9-3:n "Fasten seatbelts" valo toimii/ei toimi
9-3:n "Fasten seatbelts" valo toimii/ei toimi
Jep jep.. Vaihdoin sitten omaan autoon tuon kojelaudan kehyksen ja autosta oli tietysti kaikki hilkkeet purettuna kojelaudasta. Lopputulos miellyttää kyllä muuten, mutta tuo turvavyövalo alkoi kikkailemaan kasaamisen jälkeen.
Eli vika on seuraavanlainen: Yleensä autoa käynnistettäessä tuo valo ei syty ollenkaan, joskus taas toimii ihan normaalisti. Jos jättää vyön auki, niin valo syttyy n. 20m (vaihtelee hieman) ajon jälkeen ja tämän jälkeen toiminta on täysin normaalia. Eli jos valo on kerran palanut, niin vyön aukaistessa tai pelkääjän penkkiä kädellä painaessa syttyy heti.
En oikein usko, että kyseessä olisi mikään kosketushäiriö tai viallinen polttimo, koska lamppu ei "pätki" mitenkään enää sen jälkeen kun on kerran syttynyt ja toiminta on siis ihan normaalia alkukankeuksien jälkeen. Aion kyllä toki ottaa vielä radion ja SID:n pois ja kurkkailla nuo johtojen liittimet, jos sieltä vaikka joku olis löysällä.
Voiko SID olla jotenkin "seonnut" kun sen kauttahan tuon valon ohjaus tulee muistaakseni? Kun se SID oli siinä kojelaudalla jonkin aikaa irrottaessa ja asentaessa uutta kehystä, niin ainakin kulutus, keskinopeus jne oli nollautunut ja kello oli väärässä ajassa. Sinne kuskin penkin alla(?) olevaan mötiskään, mihin nuo turvavöiden kytkimien tiedot ja pelkääjän penkin "mikä-lie-paino-hässäkkä"-anturi menee, en tietenkään kojelautaa roplatessa koskenut, joten vika ei liene siellä ole.
Eli vika on seuraavanlainen: Yleensä autoa käynnistettäessä tuo valo ei syty ollenkaan, joskus taas toimii ihan normaalisti. Jos jättää vyön auki, niin valo syttyy n. 20m (vaihtelee hieman) ajon jälkeen ja tämän jälkeen toiminta on täysin normaalia. Eli jos valo on kerran palanut, niin vyön aukaistessa tai pelkääjän penkkiä kädellä painaessa syttyy heti.
En oikein usko, että kyseessä olisi mikään kosketushäiriö tai viallinen polttimo, koska lamppu ei "pätki" mitenkään enää sen jälkeen kun on kerran syttynyt ja toiminta on siis ihan normaalia alkukankeuksien jälkeen. Aion kyllä toki ottaa vielä radion ja SID:n pois ja kurkkailla nuo johtojen liittimet, jos sieltä vaikka joku olis löysällä.
Voiko SID olla jotenkin "seonnut" kun sen kauttahan tuon valon ohjaus tulee muistaakseni? Kun se SID oli siinä kojelaudalla jonkin aikaa irrottaessa ja asentaessa uutta kehystä, niin ainakin kulutus, keskinopeus jne oli nollautunut ja kello oli väärässä ajassa. Sinne kuskin penkin alla(?) olevaan mötiskään, mihin nuo turvavöiden kytkimien tiedot ja pelkääjän penkin "mikä-lie-paino-hässäkkä"-anturi menee, en tietenkään kojelautaa roplatessa koskenut, joten vika ei liene siellä ole.
9-3SC 2.0t Aut. -08
No se oli mielessä itselläkin, mutta kun hämää vaan se, että kun se valo on kerran syttynyt, niin sen jälkeen toimii ihan normaalisti kunnes auton sammuttaa. Pitää tarkistaa ne liittimet jne kunhan saan aikaiseksi käydä taas lainailemassa ulosvetäjiä kun ei omia löydy.Happo kirjoitti:Veikkaisin huonosti kiinniolevaa liitintä/kosketushäiriötä.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Rautanaulat on hyvät jos meinaat radion irroitusta??
Tuli muuten vaihdettua tänään kojetaulu (taas), nyt korinväriin maalattu
Myös sidin mankan kuoret sekä ratin kehykset on maalattu... Laitan kuvia ja stooria kun saan näpättyä kuvat
Tuli muuten hemmetin hyvän näköinen vaikka itse sanonkin
Ja sportin helmasarjakin tuli askarreltua kiinni 
Tuli muuten vaihdettua tänään kojetaulu (taas), nyt korinväriin maalattu




Saab 9³
Oho! Onnistuin painamaan fasten seatbelts valon merkin kojelaudasta sisään
(valo ei ollut toiminut viikkoon) Mitenkäs tuon merkin saisi helpoiten takaisin paikalleen, ei viitsisi tuolla ulkona ruveta radiota/sidiä purkamaan? Tapahtumalla outo efekti: vaikka vyöt kiinni, niin käynnistettäessä rupeaa piipittämään turvavyö"sävelmää". Mitä ihmettä onnistuin tölväisemään
?


2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Pakko sun on ottaa ainaki sidi pois, mutta eihän se ole todellakaan iso juttu. Vaikka veitsellä saat sidin kammettua hieman ulos ja sitte saat sen veks. todennäköisesti tekstikyltti on siis pudonnut, joten se voi olla jossain mankan takana. Kannattaa varmaankin ottaa radio myös suoraan pois niin saat vähän tilaa takaisinkiinnitystä varten.AnttiH9-3 kirjoitti:Oho! Onnistuin painamaan fasten seatbelts valon merkin kojelaudasta sisään(valo ei ollut toiminut viikkoon) Mitenkäs tuon merkin saisi helpoiten takaisin paikalleen, ei viitsisi tuolla ulkona ruveta radiota/sidiä purkamaan? Tapahtumalla outo efekti: vaikka vyöt kiinni, niin käynnistettäessä rupeaa piipittämään turvavyö"sävelmää". Mitä ihmettä onnistuin tölväisemään
?
Saab 9³
Kai tämäkin vähän aiheeseen liittyy - auton käynnistyksen jälkeen kuuluu 7 kappaletta kohtuu rasittavia "pling" -ääniä. Aluksi tuo oli jopa hauskaa todeta apukuskille "Cabin crew prepare for takeoff" mutta ei enää kolmannen kerran jälkeen. Olisiko ideoita miten tuon saa kytkettyä pois päältä ? Turvavyötä en aio opetella kiinnittämään ennen auton käynnistämistä.
Saabiton
Mun ng:ssä on sellainen sivistynyt merkkivalo et kun auton käynnistää niin se sammuu.. miten lie ohitettu? ja ng:ssä ei varmaankaan ole tuota ääniefekstiä vai..
meinaan vaan et itselläni vyön laitto on on ohjelmoitu jo sairaalassa joten no problem.. mut hallituksella tuppaa silloin tällöin unohtuu.
tostahan vois olla sille vähän apua..
meinaan vaan et itselläni vyön laitto on on ohjelmoitu jo sairaalassa joten no problem.. mut hallituksella tuppaa silloin tällöin unohtuu.
tostahan vois olla sille vähän apua..