NG900 - katalysaattorin etupuolen joustoelementti

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Paul
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 14:31

NG900 - katalysaattorin etupuolen joustoelementti

Viesti Kirjoittaja Paul »

Katsastusmies huomasi, että turbon ja katalysaattorin välisen joustoelementin "tukisukka" on hajalla. Vuotoa ei ole , mutta putken etupää roikkuu tuon joustavan haitarin varassa. Onko joku asentanut tarvikeliikkeistä saatavia joustoelementtejä tämän alkuperäisen tilalle vai mitä tälle asialle pitäisi tehdä?

Paul
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Valitan, en osaa vastata, mutta on samanlaista oiretta 2,3i:n putkessa. Tuosta siis puuttuu turbo, mutta jousto-osa löytyy heti pakosarjan jälkeen ja joku säie on jo poikki. Tämä jousto on pituudeltaan vain noin 10 cm. Tarvikeluetteloita ja -sivuja selailemalla, en ole näin lyhyttä missään nähnyt. Kertokaa jos jostain sellaisia myy!
Sellaisia "kuppiniveliä" tai miksi noita nimiteään joissa putkien päässä kuperat laipat, ja parilla jousella pidetään ne kasassa näyttää löytyvän riitävän lyhyitä. Mahtaakohan tällainen nivel olla tiivis kun tulee ennen lamdaa?
Onhan se vaihtoehto ostaa alkuperäinenkin, mutta kun katti on hitsattu samaan käyrään lienee arvokas.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

-95 2.0i SE

Mulla repes kyseinen pala just tunti ennen kun auto piti myydä. Sattui tuttu kaveri Imprezallaan liikennevaloihin, jonka jälkeen tie kääntyy jyrkästi vasemmalle. Noh voi arvata miten vanhassa vehkeessä kone kallistelee kun täysiä revitellään ja vielä kaarteessa.

Oli sitten pikkasen noloa soitella ostajaehdokkaalle, että auto pitää meteliä joo ja korjataan..ei sitten tullut katsomaan ollenkaan.

Paikallinen (seppälän vasarakatu)) Osaset-liike tilasi rosterista punotun racing-tyylisen joustokappaleen muistaakseni hintaan 60e?? Ei varmaa tietoa. Halkaisija olisi ollut 65mm. "tusinatarvikepaloista" ei löytynyt yli 50mm kokoja. Tuo joustopala jäykensi putkea niin, että kylmänä putki antoi hieman metallista resonointisointia, mutta lämmetessä hiljeni eikä siten haitannu. Tuli pikkasen sporttisemmat öäänet siis kylmänä :)

Korjausoperaatio oli puolen tunnin homma, kun vanha otettiin rälläkällä pois ja uusi hitsattiin migillä paikalleen Osaset-liikkeen vieressä. Muutenkin mukava ja ripeä heppu siellä hommissa. Tuntitaksa alle 40e.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin