Lämppärin kenno

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tonpe
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 14:22
Paikkakunta: joensuu

Lämppärin kenno

Viesti Kirjoittaja tonpe »

Onko kenelläkään kokemusta lämppärin kennon vuotamisesta.

auton alla käytyäni löytyi liuta syitä miksi nestettä hiukan häviää,
taas kerran yksi letku vuoti liitoksestaan imusarjan välistä ja sitten tuo "ylivuotoputki" mikä tulee lämppäriltä oli märkä ja neste yllättäen vihreää..

auto siis 900ng -96 joten joko tuo 10 vuotta olisi sellainen ikä et alkaa kenno pettää, ja onko kennolla jotain liitoskohtaa mikä vielä voisi vuotaa.
repa62
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 21:25
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja repa62 »

vuosi sitten omasta ng900:sta vuoti nestettä ja paikallistin sen juuri lämppärin kennoon joka vuoti päätysaumasta. ei muuta kun varaosahaulla uusi kenno ja vaihto. maksoi muistaakseni 50€ ja on toiminut sen jälkeen moitteetta. ensin on varmistettava ne läpivientiletkut ja tiiviste läpivientiputkista ettei ne vuoda.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ainaskin T7 9-3:ssa on mahdollisesti falskaavat o-renkaat kennon lekuissa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
lumikki
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 12:16

Viesti Kirjoittaja lumikki »

Mulla alkoi lämppärin kenno vuotamaan viime kesänä kun autolla oli ikää n. 3½ vuotta. Kilsoja muistaakseni jotain 108t. Kenno vaihdettiin myyjäliikkeen piikkiin. Aikaa niillä meni kolme päivää ja purkivat koko kojelaudan pois sitä varten. En tiedä mahtoiko olla se "oikea" tapa tehdä ko. homma?
Cabrio95
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 15:30

Samaa vikaa

Viesti Kirjoittaja Cabrio95 »

Mulla samaa vikaa. Pysyy kurissa sementillä, mutta ikkunat on kyllä höyryssä näin talviaikaan. Korjaus/vaihto tapahtuu tietääkseni kojelaudan irroituksen kautta ja siihen sitä aikaa saa kuulemma menemään niin paljon, että 30-50 euron tuntitaksalla on vielä toistaiseksi jäänyt vaihtamatta. Tulispa jo kesä...
upi
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Re: Samaa vikaa

Viesti Kirjoittaja upi »

Cabrio95 kirjoitti:Mulla samaa vikaa. Pysyy kurissa sementillä, mutta ikkunat on kyllä höyryssä näin talviaikaan. Korjaus/vaihto tapahtuu tietääkseni kojelaudan irroituksen kautta ja siihen sitä aikaa saa kuulemma menemään niin paljon, että 30-50 euron tuntitaksalla on vielä toistaiseksi jäänyt vaihtamatta. Tulispa jo kesä...
Ei tarvii purkaa kojelautaa, vaan hanskalokero pois ja sitten keskikonsoli
puretaan ja kennon saa sitten otettua irti, kunhan avaa lämppärikotelon pohjan ja päädyn (ovat kiinni muistaakseni muovi klipseillä, eli ei kannata kovin väännellä pakkasessa!).
O-renkaat kannatta ehdottomasti vaihtaa uusiin kasausvaiheessa (
O-renkaita on kahta kokoa riippuen vuosimallista).
Näppäräkätinen vaihtaa kennon noin, tunnissa.
uukka
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 17:37
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja uukka »

Juu ei tarvi koko kojelautaa purkaa, vaan pelkästään alaosan muovit. On siltikin melko hankala homma, joten ihan ulkosalla ei kannata ruveta tekemään. Putket ovat muistaakseni vain kevyellä muoviklipsulla kiinni ja putket painetaan kennon sisään. Niiden irroittamisessa meinasi itsellä usko pettää, kun olivat aivat jumissa ja niitä sai kiskoa todella lujaa jotta irtosivat. Muistelisin että irroituksessa oli muitakin ongelmia, kun mieleen on jäänyt vaan se etten ikinä kyseiseen autoon vaihda itse tuota kennoa. =) Olen hiukan modifioinut ilmankiertosydeemiä autossa, joten ylimääräiset putket taisivat tehdä kiusaa. Alkuperäisten putkien tilalle kun piti tehdä kaiutinkotelo ja käyttää osaa kaapelikouruna. :roll:

Oma kenno oli tukossa ja lisäksi vuosi, joten se oli aivan hylkytavaraa. Alkup. osa on melko arvokas, muistaakseni noin 180 euria ja itse taisin löytää sellaisen paikalliselta jäähdytinkorjaajalta noin 130 pintaan. Lämmitysteho parani potenssiin 10 vaihdon jälkeen. =)

Tiivisteet kannattaa ehdottomasti vaihtaa samassa yhteydessä, hintakin taisi olla noin 20 snt luokkaa pala, joskin koko oli sen verran erikoinen ettei löytynyt kuin hydrauliikkaliikkeestä.
# 1552
- ng900T -97, piristetty
- ng900T -95, osina
Cabrio95
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 15:30

Nyt rupes pelottaa

Viesti Kirjoittaja Cabrio95 »

Kuullostaa niin monimutkaiselta et täytynee ohjata homma kokeneempiin käsiin. Itselläni kun oli peukalo keskellä kämmentä mut sekin irtos kun yritin vaihtaa pattereita television kaukosäätimeen.
Vastaa Viestiin