9-3 2,0t harkinnassa..

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
micke
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 16:39
Paikkakunta: vaasa/helsinki

9-3 2,0t harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja micke »

Mitä kysyä ja kattoa ennen kuin ostaa 9-3 2,0t vm2001 ajettu 170 000?
Onko mitään isoja "huoltoja" tulossa?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 2,0t harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

micke kirjoitti:Mitä kysyä ja kattoa ennen kuin ostaa 9-3 2,0t vm2001 ajettu 170 000?
Onko mitään isoja "huoltoja" tulossa?
Vuoden 2001 9-3:iin pääsi viallinen erä Garrettin turboja, joten turbon vaihto voi jossain vaiheessa tulla ajankohtaiseksi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Toinen tärkeä tarkistuskohde on huohotusjärjestelmä. Sieltä voi löytyä alkavaa tukkeutumaa, jos sille ei ole tehty mitään. Venttiilikoppa on helppo ottaa auki ja katsoa että näyttää puhtaan öljyiseltä sekä ei näy lietettä/pinttymiä/karstaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
micke
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 16:39
Paikkakunta: vaasa/helsinki

Viesti Kirjoittaja micke »

kiitoksia tästä. Maanantaina koeajoon.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Niin, ja unohtui vielä se että haku toiminnolla löytyy sitten paljon kaikkea "kivaa" juttua näistä ng900 & og9-3
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Olikos vuoteen 2000 asti 9-3 koneet T5 moottoreita? Onko tarkkaa tieto missä vaiheessa muutos T7 moottoreihin tuli?
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Vuoden -00 lopussa on rekisteröity jonkin verran -01 malleja.

Parhaiten tunnistaa erilleen ilmamäärämittarista; jos se löytyy on T7 kyseessä.
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 441
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

Vuonna 2000 tax-freenä sai tilattua T7 heinä-elokuun aikoihin.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
MAKE62
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Marras 12, 2005 14:02
Paikkakunta: Heinola

Re: 9-3 2,0t harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja MAKE62 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
micke kirjoitti:Mitä kysyä ja kattoa ennen kuin ostaa 9-3 2,0t vm2001 ajettu 170 000?
Onko mitään isoja "huoltoja" tulossa?
Vuoden 2001 9-3:iin pääsi viallinen erä Garrettin turboja, joten turbon vaihto voi jossain vaiheessa tulla ajankohtaiseksi.
Mitkä on oireet kun turbon vaihto tulee ajankohtaiseksi..kyselee epätietoinen suhtkoht uusi turbosaabisti..???
#2675
96 vm.75
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 2,0t harkinnassa..

Viesti Kirjoittaja Eski »

MAKE62 kirjoitti: Mitkä on oireet kun turbon vaihto tulee ajankohtaiseksi..kyselee epätietoinen suhtkoht uusi turbosaabisti..???
Pakoputkesta pukkaa sinistä savua käynnistettäessä ja öljyt alkaa hävitä koneesta...

Eski
Sepek
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: To Syys 23, 2004 08:34
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sepek »

Auto on ihan "kiva". Kulkee eikä tuhertele. Savut voi tulla silloin tällöin. Minulla on 2.0t 09/00 ja 2001 mallia. Turbulenssi on lähes aina ok, en ole niin huolestunut ja kilometrejä n.156000.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

micke kirjoitti:kiitoksia tästä. Maanantaina koeajoon.
No miltäs tuntui auto :D Joko laitettiin taalerit tiskiin :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin