkeen ensimmäisessä valoristeyksessä kun joutu pysähtymään niin sytty. Sit ajelin jonkun kympin ja tehot aivan hukassa tänä aikana(siis CE-valo palaa) sit sammutin auton ja uudelleen käynnistys ja taas kymmen kilometriä ilman CE-valoa ja teho hävikkiä. Sit olinkin jo kotona katoksessa. Mistäs tämä nyt sit vois johtua? Pitää tiistaina käydä vikakoodit luetuttaa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Onkos kellään teistä alkanut pyörien laakereiden rasvaukset valittelemaan? Oletattavasti meikäläisellä on näin käynyt kun pamahti -20c mittariin.
Aikaisempina talvina ei ole ollut mitään ongelmia, ainoastaan nopeusmittarin vaijeri on valittanut. Nyt kuuluu kauhea kissanraiskausääni oik.etupyörästä. Epäilen että vaseliinit on pettämässä. Tosin samassa tilassa laakereiden kanssa asustaa radiohäiriöiden poisto pelti. Sekin voi tietty olla jotenkin killissä. Onneksi maanantaina-tiistaina hellittää pakkaset. Silloin pitää mennä ostamaan uudet laakerien tiivisteet, laakerirasvaa ja tsekata tilanne ennen seuraavia -20 pakkasia.
Aikaisempina talvina ei ole ollut mitään ongelmia, ainoastaan nopeusmittarin vaijeri on valittanut. Nyt kuuluu kauhea kissanraiskausääni oik.etupyörästä. Epäilen että vaseliinit on pettämässä. Tosin samassa tilassa laakereiden kanssa asustaa radiohäiriöiden poisto pelti. Sekin voi tietty olla jotenkin killissä. Onneksi maanantaina-tiistaina hellittää pakkaset. Silloin pitää mennä ostamaan uudet laakerien tiivisteet, laakerirasvaa ja tsekata tilanne ennen seuraavia -20 pakkasia.
Eilen oli ihme homma, kun isännän -98 9-3:lla oltiin menossa Ylivieskaan. Pakkasta -25C ja ilmastointi 25C tuulilasiin ja jaloille. ½ tunnin ajon jälkeen autossa joka ikkunassa jäätä, huurua, kuuraa mitä lie. Mistä johtuu?
Myöhemmin kun laitettiin puhaltamaan täysillä ikkunalle niin tuli vain kylmää ilmaa, taas odottelua kokeiltiin niin sieltähän tulee kuumaa ilmaa. Kohta oli kabiinissa niin lämmin, että vaatetta sai vähentää.. Mutta ei kerenny ikkunat sulaa sillä reissulla..
Ja onhan siinä se perusongelma vielä se narina... :/
Onko muutes uudemmassa 9-3 SS:ssä narina ongelmaa?
Myöhemmin kun laitettiin puhaltamaan täysillä ikkunalle niin tuli vain kylmää ilmaa, taas odottelua kokeiltiin niin sieltähän tulee kuumaa ilmaa. Kohta oli kabiinissa niin lämmin, että vaatetta sai vähentää.. Mutta ei kerenny ikkunat sulaa sillä reissulla..
Ja onhan siinä se perusongelma vielä se narina... :/
Onko muutes uudemmassa 9-3 SS:ssä narina ongelmaa?
MY03 Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector+BSR
Ei mitään narinoita kuulu, ainakaan en enempää kuin kesälläkään, mutta tänä aamuna ei meinannut saada ilmastointia sammutettua, kun sehän on automaattisesti päällä kun päräyttää käymään.
Meni n. minuutti ennen kuin suostui sammumaan. Siinä olikin sitten aika odottelu että sai lämpöjä nousemaan edes hiukan että pääsi puhaltamaan ikkunoita auki, kun ei päässyt pitämään johdon päässä. Kyllä oikein sielua riipi umpijäästä käynnistää...
Meni n. minuutti ennen kuin suostui sammumaan. Siinä olikin sitten aika odottelu että sai lämpöjä nousemaan edes hiukan että pääsi puhaltamaan ikkunoita auki, kun ei päässyt pitämään johdon päässä. Kyllä oikein sielua riipi umpijäästä käynnistää...
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo