2.0 Saab 900S vuosimallia -94 - mitä mieltä?
2.0 Saab 900S vuosimallia -94 - mitä mieltä?
Terve,
Tuollainen otsikon mukainen kaksilitrainen 900 olisi tarjolla. 3d Coupe on malli. Ajettu n. 158 000 km ja hintaa on 4500€. Täydellinen huoltokirja löytyy. Malli on siis varustelultaan ihan karvalakki, mutta ainakin päällisin puolin hyvässä hapessa. Väri on metallihohto viininpunainen. Ruostetta ei löytynyt nopeasti katsottuna ovien alareunasta tai lokasuojista. Eikös nuo ole yleensä ne pahimmat paikat 900:ssa? Koeajolla en ole vielä käynyt. Kyllä kai tuolla koneella kuitenkin pitäisi olla vielä aika paljon kilometrejä jäljellä?
Sitten tärkeä kysymys. Mitä isompia remontteja on odotettavissa tuon ikäisellä ja ajetulla Saabilla? Ilmeisesti ainakin bensapumppu tuppaa menemään jossain vaiheessa. Tietääkseni sitä ei ole vielä vaihdettu. Muistaakseni huoltokirjassa luki, että jossain huollossa aika alkuvaiheessa oli kansi kiristetty. En nyt muista kilometrejä siinä kohtaa. Onko tuo ihan normaali toimenpide Saabille jossain vaiheessa huoltohistoriaa vai kieliikö jostain ongelmasta?
Eikö tuo ole kuitenkin ihan kohtuuhintainen auto, jolla vielä muutaman vuoden ajelee? Vetokoukku siihen täytyisi asentaa ja lohkolämmitin. Tuo lohkolämppärin puute on kyllä miinus...Autoa on säilytetty kylmässä tallissa.
Mielipiteitä Saabisteilta?
Tuollainen otsikon mukainen kaksilitrainen 900 olisi tarjolla. 3d Coupe on malli. Ajettu n. 158 000 km ja hintaa on 4500€. Täydellinen huoltokirja löytyy. Malli on siis varustelultaan ihan karvalakki, mutta ainakin päällisin puolin hyvässä hapessa. Väri on metallihohto viininpunainen. Ruostetta ei löytynyt nopeasti katsottuna ovien alareunasta tai lokasuojista. Eikös nuo ole yleensä ne pahimmat paikat 900:ssa? Koeajolla en ole vielä käynyt. Kyllä kai tuolla koneella kuitenkin pitäisi olla vielä aika paljon kilometrejä jäljellä?
Sitten tärkeä kysymys. Mitä isompia remontteja on odotettavissa tuon ikäisellä ja ajetulla Saabilla? Ilmeisesti ainakin bensapumppu tuppaa menemään jossain vaiheessa. Tietääkseni sitä ei ole vielä vaihdettu. Muistaakseni huoltokirjassa luki, että jossain huollossa aika alkuvaiheessa oli kansi kiristetty. En nyt muista kilometrejä siinä kohtaa. Onko tuo ihan normaali toimenpide Saabille jossain vaiheessa huoltohistoriaa vai kieliikö jostain ongelmasta?
Eikö tuo ole kuitenkin ihan kohtuuhintainen auto, jolla vielä muutaman vuoden ajelee? Vetokoukku siihen täytyisi asentaa ja lohkolämmitin. Tuo lohkolämppärin puute on kyllä miinus...Autoa on säilytetty kylmässä tallissa.
Mielipiteitä Saabisteilta?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
No itse ajelin 3 vuotta (noin 90tkm-144tkm) -96 samanmoisella "karvalakilla" ja ei ollut moitteen sijaa. siityminen og900 ng900 sujui sulavasti
. Vikoja mitä ilmeni oli laturi meni, käyttöhihna katkesi kesken matkan, laatikon stefa vuoti (vas.puoli) korjattiin ja samalla pistetiin uusi kytkin, vesipumppu vaihdettiin (n135tkm). Vika jota ei koskaan löytynyt oli "sirinä" 5-vaihteella n.80 nopeudessa. Laatikkogurut merkkiliikkeessä sanoivat että "kytkinakselin laakeri" mutta muuta en tiedä kuin että autolla on ajettu 40tkm minun jälkeen ja hyvin on pelittänyt. Takaluukun alasisä reuna kannattaa tarkastaa ettei ole ruosteessa. Jos on kumitulpat paikallaan niin ota pois. Etu jousia meni 2 poikki mutta tyyppivika eikä kovin kallis. Kannen kiristys on vain positiivinen seikka. Hinnasta sen verran että se on katsojan/kuskin silmässä onko sen väärti (minusta ei paha). Kilometrit ok jos voi luottaa niihin eli onko suomi auto?. Jos olisin ostamassa kakkoskärryä niin moinen sopisi minulle (vaikka kuinka GM onkin
)


Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Kiitos kommenteista ja vinkeistä. Joo, kilometreihin ainakin voi luottaa, kun auto on ollut yhdellä omistajalla (vanhempi tuttu mieshenkilö) uudesta lähtien. Ihan "ykkösautoksi" tämä olisi tulossa muutamaksi (?) vuodeksi, kun täytyy nykyinen -01 Almera myydä, että sais vähän rahaa tuon alkavan rakennusprojektin aloitukseen...Täytyis kuitenkin jonkinlainen ropponen olla, jolla kulkea ja vetää kärryä perässä.
Sitten vaan täytyy toivoa, ettei mitään isompia remontteja tule Saabille eteen.

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Ilmaisen asiani toisin: jos mulla olisi rahaa kahteen autoon (mammalle oma) moinen kulkinen kelpaisi vallan mainiosticessna kirjoitti:. Ihan "ykkösautoksi" tämä olisi tulossa muutamaksi (?) vuodeksi, kun täytyy nykyinen -01 Almera myydä, että sais vähän rahaa tuon alkavan rakennusprojektin aloitukseen...




Haulla löydät kyllä lisää tietoa jos kiinnostaa mutta tietohan lisää tuskaa...
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Niin, tuota rautakauppanäkökulmaa minäkin ajattelin, kun vaan vetokoukun saan asennettua. Ja tuossa Saabissa on peräkontti ihan ruhtinaallisen iso verrattuna 3-oviseen Almeraan.9-5T kirjoitti:Vaikuttaa hyvältä ja veikkaan ettei ainakaan häviä Almeralle ominaisuuksissa. Lienee kätevä myös rautakauppareissuilla.
Vaikka tässä ollaankni kovin merkkiuskollista porukkaa, mikä laskee tällaisten kommenttien arvoa, niin sanompa kuitenkin:
Vaihtaisin minkä tahansa vuosimallin Almeran epäröimättä milloin vaan minkä tahansa vuosimallin ng-satkuun.
Vaihtaisin minkä tahansa vuosimallin Almeran epäröimättä milloin vaan minkä tahansa vuosimallin ng-satkuun.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kuten myös, vaikka NG-satku onkin mun silmissäni se toiseksi vähiten kiinnostava Saab-malli, heti nopan jälkeenpeinu kirjoitti:Vaikka tässä ollaankni kovin merkkiuskollista porukkaa, mikä laskee tällaisten kommenttien arvoa, niin sanompa kuitenkin:
Vaihtaisin minkä tahansa vuosimallin Almeran epäröimättä milloin vaan minkä tahansa vuosimallin ng-satkuun.

9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Mulle kelpaisi oikeinkin mainiosti, esimerkiksi vaikkapa cabbena ja aeron helmoilla varustettuna, vaikka epäkiinnostava olisikinqaw kirjoitti: Kuten myös, vaikka NG-satku onkin mun silmissäni se toiseksi vähiten kiinnostava Saab-malli, heti nopan jälkeen

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Joo, kiitos kaikille vastauksista. Nyt on saabbi sitten hommattu ja pihassa. Saas nähdä kuinka yhteiselo alkaa toimia. Vuosimalli olikin loppujen lopuksi 1995 ja käyttöönotto on tapahtunut vuoden 1994 loppupuolella. Seisontaan menee saabbi siihen saakka, kun saan Almeran myytyä. Ei ketään kiinnostaisi 1.8 Sport Deck "Allu" edullisesti...
Vetokoukku ja uudet talvirenkaat menee ensi töikseen hankintaan. Renkaat on nimittäin ihan loppu ja nastat nypitty irti. Onko hyviä ehdotuksia ng900:sen nastarenkaiksi?? Ilmeisesti tämä auto on suht' ronkeli renkaiden ja vanteiden suhteen. Näin olen ymmärtänyt foorumia lukiessani. Myös lisävarusteena (ainakin luovutustodistuksen mukaan) autoon uutena laitettu Grundigin mankka on aika hupaisan ja sympaattisen oloinen nykyaikaiseen cd/radio -soittimeen tottuneelle.
Saako tuohoon kytkettyä suoraan jonkin uuden soittimen vanhan radion tilalle?? Vai tarviiko piuhoituksi/liittimiä muutella?? En ole siis vielä ehtinyt tuohon yhtään tarkemmin tutustua. Ja mitään äänentoistoa en ala sen kummemmin tuohon rakentelemaan.

Vetokoukku ja uudet talvirenkaat menee ensi töikseen hankintaan. Renkaat on nimittäin ihan loppu ja nastat nypitty irti. Onko hyviä ehdotuksia ng900:sen nastarenkaiksi?? Ilmeisesti tämä auto on suht' ronkeli renkaiden ja vanteiden suhteen. Näin olen ymmärtänyt foorumia lukiessani. Myös lisävarusteena (ainakin luovutustodistuksen mukaan) autoon uutena laitettu Grundigin mankka on aika hupaisan ja sympaattisen oloinen nykyaikaiseen cd/radio -soittimeen tottuneelle.

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Renkaista että ainakin hkpl 2 ja 4 on ollut pitäviä eikä mitään ongelmia kuten myös gislaved nord frost. Nämä siis vakio vannekoolla. Kaikkia ollut alla ng900/9-3:ssa. Hkpl4 on ollut mukavin nyt noin kk kokemuksella. Ääntähän toki riittää varsinkin hkpl2:ssa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Mulla on nyt UG500 Sinikassa ja passelit renkaat tuntuvat oleva. Äänet niille ja ne mulle
Barumit tais olla aikanaan ng-satkussa ja neki toimi hyvin. Taitaa se renkaiden ronkelius alkaa vasta 16" ja siitä eteenpäin ja kesäkeleillä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11