Autossani vaikuttaa siltä että eberi toimii kyllä SID:n kautta ohjattuna , mutta auton kun lyö kylmänä käyntiin niin eberi ei lähde tulille.
Vaikuttaako kun käyttää lohkolämmitintä , manuaalista olen ymmärtänyt että se toimii aina alle +5asteen lämpötiloissa ja lämmittää aina +75 asteeseen asti nesteen.
Onko se kytketty jotenkin moottorinlämpöanturiin vai onko sillä oma anturi
TiD eberi
Re: TiD eberi
Kyllä sen pitäisi lähteä aina käyntiin oli lohkossa tai ei! Minulla ainakin lähtee käyntiin aina kun lämpötila alle +6 ja moottorin lämmöt vähänkään alle normaalitason. Aika kummalta kuullostaa jos manuaalisesti käynnistettynä toimii mutta auton mukana käynnistyessä ei.. minulla oli päin vastoin tuo homma ja pumppu oli tällöin rikki.etotto kirjoitti:Autossani vaikuttaa siltä että eberi toimii kyllä SID:n kautta ohjattuna , mutta auton kun lyö kylmänä käyntiin niin eberi ei lähde tulille.
Vaikuttaako kun käyttää lohkolämmitintä , manuaalista olen ymmärtänyt että se toimii aina alle +5asteen lämpötiloissa ja lämmittää aina +75 asteeseen asti nesteen.
Onko se kytketty jotenkin moottorinlämpöanturiin vai onko sillä oma anturi
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: TiD eberi
hz81 kirjoitti:Kyllä sen pitäisi lähteä aina käyntiin oli lohkossa tai ei! Minulla ainakin lähtee käyntiin aina kun lämpötila alle +6 ja moottorin lämmöt vähänkään alle normaalitason. Aika kummalta kuullostaa jos manuaalisesti käynnistettynä toimii mutta auton mukana käynnistyessä ei.. minulla oli päin vastoin tuo homma ja pumppu oli tällöin rikki.etotto kirjoitti:Autossani vaikuttaa siltä että eberi toimii kyllä SID:n kautta ohjattuna , mutta auton kun lyö kylmänä käyntiin niin eberi ei lähde tulille.
Vaikuttaako kun käyttää lohkolämmitintä , manuaalista olen ymmärtänyt että se toimii aina alle +5asteen lämpötiloissa ja lämmittää aina +75 asteeseen asti nesteen.
Onko se kytketty jotenkin moottorinlämpöanturiin vai onko sillä oma anturi
Tuli mieleen ajatus että onko bensa ja diesel SID ohjelma tältä osin erilainen koska autooni vaihdettiin syksyllä SID ja se jouduttiin ohjelmoimaan lämmittimen ajastimen osalta (tuli 5000 tkm öljyn vaihdon jälkeen Check oil level eli siltä osin on naku?)
Itse itselleni vastaten , jos nyt joku sattuu törmäämään samaan pulmaan
Tänään oli tökkeli kiinni autoossa CE- valon vuoksi ja samalla SID ohjelmoitiin tiiseliksi , nyt Eberi lähti päälle ilman mitään manuaali starttia kun auto oli seisonut pihalla muutaman tunnin
oli kait käynny moka edellisen ohjelman asettajalle koska vaihdetussa SID:ssä ei ollut lämmittimen ohjelmointia ja se laitettiin jälki käteen
Tänään oli tökkeli kiinni autoossa CE- valon vuoksi ja samalla SID ohjelmoitiin tiiseliksi , nyt Eberi lähti päälle ilman mitään manuaali starttia kun auto oli seisonut pihalla muutaman tunnin
oli kait käynny moka edellisen ohjelman asettajalle koska vaihdetussa SID:ssä ei ollut lämmittimen ohjelmointia ja se laitettiin jälki käteen