TiD eberi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
etotto
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 19:44

TiD eberi

Viesti Kirjoittaja etotto »

Autossani vaikuttaa siltä että eberi toimii kyllä SID:n kautta ohjattuna , mutta auton kun lyö kylmänä käyntiin niin eberi ei lähde tulille.
Vaikuttaako kun käyttää lohkolämmitintä , manuaalista olen ymmärtänyt että se toimii aina alle +5asteen lämpötiloissa ja lämmittää aina +75 asteeseen asti nesteen.
Onko se kytketty jotenkin moottorinlämpöanturiin vai onko sillä oma anturi
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: TiD eberi

Viesti Kirjoittaja hz81 »

etotto kirjoitti:Autossani vaikuttaa siltä että eberi toimii kyllä SID:n kautta ohjattuna , mutta auton kun lyö kylmänä käyntiin niin eberi ei lähde tulille.
Vaikuttaako kun käyttää lohkolämmitintä , manuaalista olen ymmärtänyt että se toimii aina alle +5asteen lämpötiloissa ja lämmittää aina +75 asteeseen asti nesteen.
Onko se kytketty jotenkin moottorinlämpöanturiin vai onko sillä oma anturi
Kyllä sen pitäisi lähteä aina käyntiin oli lohkossa tai ei! Minulla ainakin lähtee käyntiin aina kun lämpötila alle +6 ja moottorin lämmöt vähänkään alle normaalitason. Aika kummalta kuullostaa jos manuaalisesti käynnistettynä toimii mutta auton mukana käynnistyessä ei.. minulla oli päin vastoin tuo homma ja pumppu oli tällöin rikki.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
etotto
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 19:44

Re: TiD eberi

Viesti Kirjoittaja etotto »

hz81 kirjoitti:
etotto kirjoitti:Autossani vaikuttaa siltä että eberi toimii kyllä SID:n kautta ohjattuna , mutta auton kun lyö kylmänä käyntiin niin eberi ei lähde tulille.
Vaikuttaako kun käyttää lohkolämmitintä , manuaalista olen ymmärtänyt että se toimii aina alle +5asteen lämpötiloissa ja lämmittää aina +75 asteeseen asti nesteen.
Onko se kytketty jotenkin moottorinlämpöanturiin vai onko sillä oma anturi
Kyllä sen pitäisi lähteä aina käyntiin oli lohkossa tai ei! Minulla ainakin lähtee käyntiin aina kun lämpötila alle +6 ja moottorin lämmöt vähänkään alle normaalitason. Aika kummalta kuullostaa jos manuaalisesti käynnistettynä toimii mutta auton mukana käynnistyessä ei.. minulla oli päin vastoin tuo homma ja pumppu oli tällöin rikki.

Tuli mieleen ajatus että onko bensa ja diesel SID ohjelma tältä osin erilainen koska autooni vaihdettiin syksyllä SID ja se jouduttiin ohjelmoimaan lämmittimen ajastimen osalta (tuli 5000 tkm öljyn vaihdon jälkeen Check oil level eli siltä osin on naku?)
etotto
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 19:44

Viesti Kirjoittaja etotto »

Itse itselleni vastaten , jos nyt joku sattuu törmäämään samaan pulmaan

Tänään oli tökkeli kiinni autoossa CE- valon vuoksi ja samalla SID ohjelmoitiin tiiseliksi , nyt Eberi lähti päälle ilman mitään manuaali starttia kun auto oli seisonut pihalla muutaman tunnin

oli kait käynny moka edellisen ohjelman asettajalle koska vaihdetussa SID:ssä ei ollut lämmittimen ohjelmointia ja se laitettiin jälki käteen
Vastaa Viestiin